Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وال استریت ژورنال، به گفته یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، ماه گذشته میلادی نامه‌ای محرمانه از سوی مقامات ارشد واشنگتن به وزارت خارجه آمریکا ارسال شده بود و در آن نسبت به پیشروی‌های سریع طالبان و احتمال سقوط زودهنگام کابل هشدار داده شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه محرمانه آمده است: واضح‌ترین دلیل و شاهد برای سقوط زودهنگام کابل پیشروی‌های سریع نیرو‌های طالبان در سراسر افغانستان و عدم توانایی ارتش این کشور برای مقابله با آنهاست.

این مقام آمریکایی در این باره می‌گوید: این نامه را برخی منتقدان سیاست‌های وزارت خارجه آمریکا در داخل کشور تهیه کرده بودند و در آن در مورد دستاورد‌های سریع طالبان در افغانستان و سقوط نیرو‌های امنیتی به آنتونی بلینکن هشدار داده شده بود. در این نامه همچنین راهکار‌هایی برای کاهش بحران و تسریع خروج نیرو‌های آمریکایی از خاک افغانستان ارائه شده بود.

در این نامه همچنین از وزارت خارجه آمریکا خواسته شده بود در توصیف جنایات طالبان از زبان سختگیرانه تری استفاده شود.

در روز‌های اخیر حدود ۱۸ هزار افغانستانی که در ۲۰ سال حضور نیرو‌های آمریکایی با سفارت‌های مختلف به عنوان مترجم و یا خبرنگار همکاری کرده بودند به همراه خانواده هایشان در انتظار صدور ویزای آمریکا و یا سایر کشور‌های اروپایی برای خروج از افغانستان بودند. این در حالی است که هر روز تلاش‌ها برای رسیدن این افراد به فرودگاه کابل و خروج آن‌ها از کشور دشوارتر می‌شود.

نیرو‌های طالبان از روز دوشنبه کنترل کامل تمامی مناطق افغانستان را به دست گرفتند. بسیاری از مردم افغانستان هم به دلیل هراس از طالبان به سمت فرودگاه کابل هجوم آورده اند تا با هواپیما از این کشور خارج شوند. در این هجوم مردم برای فرار از کشور تا به امروز ۱۲ نفر از شهروندان افغانستانی جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان نیروهای طالبان نامه محرمانه وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وال استریت ژورنال: اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس یک هفته مهلت داده است

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان مصری گزارش داد تل آویو یک هفته به حماس مهلت داد تا با پیشنهاد ارائه شده درباره آتش بس و تبادل اسرا موافقت کند و در غیر این صورت عملیات رفح را شروع می‌کند.

به گزارش ایسنا، وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان مصری نوشت: اسرائیل یک هفته به حماس مهلت داده تا با آتش بس موافقت کند و در غیر این صورت عملیات رفح را شروع می‌کند. حماس برای آتش‌بس طولانی مدت تلاش می‌کند و خواهان ضمانت‌هایی از سوی آمریکا درباره احترام اسرائیل به آتش‌بس و عدم نقض آن است.

این مسئولان تأکید کردند: احتمالا حماس پیشنهادی را برای آتش‌بس به عنوان جایگزین پیشنهاد اخیر به جای مخالفت با آن ارائه کند.

به دلیل لجاجت رژیم صهیونیستی و مخالفتش با خواسته‌های حماس درباره پایان جنگ در غزه مذاکرات برای آتش‌بس تاکنون به جایی نرسیده است.

اخیرا رژیم صهیونیستی پیشنهادی را درباره آتش‌بس با همکاری مصری‌ها به حماس داده است که به گفته حماس در آن اشاره صریح و واضحی به پایان جنگ نشده است.

جنبش حماس بر لزوم عقب نشینی واضح و سریع ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه و اجازه تردد آزادانه در منطقه شمال و جنوب تأکید دارد.

از سوی دیگر برخی منابع می‌گویند، مصر و آمریکا ضمانت‌ها و تعهداتی به حماس درباره عدم بازگشت ارتش صهیونیستی به جنگ بعد از آتش‌بس داده‌اند اما حماس می‌خواهد ترکیه طرفی در ضمانت‌ها باشد.

به گفته این منابع مصر، آمریکا و قطر طی ساعات اخیر مذاکرات فشرده‌ای برای ارائه پیشنهاداتی موافق با خواسته‌های حماس برای ممانعت از فروپاشی مذاکرات برگزار کرده‌اند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پنجشنبه در تماس تلفنی با سرلشکر «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر اعلام کرد هیئت مذاکره‌کننده جنبش حماس برای تکمیل مذاکرات جاری با هدف دستیابی به توافقی که خواسته‌های فلسطینی‌ها را برآورده کرده و تجاوزات را متوقف کند، به‌زودی به مصر بازخواهد گشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسرائیل یک هفته به حماس فرصت داد؛ توافق یا حمله به رفح؟
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • وال استریت ژورنال: اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس یک هفته مهلت داده است
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • نمایشگاه بزرگ قرآنی کابل و حمایت از غزه
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان