Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و هشتاد و ششمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، از تاثیر واکسیناسیون علیه کروناویروس در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» گفت: از زمان آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹، شاهد مرگ و میر دریافت کنندگان واکسن علیه این بیماری نبوده ایم و این امر نشانگر تاثیر واکسیناسیون در برابر این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او ادامه داد: بیشتر مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در شرایط فعلی به افراد غیر واکسینه و یا افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن نشده اند، اختصاص دارد. رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تمامی واکسن‌ها مقاومت بالایی در برابر کروناویروس دارند، افزود: اثربخشی واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ موجب کاهش مرگ و میر و جلوگیری از بستری می شود، بنابراین شهروندانی که پیامک نوبت دهی واکسیناسیون دریافت کردند، حتما در زمان تعیین شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن دریافت کنند. دکتر لطفی تاکید کرد: شهروندانی که پیامک نوبت دهی واکسیناسیون دریافت نکرده اند، از مراجعه به مراکز واکسیناسیون خودداری کنند، زیرا باعث تاخیر در امر واکسیناسیون می شود. او تنها راه نجات در این شرایط فوق بحرانی فعلی را رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و با توجه به شیوع ویروس دلتای هندی، بر رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در برابر این ویروس تاکید کرد و افزود: مشارکت و همکاری بیش از پیش مردم با مجموعه سلامت در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، باعث خروج از این بحران می شود. دکتر لطفی با اشاره به روند افزایشی بستری بیماران مبتلا به کروناویروس در مراکز درمانی استان، اظهار کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تمام ظرفیت های موجود برای مقابله با این بحران استفاده می کند. رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین خواستار همکاری بیشتر مسوولان دستگاه های اجرایی استان در اعمال محدودیت ها در مقابله با موج پنجم کرونا شد و ادامه داد: لازم است مسوولان دستگاه اجرایی استان نظارت بیشتری بر رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در اصناف و اماکن پر ترددو اعمال محدودیت ها داشته باشند. او در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و مناطق مختلف استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد. رییس دانشگاه ضمن بررسی عملکرد تیم های واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در دانشگاه، بر حفظ جایگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کشور در زمینه انجام سریع واکسیناسیون از زمان تحویل تا تزریق تاکید کرد..

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ رییس دانشگاه مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۱۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است