Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@03:13:31 GMT

عنابستانی: شبکه ملی اطلاعات چه زمانی عملیاتی می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۳۷۳۶

عنابستانی: شبکه ملی اطلاعات چه زمانی عملیاتی می‌شود؟

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: متأسفانه در عرصه فناوری اطلاعات کشور ابتکار عمل را در اختیار نداشته و سیستم عامل و پلتفرم بومی نداریم و چند کپی‌کاری ناشیانه کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه ۳۰ مرداد ماه) در جلسه علنی مجلس و در مخالفت با برنامه‌های عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: آقای زارع پور جوان انقلابی است که برنامه کامل و جامعی دارد که در آن بخش زیادی از نگرانی‌ها درباره حکمرانی فضای دیجیتال را برطرف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اشکال ما به برنامه او در باره شبکه ملی اطلاعات است و زارع پور تنها به بیان چالش‌های این حوزه و پیشنهادهایی درباره راهبردهای آن بسنده کرده و راهکار عملیاتی ارائه نداده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات زیرساخت فضای مجازی بوده و مطالبه چند ساله مقام معظم رهبری است که او گفته در افق ۱۴۰۴ این موضوع را عملیاتی می‌کند اما این سؤال وجود دارد که آیا باید تا آن زمان منتظر بمانیم، یا اینکه بلافاصله بعد از وزیر شدن برنامه او در این باره اجرایی خواهد شد.

عنابستانی افزود: زارع پور باید برنامه هر ساله خود را در باره شبکه ملی اطلاعات ارائه کند.

وی افزود: وزیر پیشنهاد ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره طرح صیانت از فضای مجازی و ساماندهی شبکه‌های اجتماعی اظهارنظری نکرده است این در حالی است که متأسفانه ما در عرصه فناوری کشور ابتکار عمل را در اختیار نداشته و سیستم عامل بومی و پلتفرم بومی و سخت افزار قابل توجهی هم تولید نکرده‌ایم و حتی از فناوران این عرصه هم حمایت نکرده و سرمایه‌گذاری لازم را در این موضوع نداشتیم و تنها چند کپی کاری ناشیانه کرده‌ایم که دولت هم در این باره سرمایه گذاری نداشته و فقط چند شرکت بخش خصوصی در این باره فعالیت‌هایی داشته‌اند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس اظهار داشت: زارع پور باید در مورد ورود تکنولوژی‌های جدید، دسترسی‌های ماهواره‌ای به اینترنت را توضیح دهد و رویکرد خود را در باره اینترنت G۵ مشخص کند. آیا این فضای رهاشده نیازمند تنظیم‌گری و جلوگیری از اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی است، به همین دلیل بایستی توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

عنابستانی افزود: بسیاری از اقدامات لازم ما در سازمان فضایی متأسفانه مغفول واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: نظارت کامل بر مخابرات در وزارت ارتباطات دوران آقای زارع پور چگونه است؟ آیا تعیین مدیران آن و حقوق نیروهای رسمی و قراردادی و حجمی در وزارت وی برنامه‌ای را به خود اختصاص داده است؟ صرف اینکه این شرکت به بخش خصوصی واگذار شود نافی مسئولیت این وزارتخانه نیست.

نماینده مردم سبزوار در مجلس در پایان گفت: مخابرات روستایی رها شده و باید مشخص شود که وزارت ارتباطات چه برنامه‌ای در این باره دارد و در باره اینترنت روستایی هم آقای زارع‌پور چه برنامه‌هایی را عملیاتی خواهد کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان علی اصغر عنابستانی عیسی زارع پور وزارت ارتباطات مجلس شورای اسلامی ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات نماینده مردم سبزوار در مجلس شبکه ملی اطلاعات زارع پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»

قائم مقام شبکه رادیویی تهران گفت: رادیو تهران با دو عنوان برنامه «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم» برای پخش مناظره‌های انتخاباتی و گفت‌وگوی مستقیم نامزدها با مردم روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، پیام امیری از برنامه‌ریزی برای پخش برنامه تبلیغاتی نامزدها در شبکه رادیویی تهران خبر داد و اظهار کرد: در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۲ نامزد راه یافته به مرحله دوم برای کسب ۱۶ کرسی نمایندگی مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس رقابت می‌کنند، در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا نیز دو نامزد به مرحله دوم راه یافتند که برنامه تبلیغاتی نامزدهای این حوزه انتخابیه نیز از شبکه رادیویی تهران پخش می‌شود.

وی افزود: گفتگوی مستقیم نامزدها در ویژه برنامه «نماینده مردم» به مدت ۲۰ دقیقه به روی آنتن می‌رود.

قائم مقام شبکه رادیویی تهران همچنین از برنامه‌ریزی برای پخش مناظره‌های انتخاباتی نامزدها با هدف کمک به شناخت بیشتر مردم خبر داد و عنوان کرد: در مجموع هشت برنامه مناظره ۱۲۰ دقیقه‌ای با عنوان «فرصت انتخاب» برای نامزدهای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای برای نامزدهای حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا در کنداکتور پخش رادیو تهران قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، رادیو تهران با دو عنوان برنامه «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم» برای پخش مناظره‌های انتخاباتی و گفت‌وگوی مستقیم نامزدها با مردم روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می‌رود و در روز انتخابات نیز با ویژه برنامه «شهر آرا» در خدمت مردم و رأی دهندگان است و برنامه‌های انتخاباتی رادیو تهران تا ۱۹ اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 750815

دیگر خبرها

  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • اجرای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری در آبیک
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • شور و حال انتخاباتی در تک حوزه استان اردبیل در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران 
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟