Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@23:19:09 GMT

سوریه| کارشکنی گروه‌های مسلح در «درعا»

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۳۴۳۶

سوریه| کارشکنی گروه‌های مسلح در «درعا»

منابع سوری اعلام کردند که نمایندگان گروه‌های مسلح با تحویل سلاح سبک و تحویل دادن افراد مظنون به ارتش سوریه مخالفت می‌کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، منابع بیمارستانی سوری از زخمی شدن چهار کودک سوری بر اثر مین برجای مانده از تروریست‌های داعش در محله «الجبیله» در شهر دیرالزور خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مامون حیزه» مدیر بیمارستان اسد در شهر دیرالزور به سانا گفت: چهار کودک  که سنشان میان 8 تا 10 سال است، بر اثر انفجار مین برجای مانده در یکی از ساختمان‌های متروکه در محله «الجبیله» زخمی شدند.

منابع سوری از ادامه عملیات ارتش سوریه علیه بازمانده‌های داعشی در صحرای دیرالزور خبر دادند و اعلام کردند که ارتش سوریه شماری از تکفیری‌ها را کشته و برخی دیگر از آنها را زخمی کرده است.

همچنین ارتش سوریه در حماه، الرقه و حمص و دیرالزور هم ضربات مهلکی به داعش وارد کرد.

در حومه شمال غربی حماه و جنوب ادلب هم ارتش سوریه مواضع تروریست‌های جبهه النصره را زیر آتش قرار داد.

حملات توپخانه ارتش ترکیه به شمال حلب

منابع سوری از حملات توپخانه ارتش ترکیه به شمال حلب خبر دادند و اعلام کردند که ارتش سوریه بیست گلوله توپ به روستاهای «العلقمیه» و «مرعناز» در حومه شمال حلب شلیک کرده است.

ادامه تحرکات گروههای مسلح در درعا البلد

منابع سوری اعلام کردند که آنچه کمیته‌های مرکزی وابسته به گروه‌های مسلح در درعا نامیده می‌شود در راستای کارشکنی در مسیر توافق حل و فصل اوضاع در استان درعا حرکت کردند و با تحویل سلاح سبک خود مخالفت کردند.

این منابع بیان کردند: اوضاع فرقی نکرده است و پیشرفتی در گفتگوها مربوط به حل و فصل اوضاع درعا البلد ایجاد نشده است اما نوع خوش بینی درباره روزهای آتی وجود دارد.

منابع سوری افزودند: دستورات خارجی مانع از تن دادن آنها به توافق حل و فصل اوضاع می‌شود و آنها در واقع حرفی برای گفتن ندارند و فروپاشیده‌اند.

این منابع بیان کردند: نمایندگان گروه‌های مسلح با تحویل سلاح سبک و تحویل دادن افراد مظنون به ارتش سوریه مخالفت می‌کنند و با استقرار یگانهای محدودی از ارتش سوریه موافقت کرده‌اند.

اوضاع شکننده درعا و طرح جدید روس‌هاسوریه|تلاش تروریست‌ها برای ناامن کردن درعا

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اعلام کردند گروه های مسلح منابع سوری ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین المللی ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین المللی به ویژه مهم است که روابط بین نیروهای مسلح دو کشور پویایی بالایی داشته باشد و به روندهای زمان پاسخ دهد. تعامل ما برای ثبات استراتژیک در این سیاره مهم است.

به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر دفاع چین همچنین گفت، به دنبال گفت‌وگو درباره مهمترین مسائل بین المللی با همتای روسی خود است.

این نخستین دیدار رو در رو بین وزرای دفاع چین و روسیه پس از انتصاب دونگ جون در این سمت است.

۳۱ مارس ۲۰۲۴، این دو از طریق ویدئوکنفرانس و به ابتکارعمل طرف چینی صحبت کرده بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو