Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دوازدهم ماه محرم مصادف با شهادت امام چهارم شیعیان، حضرت زین العابدین (ع) است. علی بن حسین ملقب به امام سجاد (ع) و زین العابدین از افراد حاضر در واقعه کربلا بودند که به دلیل بیماری نتوانستند در میدان جنگ حاضر شوند. ایشان به همراه زنان، کودکان و سایر حاضرین واقعه کربلا توسط لشگر کفر و سربازان یزید به اسارت گرفته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر برخی روایات امام سجاد (ع)، در 5 شعبان سال 38 دیده به جهان گشودند و مدت امامت ایشان هم 34 سال بود. بنابر روایات شیعه، امام سجاد(ع) به دستور ولید بن عبد الملک یکی از خلفای اموی با سمّ به شهادت رسید. پیکر ایشان در قبرستان بقیع کنار قبر امام حسن مجتبی(ع)، امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) دفن شده‌ است.

 

بیشتر بخوانید

امین ولایت در سالروز شهادت امام سجاد (ع) به سوگ نشست

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام سجاد زین العابدین محرم 1400 امام سجاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسانه‌های افغانستان گزارش دادند که در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه هنگام نماز مغرب و عشاء روی داده است.

گفته می‌شود امام جماعت این مسجد به همراه ۵ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده‌ و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان هنوز در این خصوص واکنشی نشان نداده‌اند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند
  • انتشار سریال آیدا پناهنده از سوم خرداد
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • داعش مسئول حمله به نمازگزاران هرات
  • تربیع آخر ماه را رصد کنید
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟