Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، گروه طالبان در حال که حاکمیت پایتخت افغانستان برای چهارمین روز در کنترول خود دارند در رابطه با ۱۰۲ مین سالروز استقلال افغانستان در اطلاعیه‌ای نوشت که این روز  همزمان با شکست امریکا شده  ودر نتیجه مقاومت جهادی آمها را به عقب‌نشینی از حریم مقدس افغانستان وادار ساختیم.

طالبان افزده است که این نصرت خداوندی است که افغان‌ها سه امپراتوری‌ مستبد جهان را در سه قرن یکی پس از دیگری شکست دادند و از خاک خود راندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته طالبان این برای افغان‌ها جای بسی افتخار است که کشور آنها امروز در آستانه سالروز استقلال از اشغال آمریکایی خارج شده است.

طالبان این پیروزی تلاش‌های متحدانه و صادقانه برای حاکمیت نظام اسلامی، آبادی و رفاه کشور در زیر چتر آن، ادای شکر این نعمت خوانده است.

مردم افغانستان یکصد و دو سال پیش از امروز، به تاریخ ۲۸ مرداد ۱۲۹۸ هجری شمسی استقلال خود را در نتیجه مقاومت جهادی ۸۰ ساله از استعمار انگلیس پس گرفتند.

صدو دومین سالروز استقلال افغانستان امسال در حال برگزار شده است که دولت محمداشرف غنی توسط گروه طالبان ساقط گردید و امروز هم زمان با سالروزاستقلال افغانستان مراسم عاشورای حسینی نیز برگزار شده بود و مراسم استقلال در این کشور تحت تأثیر مراسم عاشورا قرار گرفته است.

هم زمان در کابل پایتخت افغانستان شماری از مردم با پرچم سه رنگ سابق این کشور در خیابانهای کابل برآمده از سالگرد استقلال این کشور تجلیل کردند، تاکنون از واکنش گروه طالبان در برابر این حرکت مردم گزارش نشده است.

برچسب‌ها کابل طالبان تحولات افغانستان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کابل طالبان تحولات افغانستان کابل طالبان تحولات افغانستان استقلال افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌

خلیل‌الرحمان حقانی وزیر امور مهاجرین طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

وزیر امور مهاجرین طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغانستانی‌ (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است