Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق آخرین آمارها سرمایه گذاری چین در کشورهای حاشیه ابتکار یک کمربند یک جاده رشد با ثباتی داشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های چین، میزان سرمایه گذاری غیر مالی مستقیم چین در خارج از ژانویه تا ژوئیه سال 2021 میلادی 62 میلیارد و 810 میلیون دلار بوده و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد رشد کرده است.

میزان اجرایی هزینه انجام پروژه های پیمانکاری در خارج 78 میلیارد و 510 میلیون دلار و مبلغ قراردادهای امضا شده جدید 123 میلیارد و 250 میلیون دلار است که به ترتیب در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته میلادی 12.3 درصد و 1.2 درصد رشد را تجربه کرده است.

تعداد انواع کارکنان اعزامی به خارج 184 هزار نفر بوده و شمار کلی کارکنان مقیم در خارج از کشور تا پایان ماه ژوئیه سال جاری 602 هزار نفر اعلام شده است.

سرمایه گذاری چین در کشورهای حاشیه ابتکار «کمربند و جاده» رشد باثباتی داشته و بازار پروژه های پیمانکاری نیز سهم ثابت خود را حفظ کرده است.

از ژانویه تا ژوئیه سال 2021 میلادی، میزان سرمایه گذاری غیر مالی مستقیم چین در کشورهای حاشیه کمربند و جاده به 11 میلیارد و 290 میلیون دلار رسیده و در مقایسه با هفت ماه اول سال گذشته 9.9 درصد رشد کرده است که حدود 18 درصد آن را سرمایه گذاری چین در خارج به خود اختصاص داده است.

ارزش کلی قراردادهای امضا شده جدید در کشورهای حاشیه ابتکار کمربند و جاده 64 میلیارد و 420 میلیون دلار بوده و میزان اجرایی و انجام قرارداد نیز به 45 میلیارد و 260 میلیون دلار رسیده است که به ترتیب حدود 52.3 درصد و 57.6 درصد سهم میزان کل هر دو رقم در خارج را کسب کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یک کمربند یک جاده اخبار چین یک کمربند یک جاده اخبار چین چین در کشورهای حاشیه سرمایه گذاری چین کمربند و جاده میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پنجشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای نسبت به آنچه که «فعالیت‌های مضر» در قلمرو کشورهای ناتو خواند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، ناتو در بیانیه‌ای در تارنمای خود اعلام کرد: متحدان ناتو عمیقا نگرانی فعالیت‌های مضر اخیر در قلمرو اعضای خود است؛ از جمله فعالیت‌هایی که منجر به انجام تحقیقات و پیگرد چندین فرد در ارتباط با اقدامات دولتی خصمانه علیه جمهوری چک، استونی، آلمان، لتونی، لیتوانی، لهستان و انگلیس شده است.

این بیانیه افزود: این حوادث بخشی از کارزار فزاینده روسیه در منطقه یورو-آتلانتیک از جمله در قلمرو ناتو است که توسط نیابتی‌ها انجام می‌شود.

ناتو اعلام کرد: این اقدامات شامل کارشکنی، اقدامات خشونت‌آمیز، مداخله سایبری و الکترونیک، کارزارهای انتشار اطلاعات غلط و سایر اقدامات ترکیبی است. متحدان ناتو درباره اقدامات ترکیبی روسیه که امنیت این پیمان را تهدید می‌کند، عمیقا ابراز نگرانی می‌کنند.

ناتو گفت: ما بطور فردی و جمعی برای مقابله با این اقدامات عمل خواهیم کرد و به همکاری نزدیک در این زمینه ادامه می‌دهیم. ما به اعمال و تقویت ابزارهای خود برای مقابله و رقابت با اقدامات ترکیبی روسیه ادامه خواهیم داد و به ائتلاف خود و متحدانمان اطمینان می‌دهیم که برای بازدارندگی و دفاع در مقابل اقدامات یا حملات ترکیبی آمادگی داریم.

در بخش پایانی بیانیه ناتو آمده است: ما رفتار روسیه را محکوم می‌کنیم و از روسیه می‌خواهیم که همچون ناتو به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند. اقدامات روسیه نمی‌تواند مانع از ادامه حمایت ناتو از اوکراین شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • رتبه اول اصفهان در میزان جاده‌های دو بانده/ جذب قیر منوط به عملکرد بافت فرسوده است
  • اسماعیلی با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • ۲۶۷ میلیون دلار از کمک‌های آنروا کم شد
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند