Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ادامه اجرای دستورالعمل کاهش پرواز‌های داخلی تا پایان روز پنج شنبه ۴ شهریور خبر داد.

خبرگزاری میزان _ مهر نوشت: پس از آنکه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، کاهش دو سوم از سفر‌های بین شهری جاده‌ای، ریلی و هوایی را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد، سازمان هواپیمایی کشوری نیز در نوتامی، این بخشنامه را به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آماری که دستگاه‌های متولی صنعت هوانوردی اعلام کرده‌اند، سفر‌های هوایی در ۵ روزه تعطیلات (از دوشنبه ۲۵ مرداد تا پایان جمعه ۲۹ مرداد) ۵۷ درصد کاهش داشته است؛ به عنوان نمونه، ۲۸ مرداد امسال (روز عاشورا) ۷۶ پرواز خروجی و ۷۴ پرواز ورودی در فرودگاه مهرآباد انجام شده است که در مقایسه با روز مشابه در تیرماه به ترتیب ۵۶.۶ و ۵۷.۵ درصد کاهش داشته است.

آمار ۳ ماهه نخست امسال پرواز‌های داخلی / جابه‬ جایی ۶ میلیون مسافر هوایی در بهار ۱۴۰۰

این در حالی است که بر اساس آمار اعلامی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در سه ماهه نخست امسال ۷۷ هزار و ۲۱۱ سورتی پرواز در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام و حدود ۶ میلیون مسافر (۵ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۹۷۵ نفر) نیز از این فرودگاه‌ها جابه جا شده‌اند.

در ۳ ماهه ابتدایی سال گذشته (بهار ۱۳۹۹) ۴۵ هزار و ۹۷۴ سورتی پرواز از فرودگاه‌های تحت مالکیت انجام و بیش از ۴ میلیون مسافر (۴ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۳۸ نفر) از طریق این فرودگاه‌ها جابه جا شده بودند؛ بنابراین در بهار امسال میزان پرواز‌های داخلی (در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها) به جز فرودگاه‌های وابسته به نیرو‌های مسلح، نفت و مناطق آزاد نسبت به بهار سال گذشته افزایش ۶۸ درصدی در میزان نشست و برخاست هواپیما‌ها و ۴۳ درصدی در تعداد مسافران داشته است.

پرواز‌های کیش نصف شد / ‬ پرواز‌های امروز مشهد به ۵۳ سورتی کاهش یافت

همچنین در روز سه شنبه ۲۶ مرداد در فرودگاه کیش ۳۲ پرواز (شامل ۱۶ پرواز ورودی و ۱۶ پرواز خروجی) انجام شد؛ حال آنکه امروز شنبه ۳۰ مرداد بر اساس اعلام اطلاعات پرواز این فرودگاه، ۱۶ پرواز شامل ۸ پرواز ورودی و ۸ پرواز خروجی انجام می‌شود که نشان دهنده کاهش ۵۰ درصدی پرواز‌های فرودگاه کیش است.

در فرودگاه مشهد نیز امروز شنبه ۳۰ مرداد ۲۶ پرواز ورودی داخلی، ۲۲ پرواز خروجی داخلی، ۲ پرواز ورودی خارجی و ۳ پرواز خروجی خارجی و مجموعاً ۵۳ پرواز انجام می‌شود.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها: محدودیت پرواز، درآمد‌های شرکت را کاهش داد، ولی سلامت مردم مهم‌تر است

محمد امیرانی، عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره کاهش پرواز‌ها در پی اعمال محدودیت ۶ روزه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص کاهش سفر به شهر‌های مختلف، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز به مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری، اقدام به کاهش و کنترل پرواز‌ها کرد.

وی افزود: با این اقدام، پرواز‌ها تا حدود یک سوم کاهش پیدا کرد. اما این میزان، در شهر‌های مختلف با توجه به تعداد پرواز‌هایی که داریم، متفاوت است. مثلاً اگر فرودگاهی ۲ پرواز در روز داشت، یک پرواز آن کاهش یافت و نمی‌توانستیم هر دو پرواز را متوقف کنیم که درنتیجه در چنین فرودگاه‌هایی، تعداد پرواز‌ها کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

تمدید محدودیت پرواز‌های داخلی تا پایان پنج شنبه ۴ شهریور

راهبر عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد:، اما در شهر‌هایی مانند فرودگاه مشهد، تعداد بیشتری از پرواز‌های این فرودگاه کاهش یافته است و همچنین شهر‌های جنوبی کشور؛ این برنامه از سوی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به کل فرودگاه‌ها ابلاغ شد و تا کنون این موضوع کنترل شده و تا پایان مدت زمانی که ستاد کرونا به ما ابلاغ کرده، این کاهش پروازها، اعمال خواهد شد.

وی یادآور شد: طبیعتاً با توجه به کاهش پروازها، درآمد شرکت فرودگاه‌ها از محل درآمد‌های فرودگاهی که از ایرلاین‌ها می‌گیریم، کاهش می‌یابد، ولی این مصوبه ستاد کروناست و باید اجرا شود و حفظ سلامتی مردم از درآمد شرکت فرودگاه‌ها مهم‌تر است.

ایرانی گفت: مثلاً تعداد پرواز‌های مشهد از بیش از ۱۰۰ پرواز در روز‌های عادی و تا ۱۷۰ پرواز در روز‌های آخر هفته، در حال حاضر به ۴۰ تا ۵۰ پرواز در روز رسیده است.

به گفته این مقام مسئول در صنعت هوانوردی، آنچه به شرکت فرودگاه‌ها در خصوص کنترل و کاهش پرواز‌ها ابلاغ شده، تا پایان ۵ شنبه هفته جاری (۴ شهریور) اجرا خواهد شد؛ مگر اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا و سازمان هواپیمایی کشوری دستور جدیدی به ما ابلاغ کنند.

مدیر فرودگاه مشهد: ۷۲ درصد از پرواز‌های مشهد کم شد

محمود امانی‌بنی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی با اشاره به ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: بر اساس ابلاغیه قرارگاه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر محدودیت‌های سفر در پیک پنجم کرونا در کشور و تقلیل ۵۰ درصدی پروازها، از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۰، کاهش کلیه پرواز‌های فرودگاه مشهد به کمتر از ۶۵ درصد صورت پذیرفت و به تدریج تا پایان روز ۲۵ مرداد به مرز کاهش ۷۲ درصدی رسید؛ در پرواز‌های خارجی نیز تا ۸۳ درصد کاهش مسافر و پرواز داشته‌ایم.

همه پرواز‌های فوق العاده فرودگاه مشهد را لغو کردیم

وی افزود: با توجه به وضعیت کرونایی شهر مشهد حجم پرواز‌های این فرودگاه تا ۶۵ درصد کاهش یافته و تمام مجوز پرواز‌های فوق العاده باطل و به شرکت‌های هواپیمایی نیز این موضوع اعلام شده است.

روز عاشورا فقط ۲ هزار نفر هوایی به مشهد رفتند

مدیر فرودگاه مشهد درباره آمار تعداد پرواز و مسافر فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در روز پنج شنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۰ (عاشورای حسینی) تصریح کرد: تعداد پرواز‌های ورودی داخلی ۲۳ پرواز و برآورد مسافر ۲۱۸۵ نفر، تعداد پرواز‌های خروجی داخلی ۲۰ پرواز و برآورد مسافر ۱۸۸۰ نفر، تعداد پرواز‌های ورودی خارجی ۵ پرواز و ۲۴۲ مسافر، تعداد پرواز‌های خروجی خارجی ۵ پرواز و ۴۴۲ مسافر برآورد شده است.

وی با بیان اینکه متوسط پرواز‌های فرودگاه مشهد در روز‌های عادی و پیش از اعمال محدودیت‌ها، ۱۷۰ پرواز در روز بود، تأکید کرد: آمار فوق نشان می‌دهد در مقایسه با مدت زمان مشابه در ماه گذشته ۶۹ درصد کاهش پرواز و ۷۲ درصد کاهش مسافر داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: ایرلاین‌ها ۴۰ درصد نرخ بلیت را افزایش دادند

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: پروازهای داخلی محدودیت های کرونایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پروازهای داخلی محدودیت های کرونایی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران پرواز های داخلی تعداد پرواز تعداد پرواز ها کاهش پرواز ها فرودگاه مشهد پرواز در روز پرواز ورودی پرواز خروجی درصد کاهش ستاد ملی تا پایان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،فرماندار گناباد گفت: طرح ایجاد «تاکسی هوایی» بین گناباد و مشهد با توجه به حجم زائران بارگاه رضوی و سفر ۲ میلیون زائر غیر ایرانی سالانه به مشهد در اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان قرار گرفت. رضا نصیری گفت: راه اندازی آموزش‌های هوانوردی و خلبانی و تاکسی هوایی (ایرتاکسی) اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان در سال جاری است. او افزود: با توجه به امکانات و زیرساخت‌های لازم این فرودگاه برگزاری دوره‌های آموزش هوانوردی و خلبانی از طریق مسوولان مربوطه در دست پیگیری است که با راه اندازی آنها تعداد پرواز‌ها و جایگاه فرودگاه گناباد افزایش می‌یابد. فرماندار گناباد گفت: به موازات برقراری دوره‌های آموزش هوانوردی، راه اندازی رشته‌های مرتبط در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد نیز از طریق مسوولان این دانشگاه در سطوح کشوری به عنوان یک اولویت مهم در حال پیگیری است. نصیری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و وجود تعدادی از بقاع متبرکه و مرقد برادران امام رضا (ع) در گناباد و از طرفی قابلیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری سلامت، افزود: راه اندازی تاکسی هوایی در این مسیر موجب رونق بیشتر فرودگاه منطقه‌ای گناباد و منطقه خواهد شد.  

دیگر خبرها

  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • لغو پرواز مشهد تهران / علت چه بود؟
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند