Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران صبح امروز(شنبه) در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم که در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم که سخنان و نظرات وزرای پیشنهادی را در جلسات کمیسیون‌ها شنیدند.

رئیسی گفت: فرصت خدمت کوتاه و رنج‌ها و مشکلات مردم بسیار است و این بار امانت الهی جز با عزم و اراده پولادین به سر منزل مقصود نخواهد رسید و تحول‌خواهی جز با تکیه به شعارهای انقلاب و رکن رکین ولایت فقیه انجام نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سند تحول دولت مردمی چارچوب برنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم است.

رئیس‌جمهور اولویت اول دولت سیزدهم را مهار کرونا و ارتقاء وضعیت بهداشتی در کشور دانست و گفت: اولویت بعدی مساله اقتصاد و بهبود شاخص‌های کلان و تقویت معیشت و فضای کسب و کار است.

رئیسی گفت: وضعیت فعلی نتیجه گره زدن به خواست دیگران و شرطی کردن اقتصاد بوده است.

وی ادامه داد: توجه به تخصص و دانش، تعهد کاری، روحیه فساد ستیزی و مردمی بودن از شاخص های مورد تاکید برای تعیین وزرای پیشنهادی بوده است.

رئیس‌جمهور گفت: روش انتخاب وزرای پیشنهادی گفت: ابتدا در سایت فراخوان کردیم و افراد زیادی برای کابینه به ما معرفی شدند و این مشارکت مردم در معرفی نیروهای کارآمد بسیار برای دولت موثر بود.

رئیسی تاکید کرد: تمام وزرای پیشنهادی غیر از دو وزیر محترمی که این اواخر انتخاب شدند، نام سایر وزرا ده‌ها بار در این سایت تکرار شده است.

وی تاکید کرد: پس از این، اسامی پیشنهادی به ۹ کارگروه تخصصی ارجاع و استعلام افراد از دستگاه‌های ذیصلاح گرفته شد

رئیس‌جمهور گفت: رابطه سببی، نسبی، خانوادگی و فشار از ناحیه فرد و حزب و جریانی مطلقا در انتخاب وزرا نقش نداشته است. در روحیه من این نیست که کسی بخواهد با فشار، کسی را بر من تحمیل کند.

ادامه دارد ...

کد خبر 5285287 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: دولت سیزدهم حجت الاسلام رئیسی مجلس شورای اسلامی رای اعتماد سیدابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا افغانستان رای اعتماد جمهوری اسلامی ایران کابینه سیزدهم آیت الله خامنه ای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایران مقام معظم رهبری وزارت امور خارجه ایران ویروس کرونا وزرای پیشنهادی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

سازوکار مجلس برای پرداخت بیمه کارگران ساختمانی را اینجا بخوانید.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

خبر موافقت مجلس با ارجاع اختلاف شرکت‌های توانیر ایران و گنت ترکیه به داوری را هم اینجا بخوانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور کلمبیا: روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کنیم
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • رئیس جمهور کلمبیا: از فردا روابطمان با اسراییل را قطع می‌کنیم
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • انتخاب صدیقه خادم به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون کبدی
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!