Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-03@06:08:00 GMT

پیش بینی روند بورس در هفته پیش رو

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۸۴۱۹

به گزارش صدای ایران از تجارت نیوز، با توجه به تعطیلی پیش آمده به دلیل شیوع کرونا در کشور معاملات بورس هم متوقف شده است. به نظر می‌رسد در هفته پیش رو باز هم شاهد روند مثبت شاخص و نمادهای شاخص‌ساز بازار باشیم. نظر کارشناسان درباره بازار هفته آینده به چه صورت است؟

در هفته‌ای که گذشت بازار سهام تنها دو روز معاملاتی داشت و بازدهی بازار در این مدت یک درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل در روز اول هفته روندی نزولی داشت ولی در روز یکشنبه با ۲۰ هزار واحد رشد به کار خود پایان داد. نمادهای پالایشی و شستا هم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس در این دو روز داشتند.

اما حالا با توجه به تعطیلی پیش آمده به دلیل شیوع کرونا، معاملات بورس هم متوقف شده است. به نظر می‌رسد در هفته پیش رو باز هم شاهد روند مثبت شاخص و نمادهای شاخص‌ساز بازار باشیم.

به نظر برخی از کارشناسان بازار سرمایه مثل نیما میرزایی روند بازار هفته آینده مانند هفته گذشته خواهد بود. همچنین روند شاخص کل مثبت و صعودی است. او درباره گروه‌های پیش‌رو در بازار هفته آینده  هم گفت: نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز بازار سهام می‌توانند روند قابل قبولی را داشته باشند.

مریم محبی دیگر کارشناس بازار سهام، گفت: بازار در هفته آینده به دلیل بالا رفتن نرخ دلار در نتیجه تحولات افغانستان و بیم بازار از  اعمال سیاستهای کنترلی در بازار به دنبال نهایی شدن نام وزرای پیشنهادی کابینه ، سردرگم خواهد بوند.

وی در این باره افزود: به نظر می‌رسد بازار هفته آینده با شوک انتخاب وزرای کابینه همراه باشد.این شوک‌های هیجانی زمانی به بازار وارد شده است که هفته گذشته شاخص به مقاومت روانی ۱٫۵ میلیون واحدی رسید. به همین دلیل هفته آینده زمان مناسبی برای نوسان‌گیری‌های کوتاه مدت خواهد بود.

محبی در بخش دیگری گفت: اگر در قیمت دلار شاهد ثبات نسبی باشیم، انتخاب سهام‌های مناسب به عنوان واچ لیست، برای هفته آینده راحت‌تر خواهد بود. همچنین هفته آینده گروه‌های بانکی، فلزی و پتروشیمی می‌توانند بیشترین تاثیر را در روند کلی شاخص کل و هم‌وزن بگذارند.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پیش بینی بورس نمادهای شاخص ساز تعطیلات بازار هفته آینده شاخص کل پیش رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۸۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با کاهش ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۲۴ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۴۳ واحد افزایش، به ۷۵۰ هزار و ۸۴۴ واحد و شاخص قیمت با ۲۴ واحد رشد به ۴۲۰ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری از مرز ۹۰۰همت گذشت | ۵ میلیون نفر سهامدار صندوق ها

معامله گران در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۴ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

نمادهای فملی، فولاد، کچاد، فارس، کگل، شستا و رمپنا بیشترین اثر را بر شاخص بورس داشتند و همگی باعث افت شاخص شدند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۹۴ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۹۴ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس حدود ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۸ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای آریا، حسینا، ودی، هرمز، کرمان و شبصیر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

کد خبر 848707 برچسب‌ها شاخص کل بورس خبر مهم بورس - فرا بورس بورس تهران

دیگر خبرها

  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار