Web Analytics Made Easy - Statcounter

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه آوریل دستور خروج کامل ۳ هزار سرباز آمریکایی از افغانستان را تا ۱۱ سپتامبر صادر کرد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا روز پنجشنبه در این گفتگوی تلویزیونی گفت، آمریکا در سال ۲۰۰۱ برای برکناری طالبان و «پناهگاهی که آن‌ها در اختیار القاعده قرار داده بودند» به افغانستان رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که به نظر بسیاری، سیاستمداری رادیکال در سیاست خارجی آمریکا محسوب می‌شود، گفت: «ما به دلایل راهبردی معتبری در آنجا (افغانستان) ماندیم.»

به گزارش یورونیوز، بولتون در ادامه از راهبرد قدیمی آمریکا برای ممانعت از دستیابی طالبان، القاعده و دیگر «گروه‌های تروریستی تهدیدکننده» به داشتن پناهگاهی امن که امکان برنامه‌ریزی برای حمله به منافع آمریکا و متحدانش را داشته باشند، دفاع کرد.

او که مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از آوریل ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۱۹ بود، گفت: «واشنگتن باید تا زمانی که تهدید گروه‌های تروریستی وجود داشت، حضور نظامی خود را در افغانستان حفظ می‌کرد.»

البته منتقدان حضور نظامی آمریکا در افغانستان به افزایش روزافزون هزینه‌های طولانی‌ترین جنگ این کشور چه از نظر تعداد جانباختگان و چه از منظر هزینه‌های صرف شده اشاره می‌کنند.

در دو دهه درگیری در افغانستان، افزون بر ۲۴۴۰ سرباز آمریکایی و بیش از صد هزار شهروند افغانستان کشته شدند و آمریکا نیز بیش از دو تریلیون دلار برای عملیاتهای جنگی و پشتیبانی در افغانستان و پاکستان هزینه کرد.

رئیس جمهور آمریکا در هفته جاری از تصمیم خود برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در میان انتقادات فزاینده از نحوه‌ مدیریت دولتش در این زمینه دفاع کرد.

بولتون گفت: «آنچه که افغانستان تحت کنترل طالبان فراهم می‌کند امکانات بالقوه برای نظامی است که گروه‌های تروریستی را توانمند می‌سازد و این روند خلاف روش نظام های دیگر است که تلاش می‌کنند آن‌ها را شکار کرده و از میان ببرند.»

او در ادامه گفت: «آن‌ها [گروه‌های تروریستی] اکنون می‌توانند به افغانستان تحت تسلط طالبان بروند و مهمان‌نوازی بهتری را انتظار داشته باشند. من فکر می‌کنم این همه‌ی ما را به خطر می اندازد.»

311311

کد خبر 1546665

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جان بولتون ایالات متحده آمریکا افغانستان گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان

ریاست عمومی پاسپورت طالبان در بغلان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت بغلان در یک سال گذشته، ۲۱ هزار جلد پاسپورت توزیع کرده ‌است.

این ریاست می‌افزاید، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۳۲ میلیون افغانی عواید به‌دست آمده است.

گفتنی است چند روز قبل نیز ریاست پاسپورت‌‌ طالبان از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات، ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در پکتیا و بیش از ۱۹ هزار جلد پاسپورت در ولایت نیمروز خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید