Web Analytics Made Easy - Statcounter

یورو استات از مبادلات تجاری حدود ۲.۲ میلیارد یورویی ایران و اروپا در نیمه نخست ۲۰۲۱ خبر داد و اعلام کرد واردات اروپا از ایران در این دوره با رشد ۱۷ درصدی مواجه شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری کمیسیون اروپا(یورو استات) کل مبادلات تجاری ایران و 27 عضو اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال جاری میلادی را  2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

247 میلیارد یورو اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ماه های ژانویه تا ژوئن 2021 با رشد 0.4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. در 6 ماه نخست سال 2020 کل مبادلات دو طرف 2.238 میلیارد یورو اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات اتحادیه اروپا به ایران در 6 ماه نخست 2021 با افت 2.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و از 1.89 میلیارد یورو در 6 ماه نخست سال گذشته به 1.84 میلیارد یورو در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

در میان اعضای اتحادیه اروپا، آلمان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، هلند و رومانی بیشترین صادرات کالا به ایران را در نیمه نخست 2021 داشته اند.

اما واردات اتحادیه اروپا از ایران در ماه های ژانویه تا ژوئن امسال رشد 17 درصدی داشته و به 407 میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در مدت مشابه سال قبل 348 میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

در میان اعضای اتحادیه اروپا، آلمان، ایتالیا، هلند، رومانی، فرانسه، بلژیک و بلغارستان بیشترین واردات کالا از ایران را در نیمه نخست 2021 داشته اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا مدت مشابه سال میلیارد یورو نیمه نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۱۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط

رگولاتورهای اتحادیه اروپا قرار است تحقیقاتی را درباره عملکرد شرکت متا در مقابله با نشر اطلاعات غلط در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی این شرکت، آغاز کنند.

به گزارش ایسنا، روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از دو منبع آگاه نوشت: رگولاتورهای اروپایی گمان می‌کنند که مدیریت محتوای شرکت آمریکایی متا، برای متوقف کردن نشر تبلیغات سیاسی که فرآیندهای انتخاباتی را در معرض خطر تضعیف قرار می‌دهد، کافی نبوده است.

اما انتظار نمی‌رود کمیسیون اروپا در بیانیه خود، به روسیه اشاره کند و تنها به دستکاری اطلاعات توسط عوامل خارجی، اشاره خواهد کرد. شرکت متا و کمیسیون اروپا در این باره توضیحی ندادند.

پیش از این گزارش شده بود شرکت متا که مالک فیس‌بوک است، تیمی برای مقابله با نشر اطلاعات غلط و سوءاستفاده از هوش مصنوعی در آستانه انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در ژوئن، تشکیل خواهد داد. مارکو پانچینی، مدیر امور اتحادیه اروپای متا در یک پست وبلاگ اعلام کرد تا نزدیک شدن به زمان انتخابات، ما مرکز فعالیت‌های انتخاباتی را برای شناسایی تهدیدهای احتمالی و خنثی کردن فوری آنها، فعال خواهیم کرد.

بر اساس گزارش رویترز، ده‌ها کشور در سراسر جهان از جمله انگلیس، اتریش و گرجستان، رهبران جدیدی را در سال ۲۰۲۴ انتخاب می‌کنند. انتخابات‌های پارلمان اروپا هم در ژوئن برگزار می‌شود. اما نگرانی‌هایی نسبت به مداخله در انتخابات و انتشار محتوای گمراه‌کننده با کمک هوش مصنوعی،‌ وجود دارد.

رشد سریع هوش مصنوعی مولد که می‌تواند متن، تصاویر و ویدئو را در چند ثانیه تولید کند، این واهمه را ایجاد کرده که فناوری جدید ممکن است امسال، برای مختل شدن انتخابات در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بایرن مونیخ ۲ - ۲ رئال مادرید/ راند نخست ال کلاسیکوی اروپا برنده نداشت + فیلم
  • جنوا و فعال کردن بند خرید 8 میلیون یورویی کُنی دی وینتر از یوونتوس
  • برتری یک نیمه‌ای شمس آذر مقابل پیکان
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است