Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از روز دوم تا چهاردهم شهریور در شهر توکیو برگزار خود شد و کاروان ایران با ۶۲ ورزشکار در این دوره از بازی‌ها حضور دارد. از این تعداد ورزشکار ۵۶ نفر ورزشکار مرد و هفت ورزشکار زن هستند.

ساره جوانمردی، سمیرا ارم، رقیه شجاعی، زهرا نعمتی، رایحه شهاب، شهلا بهروزی راد و هاشمیه متقیان زنان کاروان ایران به شمار می‌روند که زهرا نعمتی یکی از ۲ پرچم‌دار کاروان ایران به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰درصد کاروان اعزامی ایران به توکیو را زنان تشکیل می‌دهد. در بین این نفرات ساره جوانمردی و زهرا نعمتی شانس کسب مدال طلا هستند.

ایران در این دوره از بازی‌ها در ۱۰ رشته نماینده دارد که بیشترین تعداد ورزشکار اعزامی مربوط به دوومیدانی است که با ۱۵ ورزشکار است. والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر نیز ۱۲ ورزشکار در پارالمپیک توکیو دارند.  به عبارتی ۶۱ درصد ورزشکاران اعزامی ایران به سرزمین آفتاب در این سه رشته فعالیت دارند.

تیر وکمان با ۶ ورزشکار در جایگاه سوم و وزنه‌برداری معلولان با پنج نماینده در جایگاه چهارم قرار گرفته است. دوچرخه‌سواری با یک نماینده کمترین ورزشکار اعزامی را دارد.

بیشترین حضور زنان در رشته‌های ورزشی مربوط به تیراندازی است که تمامی نمایندگان اعزامی ایران به سرزمین آفتاب بانوان هستند. ساره جوانمردی، سمیرا ارم و رقیه شجاعی نمایندگان تیراندازی ایران در پارالمپیک به شمار می‌روند. چهار نماینده دیگر ایران در بخش زنان مربوط به رشته‌های تکواندو، تیروکمان، قایقرانی و دوومیدانی است.

بیشترین میزان حضور مردان ایران در یک‌رشته مربوط به دوومیدانی است که ایران با ۱۶ نماینده راهی پارالمپیک می‌شود. به عبارتی ۹۳ درصد از دوومیدانی کاران ایران ورزشکاران مرد هستند و هاشمیه متقیان تنها یک ورزشکار زن این رشته است.

کارشناسان کمیته ملی پارالمپیک با بررسی نتایج و رکوردهای ورزشکاران اعزامی ۱۱ ورزشکار  و تیم را در لیست شانس مدال طلا قرار دادند. ساره جوانمردی، زهرا نعمتی، علی سینا منشازاده، محمدرضا زندی، مهدی اولاد، والیبال نشسته، مهدی پوررهنما، سعید افروز ، روح‌الله رستمی، حامد صلحی پور و منصور پورمیرزایی ورزشکارانی هستند که طبق آخرین لیست اعلامی شانس کسب مدال طلا قرار دارند.

همچنین امان الله پاپی و صادق بیت سیاح ورزشکار نزدیک به شانس مدال طلا هستند.

وحید نوری و محمدرضا خیرالله زاده ۲ ورزشکار جودو نابینایان و کم‌بینایان هر چند که در شانس کسب مدال نقره قرار دارند اما برترین‌های وزن خود به شمار می‌روند. خیرالله زاده نفر نخست وزن خود و نوری نفر دوم برترین‌های جهان در دسته به‌اضافه ۹۰ کیلوگرم است. احتمال تبدیل‌شدن مدال نقره این ۲ ورزشکار به طلا وجود دارد.

در بخش رشته‌های تمی والیبال نشسته شانس نخست کسب مدال طلا و بسکتبال با ویلچر به خاطر قرار گرفتن در شرایط مسابقه و حضور قدرتمند در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو  اعزام خواهند شد.

شهلا بهروزی راد و اسلام جاهدی در قایقرانی در گروه چهارم یا همان گروه حمایتی قرار دارند. البته بسیاری از کارشناسان شانس رسیدن بهروزی راد به مدال را بیش از اسلام جاهدی می‌دانند.

هفت ورزشکار رشته تیر و کمان با تفکر کسب مدال اعزام خواهند شد.در تیر و کمان احتمال سه مدال طلا از سوی کارشناسان داده شده است.  این شرایط برای جودو و وزنه‌برداری نیز مصداق دارد. در جودو هر ۲ ورزشکار شانس کسب مدال نقره هستند و در وزنه‌برداری نیز ۳ نفر طلایی، یک ورزشکار نقره و برای یک نفر نیز برنز پیش‌بینی‌شده است.

بنا به پیش‌بینی کمیته ملی پارالمپیک احتمال کسب ۲۷ مدال از ۶۲ سهمیه وجود دارد. البته اگر والیبال نشسته را ۱۲ سهمیه  محاسبه شود ۳۸ ورزشکار ایران صاحب مدال خواهند شد. به عبارتی ۵۹ درصد ورزشکاران اعزامی دست‌خالی از توکیو بر نخواهند گشت.

مرتضی مهرزاد با ۲ متر و ۴۶ سانتیمتر قد در کاروان ایران حضور دارد و بلند قدترین ورزشکار این دوره از بازی های المپیک و پارالمپیک است.

در این دوره از بازی ها یک ورزشکار زن و یک ورزشکار مرد پرچمدار کاروان ایران در پارالمپیک توکیو خواهند بود. نورمحمد آرخی و زهرا نعمتی از سوی کمیته ملی پرالمپیک برای پرچمداری کاروان ایران انتخاب شدند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: شهلا بهروزی راد ساره جوانمردی پارالمپیک توکیو کمیته ملی پارالمپیک پارالمپیک توکیو ساره جوانمردی شهلا بهروزی راد کمیته ملی پارالمپیک مرتضی مهرزاد وحید نوری دوره از بازی ها والیبال نشسته ساره جوانمردی شانس کسب مدال کاروان ایران زهرا نعمتی یک ورزشکار ۲ ورزشکار مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۱۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی که به میزبانی استان کرمان برگزار شد، ۲۱ اثر از هنرمندان صنایع‌دستی سیرجان موفق به کسب مهر اصالت ملی شدند.

داوری نشان ملی رویدادی است که به‌صورت دوسالانه با هدف ارتقا و بهبود کیفی محصولات بر اساس معیار‌های تعیین شده از جمله مرغوبیت مواد اولیه، طراحی محصول، رعایت همه اصول کاربردی محصول شامل استحکام، ایمنی، پرداخت نهایی، بهداشت، ارگونومی، معیار‌های زیبایی‌شناسی، بسته‌بندی، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی و عرضه در بازار باهدف ایجاد رقابت میان هنرمندان و معرفی هنر‌های شاخص منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود

آثاری موفق به دریافت مهر اصالت ملی شوند می‌توانند در آینده برای دریافت نشان مهر اصالت بین‌المللی اقدام کنند.

این آثار شامل رشته گلیم‌بافی ۱۹ اثر، رودوزی‌های سنتی رشته پته‌دوزی یک اثر و پوشاک سنتی رشته عروسک محلی یک اثر بود که موفق به کسب مهر اصالت در این دوره شدند.

دیگر خبرها

  • بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست المپین ایران
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان