Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@04:18:22 GMT

مراسم تعزیه ۳۰۰ ساله ضیابر لغو شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۷۴۱۹

مراسم تعزیه ۳۰۰ ساله ضیابر لغو شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تعزیه روز عاشورا ضیابر شهرستان صومعه سرا یکی از قدیمی‌ترین و ریشه‌دارترین آئین‌های مذهبی است که از شهرت ملی برخوردار است.

قبل از شیوع ویروس کرونا هرساله هزاران نفر از سراسر ایران در روز عاشورا برای دیدن آن خود را به شهرستان صومعه سرا و ضیابر می‌رسانند. این شبیه خوانی توسط «هیأت ذوالجناح» و برگرفته از کتب و نسخ قدیمی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال به واسطه شرایط سخت کرونایی و به منظور همکاری با کادر درمان و پرستاران و جلوگیری از ایجاد تجمع مراسم تعزیه ضیابر لغو شد.

کد خبر 5284662

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا تعزیه امام حسین ع محرم 1400 محرم 1400 ویروس کرونا ماه محرم مراسم عزاداری واکسن کرونا عاشورا محدودیت های کرونایی عکس استانها شیوع کرونا رسانه هیئت آمار کرونا بوشهر هیئت مذهبی تاسوعا و عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف عتیقه جات چند هزار ساله در چالوس

سرهنگ محسن سلیمانی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی قصد فروش چندین قطعه شیء تاریخی در شهرستان چالوس را دارد، موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی گفت: در این عملیات بیش از ۳۰۸ قطعه شیء تاریخی، شامل اقلام زینتی وزیور آلات شامل گوشواره، انگشتر، مهره‌های سنگی ومروارید متعلق به دوران ساسانی، هخامنشی وعصر اسلام کشف شد.

او در ادامه با اشاره به اینکه این اشیاء بخشی از فرهنگ و تمدن کشور است، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی شهرستان در خاتمه با بیان این که قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس
  • کشف عتیقه جات چند هزار ساله در چالوس
  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • جسد جوان ٢٨ ساله پلدختری در دره‌شهر کشف شد