Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-07@09:10:29 GMT

حمایت تلویحی انگلیس از طالبان

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۸۸۹۱

حمایت تلویحی انگلیس از طالبان

به گزارش صدای ایران، کارتر امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با شبکه «بی‌بی‌سی» گفت جهانیان باید به طالبان فرصت بدهند تا دولت جدیدی در افغانستان تشکیل دهد، زیرا شاید این افراد که سال‌ها از سوی غرب به‌عنوان شبه‌نظامی نمایش داده شدند، اکنون منطقی‌تر شده باشند.

وی گفت او با «حامد کرزای» رئیس‌جمهور سابق افغانستان در تماس است و کرزای امروز با مقام‌های طالبان دیدار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبرگزاری «رویترز»، فرمانده ارتش انگلیس در این‌باره توضیح داد: «باید صبور و بر اعصاب خود مسلط باشیم، باید به آنها فرصت تشکیل دولت بدهیم و به آنها اجازه دهیم که اعتبار خودشان را نشان دهند. ممکن است این طالبان امروز با طالبانی که مردم از دهه ۱۹۹۰ به یاد دارند متفاوت باشد».

کارتر ادامه داد: «اگر به آنها فرصت دهیم، ممکن است دریابیم که این طالبان قطعاً منطقی‌تر است اما چیزی که باید به خاطر داشته باشیم این است که آنها یک سازمان همگون و یک‌دست نیستند، طالبان گروهی است متشکل از قبایل تمام افغانستان».

رویترز به نقل از کارتر در این مصاحبه نوشت: «طالبان ممکن است طالبان منطقی‌تری شده و سرکوبگری کمتری داشته باشد. البته مخصوصا اگر شما به نحوه اداره کابل توسط آنها در حال حاضر نگاه کنید، نشانه‌هایی از این منطق وجود دارد».

این در حالی است که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس که کشورش بخشی از ماموریت شکست خورده ناتو در افغانستان بوده، در جلسه پارلمان این کشور درباره تحولات افغانستان صحبت کرد و گفت، حکومت آینده افغانستان را براساس عمل قضاوت خواهیم کرد.

پیش از این اما «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه روسیه از دعوت طالبان برای آغاز گفت‌وگوی جامع در افغانستان حمایت می‌کند، گفته بود: «روسیه نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای در کابل می‌بیند و طالبان در حال تأمین نظم و قانون است»

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کارتر انگلیس طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم

رهبر حزب «جمعیت علمای اسلام» در پاکستان مدعی شد: برای این که جهت بهبود روابط پاکستان و حکومت طالبان تلاش کرده‌ام اکنون توسط دولت مجازات می‌شوم. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مولانا فضل‌الرحمان» رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان گفت پیش از این برای بهبود روابط افغانستان و پاکستان تلاش کردم به همین دلیل دولت اسلام‌آباد به دنبال مجازات من است.

وی در یک گردهمایی در شهر «کراچی» اظهار داشت «ما به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان پاکستان و افغانستان مجازات می‌شویم».

این اظهارات در حالی است که حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در انتخابات 8 فوریه 2024 میلادی در این کشور نتوانست رأی قابل توجهی به دست آورد.

فضل الرحمان این انتخابات را پر تقلب خواند و خواستار برگزاری مجدد آن شده است.

روزنامه پاکستانی: فضل الرحمان در افغانستان با سران گروه‌های مخالف دولت اسلام‌آباد دیدار کرده است«فضل الرحمان»: پاکستان هرگز تسلیم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی‌شودفضل الرحمان: نمایندگان احزاب اپوزیسیون در پارلمان پاکستان آماده استعفا هستند

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان در این گردهمایی همچنین سیاست اسلام‌آباد در قبال فلسطین و رژین اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد.

مولانا فضل الرحمان پیش از این نیز مدعی شده بود حزبش به دلیل تقویت روابط با حکومت افغانستان و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل در انتخابات این کشور شکست خورده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • وقوع انفجار در کابل
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم