Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو جبهه پایداری گفت: وقتی در مجلس تلاش برای رسیدن به مقامات دولتی تبدیل به یک رویه می‌شود، اقدام منفی است کما اینکه اگر جلوی آن گرفته نمی‌شد و مقام معظم رهبری در این مورد تذکر نمی‌دادند، کوچ گسترده مجلس به سمت دولت اتفاق می‌افتاد.

ناصر سقای بی‌ریا در ارزیابی کابینه دولت سیزدهم و حضور نام تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لیست اعضای کابینه پیشنهادی به خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: مقام معظم رهبری در دیداری که با نمایندگان داشتند بر حضور آنها در مجلس تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت منظور ایشان این بوده که خود نمایندگان برای حضور در دولت تلاش نکنند.

این عضو جبهه پایداری افزود: به عبارت دیگر اشاره مقام معظم رهبری به اینکه نمایندگان دنبال پُست و مقام نباشند، یک توصیه اخلاقی به آنها بوده است. چرا که اگر تلاش برای حضور در کابینه در سطح گسترده‌ای توسط نمایندگان انجام شود، مناسب نیست اما اگر خود نمایندگان به دنبال این نباشند و خود دولت صلاح بداند که برای امر وزارت و حضور در دولت به دنبال آنها برود، قضیه فرق می‌کند.

سقای بی‌ریا تلاش شخصی خود نمایندگان برای حضور در دولت را اقدامی نادرست خواند و تصریح کرد: وقتی در مجلس تلاش برای رسیدن به مقامات دولتی تبدیل به یک رویه می‌شود، اقدام منفی است کما اینکه اگر جلوی آن گرفته نمی‌شد و مقام معظم رهبری در این مورد تذکر نمی‌دادند، کوچ گسترده مجلس به سمت دولت اتفاق می‌افتاد.

این چهره اصول‌گرا ضمن اشاره به سابقه حضور نمایندگان مجلس در کابینه دولت‌های قبل خاطرنشان کرد: در مجموع حضور تعدادی از نمایندگان در کابینه دولت طبیعی است همچنانکه در دولت‌های قبلی هم به این ترتیب بوده که تعدادی از نمایندگان مجلس هم برای حضور در کابینه توسط دولت‌ها انتخاب می‌شدند.

سقای بی‌ریا همچنین ادامه داد: راه قانونی جهت حضور نمایندگان در کابینه استعفا آنها و گرفتن رأی اعتماد از مجلس است. منتها آسیب حضور نمایندگان در کابینه مربوط به حضور گسترده آنها است که با توجه به توصیه مقام معظم رهبری در این مورد و رعایتی که مجلسی ها کردند، این قضیه اتفاق نیفتاد. البته بنده مطلع هستم بسیاری از مجلسی ها با توصیه مقام معظم رهبری در مورد دست برداشتن از تلاش برای حضور در دولت، مسئله گرفتن پست در دولت را دنبال نکردند اما توصیه مذکور با دعوت خود دولت از نمایندگان برای حضور در کابینه منافاتی ندارد.

عضو جبهه پایداری در پایان یادآور شد: البته حضور ۴ نماینده در دولت آسیب جبران‌ناپذیری به مجلس نمی‌زند، کما اینکه انتخابات میان‌دوره‌ای هم برای این مواقع در نظر گرفته شده است که بر اثر فوت، استعفا یا جابه‌جایی نماینده در مقام دیگری صورت می‌گیرد.در مجموع نظر مقام معظم رهبری این بوده که به صورت گسترده مسئله حضور دولت توسط نمایندگان پیگیری نشود که به مجلس لطمه جبران‌ناپذیری وارد نشود. اما حضور چند مورد از نمایندگان در کابینه قابل تحمل است مخصوصاً اینکه خود دولت دعوت کننده باشد و با اصرار نمایندگان را قانع کند که به دولت بروند و سِمتی را بپذیرند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رئیسی دولت رئیسی نمایندگان در کابینه مقام معظم رهبری برای حضور حضور در دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که شامگاه یکشنبه به همین منظور در دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد، مالک پناهی تمشیت مدیریت امور پردیس های استان اردبیل اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری «دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام جمهوری اسلامی است.» و بر این اساس بکارگیری تمام توان دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت در راستای تربیت معلمان در تراز جمهوری اسلامی ضروری است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز با تسلیت سالگرد شهادت استاد اخلاق و علم، شهید مطهری و تبریک هفته معلم، به اهمیت دانشگاه فرهنگیان اشاره و خاطرنشان کرد: معلمان انسان ساز هستند و می توانند در تربیت فرزندان کشور تاثیر گذار باشند.

مهدی رهبر بیان کرد: به همین دلیل شغل معلمی به مثابه شغل انبیاء قلمداد می شود چرا که در این حرفه هدایت و آموزش همراه با هم انجام می شود.

حجت السلام حمیدوند مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز با اشاره به آیات قرآن بر والا بودن جایگاه و ارزش معلمی و مسئولیت خطیر آن تاکید کرد و گفت: هدف این دانشگاه تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی و تحویل آن‌ها به نظام آموزش و پرورش است چرا که این دانشجومعلمان آینده سازان این مملکت هستند.

سرپرست جدید بنت الهدی صدر اردبیل نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: اولین نکته مهم در بیانات مقام معظم رهبری بحث تبیین و جایگاه مقام معلمی است، ایشان معلمی را یک حرفه می دانند و تاکید دارند اگر بخواهیم معلمان خوبی داشته باشیم تا نسل با ارزش تربیت کنند قطعا باید جایگاه معلمی تبیین شود.

لیلا رئیسی افزود: رهبر معظم انقلاب، دانشگاه فرهنگیان را دانشگاه تربیت نسل جدید می داند و تاکید دارد که امنیت، سلامت، ارزش و معنویتمان را مدیون نیروی انسانی هستیم و نیروی انسانی را دانشگاه فرهنگیان تربیت می کند.

وی گفت: امیدواریم با همیاری و همدلی و کمک جمعی مسئولان، در تحقق اهداف دانشگاه فرهنگیان گام برداریم.

کد خبر 6097186

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد