Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@02:04:57 GMT

مقام طالبان: رهبر طالبان زنده است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۳۴۲۱

یکی از اعضای طالبان در واکنش به گزارش‌ها درباره کشته شدن رهبر این گروه گفت: ملاهبت‌الله آخوندزاده زنده بوده و در موقعیت مناسب به کابل می‌رود.

«احمدالله وثیق» مسئول مطبوعاتی طالبان در گفت‌وگو با فارس، با رد گزارش ها درباره فوت یا کشته شدن رهبر این گروه گفت: ادعاها درباره فوت و کشته شدن «ملاهبت‌الله آخوندزاده» که از سوی برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود، کاملا بی‌اساس بوده و حقیقت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رهبر طالبان مشغول کارهای خود بوده و به‌دلیل مسائل امنیتی به مکان‌های مختلف سفر نمی‌کند.

وثیق درباره احتمال حضور ملاهبت‌الله در کابل نیز گفت: وی قصد دارد در آینده و در موقعیت مناسب به کابل سفر کند.

در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها از کشته شدن «ملا هیبت الله آخندزاده» رهبر طالبان خبر دادند. به گفته این منابع هیبت‌الله دو سال پیش در یک حمله هوایی کشته شده است.

این در حالی است که تاکنون هیچ پیام صوتی یا تصویری از رهبر طالبان منتشر نشده است. حتی پس از تصرف افغانستان، ملا یعقوب معاون گروه طالبان در یک پیام صوتی پیروزی این گروه را تبریک گفت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رهبر طالبان کشته شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت بر اساس فرمان ملاهبت‌الله که برای از بین بردن کشت و قاچاق خشخاش صادر شده است، جلوگیری از کشت خشخاش در تمام افغانستان جریان دارد.

مجاهد گفت در شماری از شهرستان‌های ولایت بدخشان خشخاش کشت شده که برنامه تخریب آن آغاز گردیده است تا این پدیده ضد انسانی و قاچاق آن از بین برده شود و هیچ منطقه‌ای از این حکم مستثنی نیست.

وی افزود متاسفانه شماری از متخلفین علیه نیروهای امنیتی که مشغول مبارزه با کشت خشخاش هستند، حمله کرده و باعث ایجاد حوادث ناگواری شدند.

سخنکوی طالبان گفت با هدف بررسی دقیق حوادث متذکره هیئتی به ریاست فصیح‌الدین فطرت رئیس ستاد ارتش، از سوی نخست‌وزیری طالبان تعیین شده تا حادثه را بررسی همه جانبه نموده و گزارش کامل آن را به دفتر نخست‌وزیری ارائه نماید.

گفتنی است که سال گذشته نیز در جریان تخریب مزارع خشخاش در شهرستان درایم، میان کشاورزان خشخاش و نیروهای طالبان درگیری رخ داده و منجر به کشته‌شدن چندین تن از ساکنان محلی این منطقه شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • گروه طالبان در پنجشیر به جان مردم و موبایل‌‌های هوشمند افتادند!
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان