Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  دکتر سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در روز‌های گذشته شاهد تجمعات بسیار زیاد در روستا‌ها بودیم و و همین باعث شده است که به شدت نگران روستا‌ها باشیم.

جمالیان با اشاره به اینکه برخی از بخشداران و مسئولان در مراسم‌ها از ماسک استفاده نمی‌کند افزود: این امر باعث می‌شود که دیگر انتظاری از مردم نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: مقرر بود برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع شربت و چای ممنوع باشد که این امر در مرکز شهر متوقف شد، ولی در حواشی شهر این ایستگاه‌ها فعال بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به بیمار شدن ۴۵ نفر از پرستاران استان با وجود کمبود‌های نیروی پرستاری و دارویی، افزود: در حال حاضر این تعداد پرستار از پروسه درمان خارج هستند.

او ادامه داد: اگر علاوه بر این بحران، بحران دیگری بروز کند، جمع کردن شرایط سخت خواهد بود، اینجا برای مدیریت اپیدمی جمع شده ایم، اما برخی از صحبت‌های مدیران حاکی از آن است که تصور درستی از مدیریت اپیدمی ندارند.

جمالیان تصریح کرد: در برخی شهرستان‌ها گروه‌های دو، سه و چهار با ضریب ۲۰ تا ۳۰ درصد فعال بودند و در بحث مدیریت اپیدمی اگر ۳۰ درصد رعایت نکنند، همین ۳۰ درصد کل منطقه را آلوده می‌کنند

او تاکید کرد: زمانی که مرکز شهر اراک رفتاری مناسب دارند، اما حاشیه شهر رفتاری دور از رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند تمام زحمات ۷۰ درصد جامعه را از بین می‌برند، چون ویروس در یک نقطه ماندگار نیست بلکه به راحتی پخش می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هفته گذشته یک نوجوان ۱۶ ساله از دست دادیم و نباید رفتار‌ها و صحبت‌ها به شکلی باشد که گویی فقط عملکرد دانشگاه دچار نقص است.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونای استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۱۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان

محمد فرهاد گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان، تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه و بهسازی ۴ دهنه چشمه در روستا‌های مشمول این طرح اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان به منظور محرومیت زدایی و رفع تنش آبی روستا‌های استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان و برای ۱۶۹ روستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر ۴۸.۶ درصد پیشرفت دارد.

وی بیان کرد: این طرح ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای ۱۲۰ روستای دیگر استان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • ۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • محمد خاتمی: تورم به سطح فوق‌العاده نگران کننده رسید | چرا به شاخص‌های برنامه ۲۰ ساله نزدیک نشده‌ایم؟
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • چادرملو و برنامه‌خاصی که آلومینیوم را نگران می‌کند!