Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:05:47 GMT

نسل حسینی جلوه‌گاه عشق به مکتب و راه امام حسین(ع) است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۶۱۵۷

نسل حسینی جلوه‌گاه عشق به مکتب و راه امام حسین(ع) است

حجت الاسلام ناصر میر محمدیان در حاشیه سفر به اردبیل و در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه استان اردبیل همواره مهد تمدن و عشق به سرور و سالار شهیدان بوده است، اظهار کرد: این استان همه ساله با عزاداری‌های پرشور و خالصانه خود در تاسوعا و عاشورای حسینی نشان داده است ارادت به اهل بیت و اباعبدالله الحسین ریشه‌ی تاریخی در بین مردم این استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نظم و شکوه این مجالس عزاداری زبان زد خاص و عام است افزود: در بازدیدهایی که طی دیروز و امروز از برخی از هیئت‌های عزاداری داشتیم شاهد هماهنگی بسیار خوبی بین عزاداران بوده ایم و شیوه نامه‌های بهداشتی نیز با دقت رعایت شده بود.

قائم مقام معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری این آئین‌های مذهبی را برگرفته از تاریخ و سنت مردم دانست و گفت: عشق به امام حسین و نوکری در بارگاه مقدس و نورانی آن حضرت ریشه در جان ما دارد چنان چه در عزاداری‌های ماه محرم از تمامی اقشار و پیر و جوان و کودک شرکت دارند.

حجت الاسلام میر محمدیان خلق آثار هنری را در ترویج مکتب امام حسین بسیار مؤثر دانست و افزود: نمایشگاه بسیار زیبا و پر مفهومی از آثار تجسمی و هنری جوانان در اردبیل برگزار شده است که نشان دهنده عشق و علاقه قشر جوان جامعه به مکتب مقدس عاشورا است.

وی جوانان را میدان دار و پیشرو راه امام حسین عنوان کرد و گفت: عشق امام حسین همان عشقی است که ما در کشورمان از شیر مادرمان گرفته ایم و از سنین بسیار کوچک همواره پابه پای سایر افراد در هیئت‌ها و تکیه‌های امام حسین به سینه زنی و عزاداری پرداخته ایم.

قائم مقام معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این روزها جوانان با حضور خود در هیئت‌ها و عزاداری‌ها نشان داده اند پیرو مکتب امام حسین هستند و راه نسل حسینی همچنان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام میر محمدیان از برنامه ریزی های ویژه سازمان تبلیغات اسلامی در جهت ارتقا کیفیت عزاداری‌ها خبر داد و بیان کرد: تمام تلاش ما این است که این عزاداری‌ها همچنان به صورت مردمی و خود جوش ادامه داشته باشد و در این راستا مبلغانی در شبکه امامان و مساجد، شبکه بانوان فعالیت دارند و شبکه هیئت‌های عزاداری نیز در جهت ساماندهی مداحان تشکیل شده است.

کد خبر 5284531

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل سازمان تبلیغات اسلامی هیئت مذهبی محرم 1400 ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم مراسم عزاداری واکسن کرونا محدودیت های کرونایی شیوع کرونا عکس استانها رسانه هیئت آمار کرونا بوشهر کرمانشاه هیئت مذهبی تاسوعا و عاشورا عزاداری ها امام حسین هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی با کم‌ترین هزینه کارهای بزرگ انجام می‌دهد

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسیج سازندگی با کمترین هزینه کارهای بزرگ انجام می‌دهد، گفت: بسیج سازندگی با کمترین هزینه کارها را پیش می‌برد که اینها قابل تقدیر و تشکر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، اظهار داشت: باید مراقب بود در سخنانمان کسی را تخریب نکنیم. آبرو، حیثت، شخصیت و کرامت انسان‌ها باید حفظ شود و همه باید حساس باشیم.

وی با تسلیت شهادت امام صادق(ع)، گفت: امام صادق(ع) رییس مکتب شیعی ما است. امروز شیعه بخاطر این امام بزرگوار زنده است و باید شهادت این امام را برجسته کرد. معارف امام صادق(ع) باید تبیین شوند و ترویج کرد.

امام جمعه شهرکرد مطرح کرد: مکتب امام صادق (ع) را با تقویت حوزه‌های علمیه می‌توان، ترویج کرد و رشد داد. فرزندان خود را به ثبت نام در حوزه‌های علمیه تشویق کنید چرا که مکتب این امام را پیش می‌برد و سالم است.

نکونام با بیان اینکه در سال 1374، تحریم همه جانبه علیه ایران شکل گرفت، افزود: ایران اسلامی با فضل الهی این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و فناوری، علم، دانش و .... رشد پیدا کردند. 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسیج سازندگی با کمترین هزینه کارهای بزرگ انجام می‌دهد، افزود: بسیج سازندگی با کمترین هزینه کارها را پیش می‌برد که اینها قابل تقدیر و تشکر است.

نکونام در پایان خاطرنشان کرد: بشریت نسبت به غزه حساس است و امروز این جنبش‌ها بر علیه صهیونیست‌ها مهم است، این جمبش.های سراسر دنیا علیه رژیم صهیونیستی از آثار انقلاب اسلامی ایران است. باید شاکر بود و هر چه می‌توان پر صلابت‌تر در این راه گام برداشت.

انتهای پیام/7540/.

دیگر خبرها

  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود
  • آمریکا بزرگترین طاغوت جهان است
  • بسیج سازندگی با کم‌ترین هزینه کارهای بزرگ انجام می‌دهد
  • تشویق سید حسین حسینی از سوی هواداران استقلال / فیلم
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند
  • در بازی تراکتور - استقلال همه ضرر کردند؛ به جز رقیب سرسخت حسین حسینی!
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)