Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@16:11:14 GMT

تردد‌های بین استانی ۴۵ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۷۴۷۶

تردد‌های بین استانی ۴۵ درصد کاهش یافت


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی گفت: گزارش‌های دریافتی از نقاط مختلف اجرای طرح ممنوعیت تردد خودرو‌ها در استان‌های قرمز و نارنجی حکایت از همکاری مردم و کاهش تردد‌ها داشته است.

او افزود: از مردم به دلیل همکاری با پلیس و رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا تشکر می‌کنیم و امیدواریم هرچه زودتر زنجیره شیوع ویروس کرونا شکسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ شیرانی ادامه داد: آمار روزانه تردد‌ها به صورت روزانه بررسی می‌شود و این آمار مدام در حال تغییر است، اما اکنون شاهد کاهش متوسط میزان تردد نسبت به ایام محرم سال گذشته بودیم، در محور‌های اصلی میزان تردد‌ها در آزادراه تهران ـ قم ۷۰، اصفهان ۶۰ و میانگین محور‌های جاده‌های شمالی کشور از جمله رشت ـ قزوین، هراز، فیروزکوه و آزادراه چالوس ۶۷ درصد کاهش داشته است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی بیان کرد: البته در این مدت برخی تخلفات توسط برخی رانندگان که توجهی به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی نداشته‌اند، توسط دوربین و عوامل پلیس ثبت شده است، اما اصل اجرای این طرح مبنی بر مممنوعیت تردد بین استانی بوده که در صورت تردد در جاده‌ها و نقاط اجرای طرح به خودرو‌های غیر مجاز اجازه حرکت داده نشده و نقاط مبدا بازگردانده شده‌اند.

سرهنگ شیرانی با بیان اینکه تردد‌های بین استانی جزء این طرح نمی‌شود، گفت: تردد بین استانی در تهران و البرز نیز بلامانع است و همچنان تردد اتوبوس، کامیون و وانت‌های حمل بار، کالا و مسافر نیز مجاز است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا با یادآوری اینکه ورود و خروج به هر یک از شهر‌های ممنوعه به ترتیب یک میلیون (شهر‌های قرمز) و ۵۰۰ هزار تومان (شهر‌های نارنجی) جریمه دارد، تاکید کرد: اکنون ورود و خروج به ۳۵۹ شهر قرمز و همچنین شهر‌های نارنجی ممنوع است.

به گفته او، ماموران پلیس راهور در ۳۷۴ مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها مستقر هستند و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا از تردد‌ها جلوگیری می‌کنند. رانندگانی که در پشت گیت‌های ورودی و خروجی حضور پیدا می‌کنند، بدانند که راه مسدود است و پلیس از ادامه سفر آن‌ها جلوگیری می‌کن

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان اشرف غنی عاشورا کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان پرویز کردوانی محدودیت تردد پلیس راهور سرهنگ شیرانی محرم افغانستان اشرف غنی عاشورا کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان پرویز کردوانی بین استانی تردد ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز رتبه دوم تردد بین استانی در کشور را کسب کرد

علی زندی فر در گفت وگو با خبرنگار مهر مطرح کرد: از مجموع بیش از یک و نیم میلیارد تردد ثبت شده توسط سامانه‌های ترددشمار در کل کشور، استان البرز در سال ۱۴۰۲ با ثبت ۲۱۴ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۸۵۷ تردد بین استانی رتبه دوم تردد در کل کشور را ثبت کرد.

وی مطرح کرد: بر اساس آخرین آمار ثبت شده از سامانه‌های ترددشمار در استان البرز در سال گذشته ۱۰۷ میلیون و ۷۷ هزار و ۹ وسیله نقلیه وارد استان البرز و ۱۰۷ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۸۴۸ وسیله نقلیه از استان خارج شده‌اند که این آمار پس از استان تهران رتبه دوم را به البرز اختصاص داده است.

زندی فر افزود: بر همین اساس استان البرز با دارا بودن نیم درصد از کل راه‌های کشور در سال گذشته ۱۳/۵ درصد از ترددهای بین استانی کشور را به نام خود ثبت کرده است. استان‌های مرکزی، قم و قزوین پس از تهران و البرز رتبه‌های سوم تا پنجم تردد بین استانی را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 6097960

دیگر خبرها

  • البرز با ۲۱۴ میلیون تردد دومین استان پرتردد کشور شد
  • البرز رتبه دوم تردد بین استانی در کشور را کسب کرد
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی | شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • درخواست پلیس از تهرانی‌ها؛ وارد این اتوبان نشوید
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند