Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه « کیمیای کلمات» رادیو فرهنگ جمعه ۲۹ مردادماه به معرفی و بررسی کتاب « یکی قطره باران؛ جشن نامه استاد عباس زریاب خوئی» به اختصاص دارد .

به گزارش برنا؛ دکتر بهرام پروین گنابادی (پژوهشگر، نویسنده و منتقد ادبی) کارشناس مجری برنامه در این قسمت از کیمیای کلمات، کتاب یکی قطره باران؛ جشن نامه استاد عباس زریاب خوئی کتابی در دسته زندگینامه، سفرنامه و خاطرات به کوشش احمد تفضلی در رابطه با دکتر عباس زریاب خویی را نقد و بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"دکتر عباس زریاب خویی"، علامه ای چند وجهی به معنای واقعی کلمه بود.

از ایشان آنچنان که در شان مقام علمی شان است، کتاب منتشر نشده است، اما با این وجود کتاب ها و مقاله های منتشرشده از سوی ایشان، هر کدام دریچه ای است که می تواند بخشی از زوایای اندیشه علمی وی را برای جامعه علمی ایران آشکار کند.

دکتر زریاب در سال ۱۳۵۰ "اطلس تاریخی ایران" را با همکاری سیدحسین نصر و احمد مستوفی منتشر کرد.

چهار سال بعد کتاب "تاریخ ساسانیان" ایشان به زیور طبع آراسته شد.

در سال ۱۳۶۸، شرحی بر مشکلات دیوان حافظ با نام "آیینه جام" نوشت. 

در سال ۱۳۷۰ به نوشتن کتاب "سیره رسول الله (ص)، بخش اول: از آغاز تا هجرت" پرداخت که انتشارات سروش آن را منتشر کرد.

در این سال ها شاهد دو ویرایش از دو کتاب مهم از سوی استاد نیز هستیم: یکی کتاب "الصیدنه فی الطب" به زبان عربی نوشته ابوریحان بیرونی که درباره داروشناسی پزشکی است و در سال ۱۳۷۰ منتشر و برنده کتاب سال نیز شد و دیگری "روضه الصفا" نوشته محمد پسر خاوندشاه بلخی در دو جلد که در سال ۱۳۷۳ منتشر شد.

برنامه کیمیای کلمات کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که جمعه  ها ساعت ۱۳:۳۰ به بررسی متون کهن ادب فارسی و پژوهش‌ها و کتاب‌هایی که در زمینه این آثار نگاشته شده، اختصاص دارد. این برنامه به تهیه کنندگی «فریده گودرزی» برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سفرنامه جامعه ایران مشکلات کتاب سال رادیو فرهنگ کیمیای کلمات کیمیای کلمات عباس زریاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۹۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب آداب آبادانی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، کتاب «در جستجوی آداب آبادانی» در مکتب معماری یزد، گزیده‌ای از مقالات این حوزه به قلم محمدرضا اولیا و با مقدمه‌ای از هادی ندیمی و به کوشش گروه پژوهشی والا در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

این کتاب در زمینه معماری ایرانی اسلامی و مرمت حکمت و هنر اسلامی آثار برجسته‌ای دارد. مقالات این اثر  به صورت پراکنده در بازه زمانی ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۰ در نشریه‌های مختلف به چاپ رسیده و در این کتاب تدوین و منتشر شده است.

سحر قناعتی گزارش می دهد : 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها