Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:24:23 GMT

بارندگی‌ تنها ۳۰ درصد در جبران فرونشست‌ها موثر است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۶۲۵۰

بارندگی‌ تنها ۳۰ درصد در جبران فرونشست‌ها موثر است

داراب بیرنوندی روز شنبه با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنگامی که به مرور زمان ساختار خاک به هم می خورد و نیروی بالابرنده آب از کارایی خود ساقط می شود، بارندگی تاثیر چندانی در جبران فرونشست‌ها ندارد.

وی به تهدیدات دشت قزوین به لحاظ سفره‌های زیرزمینی اشاره کرد و گفت: شواهد نشان داده که زیر دشت قزوین اتفاقات چندان خوبی نمی‌افتد و با وجود اقدامات شرکت آب منطقه‌ای برای جلوگیری از برداشت بی رویه، باز هم برخی به شرایط سفره‌های زیرزمینی و فرونشست‌ها بی توجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیرنوندی تصریح کرد: متوسط جهانی فرونشست نیم سانتی متر است و این درحالی است که استان قزوین سالانه بین ۲ تا ۱۲ سانتی متر فرونشست را در نقاط مختلف خود تجربه می‌کند که تقریبا ۱۰ برابر اندازه جهانی است.

این مسؤول در خصوص خبری مبنی بر وجود ۳۱۶ روستای تشنه در حاشیه رودخانه شاهرود اظهار داشت: این روستاها از نظر تامین آب برای کشاورزی با مشکل مواجه هستند و اصل خبر ارتباطی به آب شرب ندارد، به طوری که تنها برای ۲۹ روستای شهرستان قزوین با تانکر آبرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین خاطرنشان کرد: قزوین از معدود استان‌هایی است که نسبت به آب سطحی برای مصارف بی توجه است و این درحالی است که پایدارترین آب در شهرهای تقریبا پرجمعیت استفاده از همین آب‌های سطحی به شمار می‌رود.

بیرنوندی یادآور شد: شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی حدود یکسال است که یکپارچه شده شهروندان می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرند تا عوامل مستقر در مرکز به صورت شبانه روزی به مشکلات موجود پاسخ دهند.

برچسب‌ها بارندگی فرونشست آب و فاضلاب استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی فرونشست آب و فاضلاب بارندگی فرونشست آب و فاضلاب استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۶۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، ملک زاده در استودیوی خبر ۲۰ شبکه یزد با اشاره به اینکه درپی صدور هشدار سطح نارنجی همه دستگاه‌ها در آماده باش بودند، گفت:خوشبختانه خسارات این بارندگی‌ها کم بود و بیشترین خسارات در بخش راه، بد لیل گستردگی بارش‌ها گزارش شده است ودر بخش کشاورزی هم فراخوان داده شده تا کشاورزان و باغداران نسبت به مستندسازی اولیه خسارات اقدام کنند.
وی ادامه داد: تاکنون خسارت به ۲۱ رشته قنات گزارش شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان اضافه کرد: در بخش منابع طبیعی هم ۲ هزارو ۲۰۰ سازه آبی و خاکی داشته ایم که ۳۰ درصد از این سازه‌ها آبگیری کامل شده که برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی از این آب‌ها استفاده می‌شود. 
ملک زاده ضمن تشکر از خدمات ۴۹۰ تیم خدماتی در دستگاه‌ها وتلاش ۲۵۰ تیم جهادی در کنار این تیم‌ها اضافه کرد: با تمرین‌ها ومانور‌های گوناگون و استفاده از تجربیات بارندگی‌های قبلی خوشبختانه میزان خسارات نسبت به بارندگی‌های قبلی کمتر بوده و حتی در این بارندگی در برخی نقاط ضعف‌ها نیز احصا شده تا رفع شوند و در بارندگی‌های بعدی دیگر شاهد این نقاط ضعف نباشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین