Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@14:17:59 GMT

هرج و مرج صنعتی در نقل‌و‌انتقالات فوتبالی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۱۳۵۱

هرج و مرج صنعتی در نقل‌و‌انتقالات فوتبالی

فصل نقل‌و‌انتقالات فوتبال ایران باز هم شاهد اتفاقات عجیب و قراردادهای سرسام‌آور است، اتفاقاتی که بیشتر از هر چیز دیگری می‌توان ردپای دلال‌ها را در آن مشاهده کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، فصل نقل‌‌وانتقالات فوتبال ایران هر ساله اوضاع آشفته‌ای دارد، وضعیتی که فصل به فصل هم بدتر می‌شود و حالا در دو سال گذشته علاوه بر نقل‌وانتقالات عجیب،‌ شاهد ارقام عجیب نیز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در لیگی که به جز چهار تیم خصوصی، مابقی به طور مستقیم و غیرمستقیم از منابع دولتی استفاده می‌کنند، شنیدن برخی رقم‌ها و پیشنهادات عجیب به بازیکنان از سوی باشگاه‌های دولتی - صنعتی، هوش از سر اهالی فوتبال می‌برد.

در روزگاری که به لحاظ صنعتی و اقتصادی، کشور دچار مشکلات و تورم شدید شده است و اقتصاد هر روز رو به زوال می‌رود، باشگاه‌های صنعتی به رقیبی غیرقابل رقابت با باشگاه‌های خصوصی تبدیل شده‌اند و مشخص نیست پیشنهادات سنگین مالی با چه هدف و دیدی به برخی بازیکنان داده می‌شود. باشگاه‌هایی که دست‌شان در جیب مردم است و بعد از اقتصاد، حالا هرج و مرج و تورم را به زمین فوتبال کشانده‌اند.

هزینه 18 میلیاردی برای بازیکنی که فصل گذشته یک میلیارد قرارداد داشته و حتی ملی‌پوش نیست، یا پیشنهادهای عجیب 17 و 20 میلیاردی به بازیکنان مختلف تنها نمونه‌ای از اتفاقات عجیب این روزهای فوتبال کشور است که رد پای دلالان در برخی از این انتقالات، به وضوح دیده می‌شود. اتفاقاتی که از قبل نیز قابل پیش‌بینی بود و به همین دلیل نیز سازمان بازرسی کل کشور چند هفته پیش جلسه‌ای را با مدیران هفت باشگاه بزرگ و صنعتی کشور (استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب‌آهن، فولاد، گل‌گهر و مس رفسنجان) برگزار کرد اما ظاهراً خروجی این جلسه نیز، تأثیری روی روند چند باشگاه متمول نداشته است.

در روزهایی که به شدت بحث خصوصی‌سازی باشگاه‌های ایرانی ضروری به نظر می‌رسد، صرف هزینه‌های سرسام‌آور از سوی چند باشگاه صنعتی عملاً می‌تواند معدود باشگاه‌های خصوصی را هم دلسرد کند، چه رسد به افزایش این باشگاه‌ها. موضوعی که به نظر می‌رسد باید زودتر فکری به حال آن شود تا فوتبال کشور از باتلاق خود ساخته مدیران آن نجات یابد.

احکام سنگین کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در راه است/ محرومیت طولانی‌مدت یک داور و بالا گرفتن پرونده تبانی و شرط‌بندی

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال فوتبال لیگ برتر فوتبال فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود

سعید صادقی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران گفت:ناترازی انرژی در کشور وجود دارد و این مشکل در سال گذشته به خاطر اینکه ما خاموشی را در بخش‌های خانگی نداشته باشیم خاموشی بر روی صنعت آمده بود.

 او افزود:تا امروز ابلاغیه‌ای از سوی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف بار  نداشته ایم، امسال هم به احتمال زیاد ما با مشکل خاموشی در بخش صنعت خواهیم داشت. 

 صادقی بیان کرد:بحث تامین انرژی به عهده وزارت نیرو است و ناترازی‌های انرژی را همیشه صنعت کمک کرده است و توانسته در چندسال گذشته با عدم خاموشی منازل مسکونی پیش ببریم خوشبختانه در کشور چندین شهرک انرژی احداث شده است و در استان تهران این شهرک‌ها احداث نشده ولی با سرمایه‌گذاری در این بخش این مهم به سرانجام خواهد رسید. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران اعلام آمادگی کرد زمین رایگان در اختیار نیروگاه‌های سی. اچ. پی (فناوری تولید همزمان انرژی الکتریکی و حرارت) قرار دهد.

صادقی گفت:جهش تولید که رهبری به آن اشاره کرده اند هم مصداق این است که امروز یکی از زیرساخت‌های اصلی مهم کشور شهرک‌های صنعتی است قطعا باید موانع بر سر سرمایه‌گذاری کشور برداشته شود تا بخش خصوصی بتواند به راحتی سرمایه‌گذاری در این بخش (شهرک‌های صنعتی) کند، خوشبختانه واحد‌های بزرگ پتروشیمی، فولادی و ... در تولید برق ورود پیدا کرده اند و سایر واحد‌های دیگر براساس ماده ۱۶ قانون جهش تولید می‌بایست سالی ۵ درصد از مصرف برق خود را به انرژی خورشیدی اختصاص دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • بمب نقل و انتقالات پرسپولیس از امارات می‌آید
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • فیلم| اقدام عجیب دو جوان؛ نصب تلویزیون بزرگ در صندوق عقب ۲۰۶ و تماشای فوتبال وسط خیابان!
  • طارمی زنگ خطر را برای مارتینز و تورام به صدا در آورد
  • حکم عجیب و مضحک علیه پیرمرد هتاک سپاهانی
  • ایران خودرو دوباره فوتبالی شد
  • واکنش تند میثاقی به صحبت‌های پیرمرد سپاهانی؛ بیجا می‌کنی حرف می‌زنی!  
  • واکنش تند میثاقی به صحبت‌های پیرمرد سپاهانی؛ بیجا می‌کنی حرف می‌زنی!
  • عمو پورنگ به «لالایی» نزدیک شد و تلویزیون به سریالی فوتبالی!
  • نیمکت‌های داغ فوتبال اروپا؛ کدام تیم‌ها سرمربی‌شان را عوض می‌کنند؟ / آن تایم