Web Analytics Made Easy - Statcounter

زینب رحیمی| به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مردم شهر کاج در شهرستان اردل از نبود امکانات ورزشی رنج می‌برند و برای پیگیری این موضوع سوژه «کمبود فضای ورزشی در شهر کاج چهارمحال و بختیاری» را در سامانه فارس من ثبت کردند که بعد از حمایت مخاطبین دیگر از این سوژه خبرنگار فارس پیگیری این معضل را به منظور رسیدن به نتیجه یا راه حل از مسئول مربوطه پیگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفر نجفی در اولین پیگیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: طی دوسال گذشته دولت اجازه اجرای هیچ پروژه‌ای را نداده است و تنها یک باشگاه بدن‌سازی، دو باشگاه رزمی تکواندو و کاراته و یک سالن فوتبال که قبلاً هم فعال بودند مشغول فعالیت و برگزاری مسابقات هستند.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان اردل افزود: یکی از هفت الی هشت سالن شهرستان اردل در شهر کاج قرار دارد اما آموزش و پرورش این سالن‌ها را در اختیار ما قرار نمی‌دهد و اذعان دارد این مکان‌ها تنها مربوط به دانش‌آموزان است که اگر این سالن‌ها واگذار شود برخی از مشکلات ورزشی حل می‌شود.

اداره کل اقدامی برای واگذاری زمین ورزشی نمی‌کند

وی ادامه داد: علاوه بر این زمین‌ها، یک زمین چمن دیگر نیز وجود دارد و چندین بار درخواست واگذاری داده‌ایم اما اداره کل و شورای شهر هیچ اقدامی برای مسائل حقوقی و واگذاری زمین انجام ندادند.

نجفی اظهار کرد: ورودی شهر کاج زمینی وجود دارد که به عنوان زمین خاکی در حال استفاده است اما چون واگذار نشده کاری برای پیشرفت این زمین نمی‌توانیم انجام دهیم لذا امیدواریم که واگذاری این زمین‌ها انجام شود که در غیر این صورت هیچ اتفاقی در زمین‌های ورزشی این شهرستان رخ نمی‌دهد.

بودجه جذب و بازگشت داده شد

رئیس ورزش و جوانان شهرستان اردل با بیان اینکه متأسفانه واگذاری زمین از مردم به دولت سریع انجام می‌شود اما از دولت به مردم ظاهراً اصلا ممکن نیست، اظهار کرد: زمین ملی است که باید طرح، اعتبار و ماده خاص خود را داشته باشد که باید از طرف شورا، اداره کل، برنامه بودجه و... برطرف شود که یک پروسه طولانی است و در گندمکار همین مشکل وجود دارد یعنی یک میلیارد و 500 هزار تومان پول نقد جذب اما چون واگذاری صورت نگرفت بودجه برگشت داده شد.

بعد از انتشار این خبر واکنش‌های بسیاری از سمت مخاطبان دریافت کردیم گویا به زخم کهنه نیشتری خورده بود لذا به پیگیری ادامه دادم و به سراغ حمیدرضا محمدی رفتم.

عضو شورای اسلامی دوره پنجم  شهرستان اردل، با بیان اینکه در گذشته زمین ورزشی با پیگیری شورای اسلامی وقت با توافق صاحب زمین به ورزش و‌ جوانان داده شد، گفت: اما به دلیل اینکه این زمین جزو اراضی منابع طبیعی است می‌بایست موافقت‌نامه منابع طبیعی نیز در این راستا گرفته شود که با پیگیری شورای دوره پنجم و رایزنی با اداره ورزش و‌جوانان استان، ‌پیرو‌ گفته رئیس امور حقوقی این اداره در صورتی که جهت پروژه میدان چمن مصنوعی در این زمین سرمایه‌گذاری صورت بگیرد منابع طبیعی نیز ‌واگذاری به سازمان ورزش و جوانان خواهد داد و هیچگونه مشکل حقوقی ندارد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مصوبه ۳۵۰ میلیون تومانی از معاون ‌وزیر ورزش نیز به منظور ساخت زمین چمن مصنوعی گرفته شد اما اداره ورزش و جوانان تاکنون هیچ قدمی در این راستا برنداشته که اگر کوچکترین اقدامی از جمله فنس کشی به دور زمین یا موارد دیگر را انجام می‌داد تاکنون چنین وضعیتی نداشتیم و منابع طبیعی نیز واگذاری زمین را داده بود.

«بودجه نداریم» جواب اداره کل به پیگیری زمین ورزشی کاج

محمدی اظهار داشت: اداره کل طی چهار سال گشته در پاسخ به همه پیگیری‌ها یک جواب واحد «بودجه نداریم» را به ما تحویل داد که این کمی دور از ذهن است مگر می‌شود به بزرگ‌ترین شهر شهرستان اردل بعد از گذشت چهار سال هیچ بودجه‌ای اختصاص داده نشود و سرانه ورزشی آن صفر باشد؟

وی با اشاره به اینکه این رفتار یک بی‌عدالتی محض است، بیان کرد: ساکنان این شهر حق استفاده از امکانات ورزشی دارند اما بهانه نبود بودجه آن‌ها را از استفاده از این امکانات محروم ساخته در صورتی که اگر بودجه در این سال‌ها خورد خورد تزریق و قدم‌های کوچکی برداشته شده بود تا کنون این زمین از حداقل‌ها بهره‌مند می‌گشت.

خرید امکانات ورزشی با بودجه شخصی

عضو شورای اسلامی دوره پنجم شهرکاج با بیان اینکه کلیه مکان‌های ورزشی که در  شهر کاج فعال هستند مالکیت شخصی دارند، افزود: حتی امکانات ورزشی از جمله توپ هم با بودجه شخصی تهیه شده و سرانه ورزشی این شهر صفر می‌باشد.

وی در پایان گفت: این زمین‌های ورزشی سبب حفظ و افزایش سلامت جوانان شهر کاج و رهایی افراد از دام اعتیاد و ... می‌شود که بنده و دیگر مسئولان باید در قبال این اهالی پاسخگو باشیم.

در ادامه این صحبت‌ها علت تخصیص نیافتن بودجه به شهرکاج و رخ ندادن اقدام ورزشی طی سال‌های اخیر را از مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری پرس‌وجو کردیم که جزییات این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

نبود سالن ورزشی در کاج مشکل تاریخی است

حمید کریمی گفت: در شهر کاج هیچ سالن ورزشی وجود ندارد و این یک مشکل تاریخی است که رشد جمعت در توزیع و عدالت امکان ورزشی در این شهر رعایت نشده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: دستور دولت و قوانین اجازه کلنگ‌زنی هیچ پروژه‌ جدیدی را به خصوص طی سال‌های اخیر نداد مگر موارد بسیار خاص با تأمین بودجه از پروژه‌های ملی که نیاز به رایزنی شدید داشت و از توان ما خارج بود.

وی ادامه داد: البته ما هیچ زمین ورزشی در شهر کاج نداشتیم لذا تا سند زمین‌های گفته شده به نام اداره کل ورزش‌وجوانان ثبت نشود نمی‌شود در مورد آنان فکر کرد چه برسد به کلنگ‌زنی و یا انجام فعالیت‌های دیگر.

کریمی با بیان اینکه تجمیع امکانات در یک محل ممکن نیست، اظهار داشت: زمینی از آموزش‌وپرورش در آن منطقه وجود دارد و در حال حاضر جوابگوی مردم است همچنین در ۵ الی ۱۰ کیلومتری کاج سالنی در روستای رستم‌آباد وجود دارد هرچند که زمین چمن مصنوعی نیز در این روستا در حال ساخت است و اهالی شهر کاج تا بهبود شرایط می‌‍توانند از این امکانات استفاده کنند.

تنها راه حل معضل شهر کاج

مدیرکل اداره ورزش‌وجوانان بیان کرد: این مشکل تنها یک راه حل دارد و آن این است که این زمین در ابتدا به عنوان یک پروژه خیری ثبت و ۳۰ درصد کار توسط خیران پیش رود و با انتقال ماکلیت به اداره کل مابقی موارد با رایزنی انجام شود.

انتهای

پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: حمید کریمی مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری صفر نجفی محمدرضا محمدی زمین ورزشی شهر کاج امکانات ورزشی ورزش و جوانان شهرستان اردل واگذاری زمین منابع طبیعی زمین ورزشی شهر کاج اداره کل کل ورزش زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۰۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار منطقه ۸ تهران گفت:با نوسازی و بازسازی این زمین‌های چمن، دو هزار و ۱۳۳ مترمربع به سرانه فضای ورزشی این منطقه افزوده شده است.

فاطمه تنهایی افزود: در سال‌های گذشته، این زمین‌ها تخریب شده بودند که با هدف بالابردن کیفیت خدمت رسانی مراکز ورزشی در منطقه ۸ در قالب طرح‌های توسعه محله‌ای و طرح تحولی بیست‌گانه خدمت نوسازی و بازسازی شدند.

شهردار منطقه ۸ گفت: نواقص همه زمین‌های چمن مصنوعی منطقه شناسایی شده و بازسازی و رفع آن در محلات سیزده‌گانه منطقه در قالب طرح تحولی بیست‌گانه خدمت در شهر در دستور کار معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار