Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@04:45:31 GMT

احتمال انسداد موقت جاده ها

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۳۲۳۷

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از ممنوعیت تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین به دلیل مواج شدن خلیج فارس و دریایی عمان طی هفته آینده خبر داد. ناطقان: مهرداد حسن زاده ظهر جمعه در جمع خبرنگاران بیان داشت: با توجه به وقوع بارش‌های نسبتاً سنگین در ارتفاعات و مناطق مستعد استان در هفته آینده از هم استانی‌های عزیز تقاضا می‌شود که از قرار گیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات و مناطق مرتفع هرمزگان خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسن زاده ضمن افزود: بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان از روز شنبه ۳۰ مرداد ماه تا چهارشنبه ۳ شهریور ماه تداوم فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان با تاکید بر شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، رودان، بستک، پارسیان را خواهیم داشت.

وی با اشاره به رگبار نسبتاً شدید باران همراه با رعد و برق و بارش تگرگ و تند باد لحظه‌ای همراه با خیزش گردو خاک در مناطق مرتفع استان، بیان کرد: طی روزهای یاد شده احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر، انسداد موقت جاده‌ها، برخورد صاعقه، خسارت بر اثر تندباد لحظه‌ای، کاهش دید افقی و خیزش گرد و خاک را در مناطق مرتفع استان وجود دارد.

حسن زاده به وضعیت دریایی استان و وزش باد شدید و مواج شدن دریا اشاره کرد و گفت: همچنین طبق پیش بینی هواشناسی استان از روز یکشنبه ۳۱ مرداد ماه تا چهارشنبه سوم شهریورماه وزش باد شدید جنوب شرقی تا حداکثر ۴۸ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا محدود ۱۸۰ سانتیمتر در خلیج فارس و دریای عمان را خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: طی روزهای یاد شده شاهد مواج شدن دریا، اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی، پاره شدن تورهای صیادی در دریای عمان، تنگ هرمز، جزایر خلیج فارس با تاکید بر جاسک، سیریک، بندرعباس، قشم، هرمز، هنگام، لارک، تنب بزرگ و کوچک، بندر خمیر و بندر لنگه خواهیم بود.

وی از ممنوعیت تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین به دلیل مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان خبر داد و تاکید کرد: با توجه به مواج شدن دریا از مردم استان تقاضا می‌شود تا از تردد دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین خودداری کنند. منبع: مهر برچسب ها: احتمال انسداد ، انسداد موقت ، جاده ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: احتمال انسداد انسداد موقت جاده ها خلیج فارس مواج شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۳۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.
 
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
 
براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.
 
از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.
 
به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

دیگر خبرها

  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران