Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرچمدار کاروان ورزشی کشور افغانستان در بازی‌های المپیک توکیو به نمایندگی از فدراسیون دو و میدانی آن کشور با اهدای لوح تقدیر به هاشم صیامی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های فدراسیون دو و میدانی ایران از ورزشکاران افغانستانی تقدیر کرد. به گزارش ایسنا، فدراسیون دوومیدانی افغانستان توسط کیمیا یوسفی پرچمدار کاروان ورزشی افغانستان در بازی‌های المپیک امروز (شنبه) در شهر مشهد، با اهدای لوح سپاس از هاشم صیامی رییس فدراسیون ایران به پاس زحمات، تلاش‌ها، همکاری‌ و حمایت‌های فدراسیون دو ومیدانی ایران از ورزشکاران افغانستانی در راه آماده سازی جهت حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو تشکر و قدر دانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم کیمیا یوسفی ضمن اهداء لوح سپاس فدراسیون دوومیدانی افغانستان به هاشم صیامی رییس فدراسیون ایران اظهار کرد: به نمایندگی از مسئولان فدراسیون و ورزشکاران تیم ملی دوومیدانی افغانستان به پاس حمایت‌هایی که فدراسیون دوومیدانی ایران در چند سال اخیر از دوومیدانی کاران افغان برای حضور در مسابقات مختلف و طی کردن مراحل آماده سازی جهت شرکت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰توکیو در این کشور داشته است صمیمانه تشکر و قدر دانی می‌کنم.

او افزود: خوشبختانه فدراسیون دوومیدانی ایران و همچنین هیات های استان‌های مختلف، همواره در طی این دوران همکاری و حمایت‌های بسیار خوبی از ورزشکاران دوومیدانی کار افغانستانی داشته‌اند. در واقع مجوز حضور ورزشکاران افغانستانی در تمامی رقابت‌های کشوری و لیگ‌های باشگاهی یکی از با ارزشترین پشتیبانی‌هایی بوده که صورت پذیرفته و قطع به یقین ارزشمند و قابل تقدیر است.

یوسفی ادامه داد: مسئولان دوومیدانی ایران در هیچ شرایطی تفاوتی را میان ورزشکاران افغانستانی و دوومیدانی کاران ایرانی قائل نشدند و همیشه شرایط حضور در تمرینات آماده‌سازی و مسابقات مختلف داخلی را برای ما نیز فراهم کردند که این امر موجب شد تا ورزشکاران افغانستانی بتوانند با آمادگی کامل هم از لحاظ جسمانی و هم از جهت روحی برای شرکت در بازی‌های المپیک مهیا شوند.

در ادامه این مراسم هاشم صیامی رییس فدراسیون دوومیدانی ایران در سخنانی با اشاره به  اهمیت و جایگاه ورزشکاران افغانستانی برای مجموعه دوومیدانی ایران گفت: ما برای کمک به ورزشکاران کشور افغانستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و از این پس نیز همچون گذشته تمامی ظرفیت‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، فدراسیون دوومیدانی و همچنین هیات‌های استانی که امکان بهره‌برداری آن برای ورزشکاران خودمان وجود داشته باشد را نیز در اختیار دوومیدانی کاران افغانستانی قرار خواهیم داد تا بتوانند با فراغ بال و بدون هیچ محدودیتی به انجام تمرینات آماده سازی خود بپردازند.

او اذعان داشت: پیش از این نیز در ایران ورزشکاران زیادی از این کشور در رقابتهای دوومیدانی حضور داشتند و این روند ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه استعدادهای خوبی هم میان ورزشکاران افغانی وجود دارد و ما افتخار می‌کنیم که بتوانیم با حمایت از ورزشکاران این کشور گامی موثر در این مسیر فرهنگی و ورزشی برداشته باشیم. چرا که به هر روی حمایت از چند جوانان در راه ورزش مسیر زندگی آنها را تغییر خواهد داد.

در این مراسم علیرضا تاج فیروز مسئول تربیت بدنی آستان قدس رضوی، محسن پور تقی سرپرست هیات دوومیدانی استان خراسان رضوی و تعدادی از پیشکسوتان و دستندرکاران دوومیدانی استان خراسان رضوی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: دووميداني فدراسیون دوومیدانی ایران ورزشکاران افغانستانی بازی های المپیک هاشم صیامی آماده سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی کجاست؟

 حسن یزدانی بعد از بازگشت از بازی‌های آسیایی هانگژو کتفش را جراحی کرد و سال ۲۰۲۳ را با نقره مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک و همچنین طلای بازی‌های آسیایی به پایان رساند.

با وجودی که تا امروز همه مدعیان دوبنده تیم ملی در چرخه حضور داشته و در مسابقات مختلف شرکت کرده‌اند، قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو به دلیل شرایط ویژه‌اش هنوز وارد چرخه نشده و به او این فرصت داده شده است که با حضور در تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان که ۱۷ تا ۲۰ خرداد در بوداپست برگزار می‌شود، بتواند در صورت آمادگی بدنی و شرایط مناسب کتفش؛ حضور در سومین المپیک متوالی را تثبیت کند.

او پیش از این قرار بود از اردوی جاری تیم ملی کشتی آزاد، بعد از ماه‌ها دوری از جمع اردونشینان، به اردو ملحق شده و تمریناتش را زیر نظر کادر فنی تیم ملی دنبال کند، اما طبق هماهنگی با فدراسیون، ترجیح داد این اردو را هم نیاید و کار‌های درمانی و تمرینی‌اش را در شهر و سالن خودش پیگیری کند.

بعد از آن جلسه دو ساعته‌ای که بین حسن یزدانی و رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی در محل فدراسیون برگزار شد، چرخه وزن ۸۶ کیلوگرم رسانه‌ای شد. بر این اساس حسن یزدانی قرار است در تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان کشتی بگیرد و حالا این سؤال مطرح است که آیا با توجه به موضوع مهم انتخاب ملی‌پوش ۸۶ کیلوگرم بعد از مسابقات بوداپست، یزدانی در اردوی بعدی حاضر خواهد شد یا خیر؟

فدراسیون کشتی برای حسن یزدانی به‌عنوان قهرمان ۹ مداله کشتی ایران احترام زیادی قائل است، به همین دلیل این احتمال وجود دارد که اگر حسن یزدانی ترجیح بدهد تمریناتش را همچنان تا پیش از اعزام به مجارستان، در جویبار دنبال کند، با درخواست او موافقت شده و او از اردوی بعدی هم به خانه کشتی نیاید.

چیزی که اکنون اهمیت دارد، وضعیت جسمانی حسن یزدانی است و اینکه بتواند قابلیت‌های فنی خود را بعد از عمل جراحی کتف نیز در مسابقات به نمایش بگذارد.

نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران اعزامی به المپیک پاریس، بعد از بررسی وضعیت حسن یزدانی در تورنمنت مجارستان انتخاب خواهد شد.

حسن یزدانی در دو المپیک ریو و توکیو حضور داشته است و دو نشان طلا و نقره از المپیک و هفت مدال جهانی در کارنامه دارد.

دیگر خبرها

  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی
  • پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!
  • تاریخ‌سازی خشن‌ترین دختر ایران در آستانه المپیک
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند