Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دولت هر توانی که دارد برای واردات واکسن کرونا به‌کار می گیرد و این کمیسیون هم در یک سال اخیر از شرکت‌های تولیدکننده واکسن در داخل حمایت کرده است.

حسینعلی شهریاری روز جمعه در حاشیه بازدید از بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) شهرستان کلاله در جمع خبرنگاران، واکسیناسیون را اولویت کشور دانست و اظهارداشت: باید ۷۰ درصد جمعیت ایران واکسن کرونا دریافت کنند تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود و شرکت‌های تولید کننده واکسن در داخل باید برای تولید در حجم گسترده تقویت شوند تا بتوانیم به مانند برخی از کشورهای دنیا کل جمعیت را واکسینه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۲ هفته قبل نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی مسائلی را در رابطه با بیماری کرونا و مشکلاتی که در استان وجود دارد مطرح کردند که رییس جلسه از کمیسیون بهداشت و درمان خواست به اتفاق تعدادی از همکاران برای بررسی از نزدیک و تهیه گزارش دقیق برای ارائه به مجلس به این استان سفر کنیم.

وی ادامه داد: به همین منظور امروز صبح به اتفاق تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این استان سفر کردیم تا از نزدیک  از چند بیمارستان بازدید داشته باشیم و مشکلات آنها پس از جمع بندی به وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم در دولت سیزدهم با تغییرات جدیدی که اتفاق می‌افتد مشکلات زیرساختی که در کل کشور وجود دارد جمع بندی و با اولویت در مسیر حل آنها حرکت شود.

به گزارش ایرنا، حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه که صبح امروز جمعه وارد گلستان شدند در ابتدای سفر یک روزه خود از بیمارستان کلاله در شرق این استان دیدن کردند.

محمد ابراهیمی تودرواری، فرماندار کلاله در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۱۵۲ بیمار کرونایی در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)  این شهرستان بستری هستند، ابراز امیدواری کرد یکی از دستاوردهای سفر امروز هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به استان حل مشکل کمبود نیروی انسانی و ملزومات درمانی مانند تخت بستری در این بیمارستان باشد.

شهرستان افزون بر ۱۳۰ هزار نفری کلاله در شرق استان گلستان واقع شده است.

به گزارش ایرنا، با درخواست مجمع نمایندگان استان گلستان از هیات رییسه مجلس، امروز رییس و تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برای بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی و بررسی مشکلات دانشگاه علوم پزشکی استان به این خطه شمالی سفر کردند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و هیات همراه در این سفر در هر حوزه انتخابیه به نمایندگی از یک بیمارستان دیدن می‌کنند و در جمع بندی نهایی مشکلات تمام بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان به ویژه مواردی که به طور مستقیم و غیر مستقیم با بیماری کرونا مرتبط هست لحاظ می‌شود.

بازدید اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مسوولان ملی و استانی از بیمارستان کلاله در شرق گلستان آغاز شد و بعد از آن به ترتیب از بیمارستان‌های گنبدکاووس، آزادشهر، علی‌آبادکتول و گرگان سرکشی خواهند کرد.

استاندار گلستان در سفر ۳۱ خرداد سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به گلستان گفته بود از ۲ سال گذشته تاکنون ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

هادی حق شناس اظهار امیدواری کرد که با بهره برداری از طرح‌های در دست اقدام حوزه بهداشت و درمان، سرانه تخت بیمارستانی گلستان به میانگین کشوری نزدیک شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز پیش از این به ایرنا گفته بود: در یک سال اخیر اکثریت قریب به اتفاق ۱۷ بیمارستان دانشگاهی استان به دستگاه‌های اکسیژن ساز و تانک‌های ذخیره اکسیژن تجهیز شدند و همچنین با کمک و مساعدت خیران، تجهیزاتی مانند سونوگرافی پیشرفته و دستگاه فوق تخصصی APC برای ارایه خدمت به بیماران گوارش و کبد گنبدکاووس تامین گردید.

عبدالرضا فاضل افزود: تا سال ۹۲ تعداد پزشکان استان هزار و ۶۳۳ نفر بود که این آمار هم اکنون به هزار و ۸۷۸ نفر رسیده و به ازای هر ۱۰ هزار نفر، ۴.۳۵ پزشک متخصص و فوق تخصص در استان فعالیت دارند.

وی افزود: تعداد مراکز بهداشتی درمانی گلستان نیز در هشت سال گذشته با سه مورد افزایش به ۱۴۶ واحد رسیده و در مجموع ۲۳ پایگاه اورژانس شهری و ۳۴ پایگاه اورژانس جاده‌ای به مردم استان خدمات رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: در طی یک سال گذشته ۶ دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس و یک دستگاه توموتراپی (نسل جدید شتاب دهنده خطی برای درمان سرطان) و ۲ دستگاه پمپ قلب برای گنبدکاووس و گرگان به مجموع تجهیزات پیشرفته پزشکی دانشگاه افزوده شده و همچنین یک دستگاه ماموگرافی پیشرفته نیز در کلینیک قائم علی آبادکتول به خدمت رسانی به مردم شریف منطقه مشغول است.

به گزارش ایرنا، دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در اقصی نقاط گلستان در سال‌های اخیر سرعت زیادی گرفته و با وجود مشکلات و تنگناهای مالی ناشی از تحریم‌های اقتصادی، تحولات چشمگیری در این حوزه رخ داده و هم اینک دورترین مناطق روستایی استان نیز از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند هستند.

احداث و تجهیز پروژه‌های مهمی مانند اورژانس و بخش تروما و مرکز سوختگی بیمارستان پنج آذر، سلامت‌کده طب ایرانی و مکمل گرگان، بیمارستان فاطمه الزهرا(س) مینودشت، بیمارستان حضرت معصومه (س) آزادشهر، فاز دوم بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله، بیمارستان شهدای بندرگز، ۱۰ کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی، بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبد، ۳۰ مرکز خدمات جامع روستایی، سه پایگاه سلامت شهری، اورژانس هوایی، ۱۳۰ خانه بهداشت روستایی و بیمارستان ۶۴ تختخوابی علوی مراوه تپه از جمله اقدامات هشت سال گذشته دولت در استان بود./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بهداشتی و درمانی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۱۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه (جداول) سال ۱۴۰۳ که از روز گذشته در دستور کار مجلس قرار گرفته بود در دستورکار وکلای ملت در جلسه نوبت صبح امروز، سه‌شنبه، نیز قرار دارد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، وکلای‌ ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۴ درباره هدفمندی یارانه‌ها از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر با ۱۵۶ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع، موافقت کردند.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ در این جلسه علنی در توضیح جزئیات بخش درآمدی جدول ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: همان مبلغی که دولت در نظر گرفته بود کمیسیون تلفیق و صحن علنی آن را تأیید کردند که ۳۱۵همت برای یارانه نقدی و معیشتی در نظر گرفته شد، کار مهمی که مجلس انجام داد ۱۰ درصد به مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اضافه کرد که در لایحه ۲۰ درصد بود و به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

وی افزود: ۴۲همت برای کمیته امداد، ۲۳همت برای بهزیستی، ۱۴۳همت برای یارانه نان و یارانه دارو و شیرخشک و ملزومات مصرفی برای وزارت بهداشت ۷۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد در نظر گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اضافه کرد: مواردی همچون هزینه سرمایه‌گذاری در شرکت ملی نفت و شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و همچنین شرکت گاز را مصوب کردیم و مبالغی را که دولت برای بحث واردات بنزین و گازوئیل نیاز داشت، تأمین کردیم که این موارد کلیات جدول ۱۴ است که آنچه دولت در لایحه گنجانده بود در کمیسیون تلفیق نیز به تصویب رسید.

در ادامه جلسه حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در توضیح جزئیات جدول ۱۴، گفت: هدفمندی یارانه‌ها حدود ۷۵۸همت در بخش درآمدها و ۷۵۸همت نیز در بخش هزینه‌ها است به‌دلیل اینکه توازن این جدول به هم نخورد ریالی در آن کم و زیاد نشده است حتی ریالی از هزینه‌های نفت نیز کم نشده است. قرار بود دولت ۶۳همت از محل فروش مشتقات به دست آورد که حذف شده است این ۶۳همت از طریق مدیریت منابع صورت می‌پذیرد بنابراین این جدول بدون هیچ تغییری ۱۰۰درصدی نظر دولت است. هرگونه تغییر در این جدول موجب تغییرات کلی می‌شود. در بحث صیادان و ملوانان نیز باید اصلاح شود، صیادان را نیز به آن اضافه می‌کنیم.

همچنین داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه که در جلسه علنی حضور دارد درباره جدول ۱۴ یادآور شد: این جدول مربوط به هدفمندی یارانه‌ها است، سعی شده است با توجه به منابع و محدودیت‌ها تنظیم شود تا هدفمندی یارانه‌ها محقق شود، ۲ موضوع در آن مورد بررسی قرار گرفت؛ یکی کالابرگ‌ها که از محل سایر درآمدها باید تعیین می‌شد همچنین در خصوص عنوان صرفه‌جویی انرژی که در این جدول آورده شده است، این عنوان با نظر کمیسیون تلفیق تبدیل به درآمدها شده است که مورد قبول دولت نیست. پیشنهاد می‌شود همان سایر درآمدها عنوان شود از طرفی کالابرگ‌ها باید به‌صورت نقدی و در جدول جداگانه‌ای مطرح شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901361

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد