Web Analytics Made Easy - Statcounter

نسرین چنگیزی، رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فروش غیرقانونی داروهای سقط جنین در مراکز مختلف اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت، فروش داروهای سقط جنین در تمام داروخانه‌های دولتی و خصوصی ممنوع است و نظارت ها بر روی این مراکز تشدید پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد که درمان‌ها و مداخلات غیر مجاز در خصوص بارداری ناخواسته  آسیب زا بوده و در مواقعی باعث به خطر افتادن سلامت مادران و حتی منجر فوت آنها  می‌شود.

چنگیزی بیان کرد: سامانه ایمان، یکی از منابع اطلاعاتی بزرگ، جهت بررسی شاخص‌های سلامت مادران و نوزادان است. با ثبت سقط‌ نوزادان در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی از طریق این سامانه می‌توانیم آمار مشخصی از سقط نوزادان در کشور داشته باشیم.

او افزود: از ابتدای سال جاری فرم کاغذی سقط جنین در تمام مراکز درمانی توزیع شده است تا موارد سقط زیر ۲۲ هفته را در سامانه ایمان ثبت شود.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت ادامه داد: آمار مشخصی از سقط جنین های غیرقانونی در کشور نداریم. از ابتدای سال رصد همکاران در خصوص سقط های غیر قانونی در بخش های مختلف گسترش پیدا کرده است و با شناسایی تمام موارد در سامانه  به ثبت می‌رسد.

بیشتر بخوانید

واردات واکسن به کشور در هفته‌های آینده سرعت می‌گیرد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سقط جنین وزارت بهداشت سلامت مادران سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۲۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان

 روح الله شکری سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت:۹۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل استفاده در آبادان با اجرای طرح ضربتی بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی به منظور کنترل و نظارت وضعیت بهداشتی این مراکز کشف و توقیف شد.

او این اقلام کشف و توقیف شده را شامل انواع مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، لبنیات و چیپس اعلام کرد.

به گفته این مسئول شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی به صورت ۲۴ ساعته می‎‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند یا به صورت حضوری به مرکز بهداشت مراجعه کنند تا بدون اغماض با متخلفان بهداشتی برخورد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز