Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@13:29:52 GMT

طالبان در هرات: تامین امنیت مردم و مراسم محرم یک وظیفه است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۲۳۶۰

طالبان در هرات: تامین امنیت مردم و مراسم محرم یک وظیفه است

‍‍‍‍‍‍

معاون والی طالبان در هرات با حضور در مراسم عزاداری اعلام کرد که «امارت اسلامی» به همه مذاهب احترام دارد و وظیفه خود می‌داند تا امنیت چنین مراسمی را تامین کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مولوی «شیراحمد خان» معاون والی طالبان در هرات در غرب افغانستان با حضور در مراسم عزاداران حسینی اظهارداشت که هیچ کسی مانع برگزاری مذهبی شیعیان نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که «در مراسم شما حضور یافتم، در همه مکان‌ها و نقاط می‌توانید مراسم برگزار کنید، ما در خدمت شما هستیم».

مولوی شیراحمدخان به خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم نیز گفت که  «امارت اسلامی به همه مذاهب، زبانها و اقوام افغانستان احترام دارد و وظیفه خود می‌داند تا در مقابل کسانی که می‌خواهند به مراسم عزاداری و به رسم و رسوم این مردم آسیب برسانند از آن جلوگیری کند».

این عضو طالبان با اشاره به تامین امنیت مراسم عزاداری محرم گفت که تمام نیروهای طالبان موظف شده بودند تا مراسم عزدارای محرم را تامین امنیت کنند و تاکنون بر اساس همان برنامه قبلی کارها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد که تمام جاده‌های منتهی به مراسم نظارت می شوند تا اشخاصی که مغرض هستند نتوانند آسیبی برسانند.

امام جمعه شیعیان قندهار: با آمدن طالبان امنیت تامین می‌شودطالبان: هیچ مشکلی برای حسینیه‌های شیعیان ایجاد نشودطالبان: شیعیان با آسودگی مراسم محرم را برگزار کنند/هیچ تهدیدی متوجه آن‌ها نیست

«احمدالله وثیق» معاون کمیسیون فرهنگی طالبان اواخر هفته گذشته با اظهار اینکه این گروه هیچ تضاد و دشمنی با شیعیان ندارد، تأکید کرده بود که امام حسین(ع) بزرگترین فداکاری در تاریخ اسلام را داشت.

وثیق گفته بود که مراسم محرم، سال‌های پیش از این نیز در افغانستان برگزار می‌شد و ما امسال علاوه بر اینکه نمی‌خواهیم مانع برگزاری این مراسم شویم، تمام تلاش خود را برای تأمین امنیت مراسم ماه محرم به کار خواهیم گرفت

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت الاسلام فیاضی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان در این مراسم ضمن بیان مطالبی در وصف شخصیت‌های دینی و علمای برجسته، چون شهید مطهری که نامشان در صفحات زرین تاریخ اسلام ماندگار است اظهار داشت، اگر چه امنیت به واسطه‌ی نیرو‌های نظامی و امنیتی در بعضی از کشور‌های جهان برقرار است، اما امنیت پایدار در کشور ایران اسلامی در منطقه بی نظیر است و این امنیت علی رغم جان فشانی شخیت‌های ماندگاری است که در راه خدا برای دفاع از مظلومیت در منطقه از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) اتفاق می‌افتد و این امنیت در داخل کشور با امنیت کشور‌های دیگر قابل مقایسه نیست.
حجت الاسلام فیاض بخش همچنین شهید مطهری را نمونه‌ای بارز از یک شخصیت دینی و مذهبی یاد کرد و گفت: لازم است همه ما قدردان و پاسبان خوبی برای دفاع از خون شهیدان باشیم و نگذاریم خون شهیدان پایمال شود.
تجلیل از رزمندگان، خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران و طلاب و روحانیون پایان بخش این مراسم بود.

دیگر خبرها

  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • وظیفه یگان‌های تکاوری در مناطق کویری، تامین امنیت است
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود
  • دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است