Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@19:04:00 GMT

شرایط وخیم کرونا در جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۱۸۵۴

شرایط وخیم کرونا در جنوب کرمان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شرایط کرونا را در جنوب استان کرمان وخیم توصیف کرد و نسبت به این وخامت اوضاع هشدار داد.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، دکتر علی اصغر خیرخواه از عموم مردم خواست تا در صورت مشاهده نشانه‌های بیماری، در مراجعه به مراکز درمانی تعلل نداشته باشند.

وی به فوت ۱۰ بیمار کرونایی در ۴۸ ساعت گذشته در جنوب استان کرمان اشاره کرد و گفت: در همین مدت نتیجه تست کرونای ۹۷ نفر مثبت و این افراد بستری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا براساس گزارش های مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان، طی چندروز گذشته بیشترین تعداد فوتی های کرونا در شهرستان های جنوب استان کرمان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پنج تا شش نفر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشگی جیرفت افزود: اکنون شرایط بحرانی را تجربه می‌کنیم و تعداد موارد بستری و فوتی رو به افزایش بوده است.

وی از مردم خواست تا تعداد دفعات خروج از منزل را کاهش دهند و از ترددهای غیرضروری و حضور در دورهمی‌های خانوادگی و تجمع ها در این روزهای سخت و بحرانی بپرهیزند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دیر مراجعه کردن افراد مشکوک و دارای علایم به مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا (۱۶ ساعت) را از عمده دلایل جان باختن افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ دانست و خاطرنشان کرد: بیشتر مبتلایان افرادی هستند که در مراسم عروسی، عزا یا دورهمی‌های خانوادگی شرکت کرده‌اند یا در تعطیلات به سفر رفته اند.

خیرخواه با بیان اینکه هم اکنون عموم موارد ابتلا به صورت خانوادگی است، گفت: رعایت فاصله ۲ متر در داخل منزل، استفاده از ماسک در صورت عطسه و سرفه، خودداری از روبوسی و در آغوش گرفتن و تهویه هوای داخل خانه از جمله راه های پیشگیری از کرونای خانوادگی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 وضعیت کرونا کرونا کرمان وضعیت قرمز کرونا شرایط کرونا سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۱۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود

ایسنا/هرمزگان دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: نمایشگاه سلامت با هدف تقویت نقش خودمراقبتی در سلامت عمومی برگزار می‌شود.

رویا جهانگیری، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت، اظهار کرد: به منظور گرامیداشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه‌ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود، تصریح کرد: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی