Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:09:08 GMT

۱۳۸ بیمار کرونایی در بیمارستان قوچان بستری هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۲۲۵۱

۱۳۸ بیمار کرونایی در بیمارستان قوچان بستری هستند

پرویز دلاور ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا در سالن اجتماعات فرمانداری قوچان افزود: تعداد بستری‌ها در اوایل ماه ۴۴ نفر بود اما از ۹ مردادماه این تعداد روند تصاعدی داشته و حال ۱۸ نفر نیز بحرانی اعلام‌شده است.

وی ادامه داد: در پنجمین اوجگیری کرونا میزان مراجعه به مرکز منتخب کرونا در قوچان از ۷۹ نفر به ۴۳۳ نفر در یک روز رسید که نتیجه آزمایش ۳۰ درصد آنها مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: میانگین مراجعه در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۶ مرداد به حدود ۳۵۰ نفر رسید اما در حال حاضر این میزان با شیب ملایمی رو به کاهش است و در ۲۹ مرداد به ۲۱۸ نفر رسید اما نتیجه آزمایش ۵۰ درصد آنها مثبت بود.

دلاور افزود: از ابتدای مردادماه تاکنون هشت هزار و ۱۴۶ مراجعه به مرکز منتخب کرونا در شهرستان قوچان صورت گرفته است که نتیجه آزمایش ۴۰ درصد آنها یعنی ۲ هزار و ۱۸۲ نفر از این افراد مثبت بوده‌ است.

وی تعداد نمونه‌برداری‌های سرپایی و بستری از بیماران را نیز طی یک هفته اخیر هزار و ۲۲۴ مورد دانست و اضافه کرد: طی همین بازه زمانی ۴۹۸ مورد بیمار مثبت از این طریق شناسایی‌شده اند و ۲۹ نفر نیز به دلیل ابتلای قطعی به کرونا فوت کرده‌اند.

معاون شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: مجموع همه نمونه‌گیری‌های انجام‌شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در این شهرستان ۲۷ هزار و ۸۱۳ مورد سرپایی و چهار هزار و ۷۵۴ مورد بستری بوده که نتیجه آزمایش ۹ هزار و ۸۲ مورد در حوزه سرپایی و ۲ هزار و ۱۸۳ مورد در بیماران بستری مثبت بوده است و ۳۶۹ بیمار دارای آزامایش مثبت کرونا هم فوت کرده‌اند.

رعایت ۹۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی توسط هیات‌های مذهبی قوچان

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان قوچان با اشاره به نظارت و بازدید از ۱۰۲ هیات مذهبی در این شهرستان طی ایام محرم گفت: ۸۱ هیات برنامه‌های خود را در فضای باز برگزار  و ۹۰ درصد هیاتها، حسینیه‌ها، مساجد و تکایا ظرفیت پذیرش مخاطب و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کردند.

دلاور افزود: میزان استفاده از ماسک توسط خادمان و مسوولان هیات های مذهبی این شهرستان نیز ۹۸ درصد و توسط مردم عزادار حدود ۸۰ درصد اعلام‌ شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان قوچان در کنار مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری گفت: تاکنون ۵۲ هزار و ۶۴۴ واکسن برای این شهرستان جذب‌شده که ۳۰ هزار دوز در مرحله اول و ۱۶ هزار و ۷۳ دوز برای مرحله دوم به گروه‌های سنی مشخص‌ شده و جامعه هدف تزریق‌ شده است.

نیاز بیمارستان موسی بن جعفر(ع) قوچان به ۳۰ پرستار و بهیار

رییس بیمارستان موسی بن جعفر(ع) قوچان هم با اشاره به آمادگی برای راه‌اندازی بخش جدید در این بیمارستان گفت: در حال حاضر ۱۰ نیروی بهیار و ۲۰ پرستار با توجه به افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی نیاز است که این حداقل میزان نیرویی است که احصا شده است.

حسنا حسینی مقدم افزود: در حال حاضر شیفت‌های بیمارستانی برای پرستاران پشت سرهم بوده و برای هر هشت تخت یک پرستار تعریف‌ شده است که این تعداد در روزهای عادی ۶ تخت است و در زمینه نیروی خدمات و منشی بخش نیز با کمبود رو به رو بوده و حداقل ۱۷ نفر نیاز است.

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد واقع است.

بنا بر آخرین اعلام  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۴۴ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۱هزار و ۳۵۴ نفر رسید.

از دیروز جمعه  تا امروز شنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۱۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۶۶۶ نفر از آنها بستری شدند.

تا کنون ۱۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۵۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و پنج میلیون و ۵۳۱ هزار و ۲۵۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۲ میلیون و هفت هزار و ۵۱۴ دُز رسید.

برچسب‌ها کرونا مشهد قوچان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مشهد قوچان کرونا مشهد قوچان نتیجه آزمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت

مرد ۶۷ ساله که در بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل تومور وسیع کلیه چپ که چسبندگی زیادی هم به بافت‌های اطراف داشت، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

تیم جراحی این بیمار شامل : آیت اللهی (پزشک متخصص اورولوژی)، احراری (پزشک متخصص اورولوژی)، کیانفر (پزشک متخصص بیهوشی) و پرسنل اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی تفت، آقایان سرخی زاده، طباطبایی و صباغچی بود.

هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

 منبع: روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی تفت

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد/ عکس
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • عکس| تصویر حسن شکوهی، بازیگر قدیمی، روی تخت بیمارستان/تغییر چهره عجیب همبازی مهران مدیری