Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ظهر روز عاشورا دلهای بی‌قرار روانه کوی و میدانی برای عرض ارادتند و دلتنگ از قربت این روزهای عزاداران حسین (ع) که بیرق طبل و زنجیر عزا در محصور این ویروس منحوس مانده، اما بیرق علمدار حسین (ع) را با قلب‌های همیشه عاشق برپا نگه داشته‌اند. 

به دستور قلب، بی‌قرار روانه کوی و برزن شهر باران‌ها شدم تا رسیدم به خیابانی که نامش را «بهشت» نامیدند، خیابان بهشت خیابان عشاق حسین (ع) بود و بعد از ده شب اقامه عزای آقاجانشان، بساط نوکری ظهر عاشورا را در این خیابان خوش‌نام و خوش‌مسلک پهن کرده‌اند تا هم پرچم عزا بالا بماند و هم با نظم حسینی، ذره‌ای خم به ابروی سپیدپوشان جبهه سلامت، نیاورند؛ خوب! اینان درس آموخته مکتب پرستار کربلا هستند و بیرق را با تکیه بر دکترین «نظم نوین جهانی حسین» برپا کرده‌اند! 

 

از خیابان بهشت برایتان سخن می‌گویم، خیابانی که برقلعه محکم مسجد امام رضای گلسار رشت تکیه داده و مسجد محوری را شاخصه پرچم‌داری اقامه حق کرده است، از خیابانی که مزین به عشق حسین (ع) است و ملقب به نوکری عزادارن حسین (ع).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عزاداران صف به صف نشسته‌اند با فاصله‌هایی که ایجاد شده و نظمی که ارتش‌داران لشکر حسین (ع) مقید به ایجاد آنند، اینجا عاشقان یک‌به‌یک همه در یک سطح، تنها درجه‌دار عشق حسینند، نه بیشتر! اینجاهیچ‌کس برکسی برتری ندارند و تنها برگ افتخار، درجه داری عاشقی‌است نه مسئولیت‌های اجتماعی. 

بچه‌های هیئت روضه الحسین رشت می‌گویند، بیست سال است که بیرق نام پرچم اباعبدالله را برافراشته نگه داشته‌اند و امروز نیز عاشقی می‌کنند و بر عاشقی خود می‌بالند، آن‌ها می‌گویند علاوه بر اقامه عزا اطعام عزاداران حسین (ع) را نیز در پیش گرفتیم و ۴۰۰ بسته معیشتی برای خانواده‌های کم برخوردار در نظر تدارک دیده‌ایم، اگرچه ویروس منحوس کرونا جمع‌های گرم همیشگی عاشقان را نشانه گرفته اما عاشقی که این حرف‌ها سرش نمی‌شود عاشقی به دل‌است بنابراین، اقامه کننده عزای حسین، ایتا کننده رزق‌حسین (ع) خواهد بود همانگونه که خدافرمود: «اقیموالصلواه و اتوالزکاه». 

بعد از نوحه و روضه و عزاداری، دمام‌زنان، ندای لبیک یا حسین (ع) سردادند و با لهجه شیرین عربی اذان ظهر عاشورا را با سوز و آه عاشقان اباعبدالله خواندند و آماده اقامه نماز ظهر عاشورا شدند، عجب نمازی بود، نماز عاشقان حسین (ع) همراه با اشک و بغض و آه! 

اقامه نماز زیر نور مستقیم آفتاب ظهر عاشورا، خودش روضه‌است برای اهل‌دلان. اهل دل که باشی کافی‌است بگویند «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد، سقای حسین سید و سالار نیامد». 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: رشت عشق بهشت عاشورا خیابان بهشت ظهر عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد با اشاره به توصیه‌های بزرگان دین درباره حج گزاری اظهار کرد: روحانیون کاروانهای حج مشعل داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است و اگر کسی نیت دیگری داشته باشد این سفر را از دست داده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برنامه ریزی زائران برای استفاده از لحظه لحظه سفر حج را خواستار شد و به حاجیان توصیه کرد: زائری که برنامه ندارد سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره برداری لازم را کسب کند.

وی گفت: یک زائر باید برای قرآن خواندن و زیارت و بهره مندی از لحظات این سفر معنوی برنامه ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشود، لذا لازم است که قبل از سفر خود را از لحاظ معنوی و آمادگی جسمانی به حد مطلوب برساند.

گفتنی است؛ سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی، مسؤول حراست حج و زیارت و رئیس پلیس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز در سخنان خود در این همایش نکات لازم در حوزه رعایت اصول امنیتی و حراستی و قوانین کشور میزبان در برخورد با هر گونه تخطی از قوانین را تشریح کردند.

کد خبر 6089109

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • یادی از شهید لشکر فاطمیون
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم