Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی اصولگرا  در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ترکیب کابینه سیزدهم، بیان کرد: معتقدم که یکی از بزرگ‌ترین ویژگی های کابینه سیزدهم این است که متشکل از جریان ها و گروه‌های سیاسیِ مطرح نیست.

او ادامه داد: یعنی بر اساس خواست طیف ها و گروه های سیاسی بوجود نیامده و این به طور کامل در کابینه مشهود است و در نتیجه وقتی که دولت شروع به کار بکند ما شاهد فشارهایی بیرون از کابینه که کابینه را تبدیل به یک مرکز مشتط کند نخواهیم بود  و همه افراد کابینه صرفا به  دستور شخص رئیس جمهور حرکت خواهند کرد و این فرصت خوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کابینه از چهره هایی که به یک سیاسی تعلق دارند استفاده نشده است

ایمانی افزود: ویژگی بعدی کابینه این است که از چهره هایی که اشتهار به یک سیاسی جریان دارند استفاده نشده است، یعنی افراد آن اگرچه جهت گیری سیاسی دارند اما چهره های خاص سیاسی نیستند که هم نگران فعالیت وزارت خودشان باشند و هم نگران مخدوش نشدن چهره سیاسی خود و جریان سیاسی که به آن متعلق هستند و می‌توان گفت که ترکیب کابینه مقداری غیر سیاسی است و این نکته مثبتی است، زیرا کابنیه صرفا باید همه توجه خود را معطوف به انجام کارهای اجرایی کشور کند.

تحلیلگر مسائل سیاسی اصولگرا، اظهارات خود را اینگونه تشریح کرد: کابینه مانند یک حزب نیست که احزاب دارای دیدگاه‌های مختلف سیاسی باشند و صرفا درباره مسائل سیاسی کشور صحبت کنند بلکه محل فعالیت های اجرایی است؛ البته افراد کابینه حتما باید دیدگاه های سیاسی کاملا مشخص داشته و متعقد به نظام و انقلاب باشند اما منظورمان سیاسی به معنای جناحی بودن نیست.

افراد کابینه نباید رنگ و لعاب پررنگ سیاسی داشته باشند

وی اضافه کرد: به بیانی دیگر افراد کابینه نباید رنگ و لعاب پررنگ سیاسی داشته باشند و همه توجه شان به مسائل سیاسی باشد و صرفا باید به مسائل حوزه خودشان معطوف باشند.

ایمانی در پاسخ به این سوال که آیا ترکیب کابینه فراجناحی است؟ بیان کرد: من اصلا اصطلاح فراجناحی را نه تنها در این دوره بلکه در هیچ یک از ادوار گذشته هم قبول نداشتم ، زیرا کابنیه فراجناحی یک اصطلاح اشتباهی است که مطرح شده و هیچ دولتی نباید به صورت فراجناحی تشکیل شود، زیرا دولت فراجناحی به این معناست که در درون کابینه افرادی حاضر باشند که متعلق به جریان های مختلف باشند، این درحالی است که اساسا کابینه نباید جناحی باشد چه برسد به فراجناحی. 

تحلیلگر مسائل سیاسی اصولگرا در پایان خاطر نشان کرد: کابینه ای که جناحی و یا حتی فراجناحی باشد محل تنازعات سیاسی خواهدشد نه محل  کار و خدمت.

بیشتر بخوانید

افراد کابینه باید مکمل هم باشند/ جوانگرایی ویژگی بارز کابینه سیزدهم است احتمالا در معرفی کابینه به احتمال رای آوری آن‌ها در مجلس توجه شده است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت سیزدهم کابینه سیزدهم کابینه سیزدهم افراد کابینه مسائل سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سرود‌های «دانش» از اصفهان، «ایران من» از گلستان، «بازی‌های محلی» از کرمان، «ایران سرافراز» از تهران، «خوشا غریاز دهکرد» از چهارمحال و بختیاری، «خاک مهرآیین» از قم و «فداکار» از هرمزگان، هفت گروه برگزیده بخش آزاد هستند.

همچنین سرود‌های «عهد و پیمان» از چهارمحال و بختیاری، «قالی بافی» از کرمان، «دنیای قشنگ» از یزد، «خلیج فارس» از هرمزگان، «مرغ آمین» از مرکزی، «آیه‌ی گیلانه» از گیلان، «ایران من» از قزوین، «جان جانان» از زنجان، «غم سیستو» از سیستان و بلوچستان، گروه‌های برگزیده بخش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌روند.

بر اساس این خبر، دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود. مرحله استانی آن در ۲۹ استان کشور از ابتدای بهمن سال ۱۴۰۲ شروع و تا نیمه اسفند به طول انجامید.

در دومین دوره این رویداد هنری بیش از ۱هزار و ۱۱۱ گروه سرود در دو بخش کانونی و آزاد و حدود ۲۰هزار کودک و نوجوان حضور پیدا کردند.

بر همین اساس پس از دریافت آثار از سوی دبیرخانه مرکزی، روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ هیئت انتخاب شامل هادی ربیعی مدرس سرود، علی خواجه‌نژادیان مدیرکل کانون استان فارس، عزیزه ریحانی‌منفرد کارشناس هنری استان زنجان، مجتبی حاذق مدیر آفرینش­های ادبی و هنری و آذر مشهدی کارشناس هنری مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون داوری اولیه آثار را انجام دادند.

بر اساس این خبر، به منظور اصلاح اجرا‌های پایانی برای حضور در مرحله کشوری، به گروه‌­های برگزیده مشاوره‌های تخصصی از سوی افراد صاحب‌نظر ارائه می‌شود.

مراسم پایانی دومین جشنواره ملی سرود کانون قرار است در تیر سال جاری هم‌زمان با عید سعید غدیر خم با حضور ۳۰۰ کودک و نوجوان (۱۶ گروه منتخب) به همراه مربیان همراه و سرپرست گروه برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • وضعیت «ناسالم» هوا در هندیجان
  • ثبت آلودگی هوا در برخی شهرهای خوزستان
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم
  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد
  • تاریخچه آتش‌سوزی، پیوست ساخت‌وسازها باشد/بیمه در اسرع وقت کارشناسی را آغاز کند