Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فعال شدن سیستم نسخه‌نویسی الکترونیک در تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر جواد ملکی‌بیرجندی افزود: با توجه به در اولویت قرار گرفتن استقرار نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اهمیت توسعه خدمات الکترونیک حوزه سلامت در افزایش کیفیت خدمت به شهروندان و توسعه کسب ‌وکارهای مرتبط با این  موضوع در اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مزایا و نقش مهم سیستم نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی در صرفه‌جویی هزینه‌های درمانی مردم ادامه داد: هم‌اکنون طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در تمامی مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجراست ضمن این که تمامی موارد مرتبط با این حوزه به صورت برخط بررسی می‌شود.

مدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بحث کنار گذاشتن نسخه‌های کاغذی به صورت ۱۰۰ درصد هم در دست اقدام است و به زودی با خریداری تجهیزات و نصب و راه‌اندازی آن این موضوع محقق خواهد شد.

ملکی در خصوص نواقص موجود در طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک افزود: برخی اشکالات مانند کندی سامانه‌ها و اختلالات اینترنتی از جمله موانعی است که موجب کندی سرعت خدمات‌رسانی در طرح نسخه‌های الکترونیک شده که این موارد از طریق مسوولان بیمه‌ها و همچنین حوزه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال پیگیری است تا این نواقص به سرعت رفع شود.

راه اندازی طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در مطب‌ها، داروخانه‌ها، بیمارستانها و تمام مراکز تشخیصی و درمانی از سال ۱۳۹۷ در استان خراسان رضوی آغاز شده است و این موضوع امسال و در دوران شیوع کرونا به صورت کامل عملیاتی شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نسخه نویسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسخه نویسی الکترونیک طرح نسخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره علت مرگ «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی توضیحاتی ارائه داد.

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: «علت فوت «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.»

او ادامه داد: «فرزانه اکبری، پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، چهارم اردیبهشت ماه، در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت مرگ او را محرمانه، به اطلاع خانواده‌اش خواهد رساند.»

«فرزانه اکبری»، همسر دکتر «فرید شهریور» فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر، خبر‌هایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم، در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده‌اند و چند پزشک هم در کما هستند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه‌ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر داده‌اند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دیگر خبرها

  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه