Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، رییس جمهور، واقعه کربلا را برای همه ارادتمندان و سوگواران امام حسین درس‌آموز توصیف کرد و افزود: امروز به برکت خون شهدا و دلباختگان عاشورا فرصتی گرانبها در جمهوری اسلامی در اختیار ما قرار گرفته تا با تاسی به نام و مرام اباعبدالله ‌الحسین (ع) شرایط را به سمت و سویی ببریم که قیام عاشورا برای آن رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید مشکلات را سامان دهیم و برای عزت و سعادت جامعه بر اساس سیره امام حسین (ع) تلاش کنیم.

رییس جمهور ادامه داد: تابلوی عاشورا درس و تضمینی برای عدالت، حق‌گرایی، حق‌خواهی و مبارزه با ظلم و ستم در همه عصرها و دوران‌هاست. عاشورا الگویی برای چگونه زیستن است.

رییسی با بیان اینکه شعارهای عاشورا متعلق به همه تاریخ و نه صرفا یک زمان خاص است، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در فرازی از سخنانش می‌گوید هرگز دست امثال من با دست حاکمانی مثل یزید بیعت نخواهد کرد؛ این شعاری به درازای تاریخ و چراغ راه همه عدالت‌خواهان و ظلم‌ستیزان است که تا امروز شهدای بسیاری نظیر سردار عزیز ما، شهید سلیمانی پیرو و رهرو آن بوده‌اند.

رییس جمهور با بیان اینکه تحول در جامعه بشری به نام امام حسین (ع) گره خورده و خون مطهر شهدای کربلا روز به روز بیشتر در جهان تحول ایجاد می کند، گفت: توجه دادن همه ائمه به عاشورا و پیام آن از همین رو است. عاشورا در زمان جاری بوده و یکی از جلوه‌های بارز آن انقلاب اسلامی در ایران و نهضتهای اسلامی در منطقه است.

رییسی با اشاره به اینکه لحظه به لحظه وقایع منتهی به عاشورا خیلی دقیق و بر اساس یک برنامه پیش رفت، اضافه کرد: عاشورا از منظر دشمنان دین قرار بود روز مرگ و پایان عاشوراییان باشد، اما به خواست خداوند این مقطع مهم تاریخ تبدیل به روز تولد و آغاز یک حرکت عظیم شد.

پربیننده ترین جهش های متعدد کرونا در راه است مراسم خاکسپاری فرشته طائرپور +عکس آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۵/۲۶) ۳۵۹ شهرستان در وضع قرمز کرونایی تبرک در دومین قربانگاه جهان +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عاشورا امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۵۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام یاسر مظاهری امام جمعه شهر مریانج در دیدار با عباس صوفی منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی که با حضور دهیاران روستاهای دهستان الوندکوه غربی برگزار شد، اظهار‌ کرد: مشکلات این منطقه (دهستان الوندکوه غربی) به‌خصوص روستاهای اطراف، همیشه دغدغه ما بوده، به طوری‌ که اولویت ما همواره تلاش برای رفع مشکلات روستائیان گرانقدر است و به این موضوع بارها در خطبه‌های نماز جمعه اشاره داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نباید از مشکلات مختلف در روستاها غفلت کرد، افزود: مردم روستاها همواره پای کار نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های والای آن بوده و با تلاش برای رفع مشکلات باید قدردان این ایستادگی باشیم.

امام جمعه شهر مریانج متذکر شد: تلاش برای رفع مشکلات مردم به‌خصوص روستائیان پرتلاش، نزد خداوندمتعال پاداش ویژه‌ای دارد و بر این باورم که نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس با پشتوانه و تجربه بالا در امور اجرایی و مدیریتی، می‌تواند موجبات توسعه همدان و بخش‌های تابعه را رقم بزند.

مظاهری، نبود سالن ورزشی در منطقه را یکی از مشکلات اصلی روستائیان دامنه غربی الوند دانست و تأکید کرد: روستاها سرشار از استعداد در زمینه‌های مختلف هستند، امیدواریم با پیگیری به این استعدادها توجه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • پیشتازی خاندان‌های نصف‌جهان؛ از تحریم تنباکو تا رهایی از وابستگی غرب در دوران مشروطه
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران
  • رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست