Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:34:55 GMT

کنگره شهدا فرصتی مناسب برای معرفی تاریخ جنگ ایلام است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۴۵۴۵

کنگره شهدا فرصتی مناسب برای معرفی تاریخ جنگ ایلام است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار روز شنبه در اولین نشست اجلاسیه شهدای روحانی استان ایلام در کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام اظهار داشت: کنگره ملی شهدای ایلام فرصتی مغتنم برای معرفی شاخص های دفاع مقدس، جنگ تحمیلی و جبهه های استان ایلام در سطح ملی است. 

وی افزود: ترسیم فضای آغازین جنگ تحمیلی، حماسه سازی مردم ایلام در سال ۵۹ با کمترین امکانات نظامی و با دستان خالی، عدم مهاجرت مردم جنگ زده استان به دیگر استان ها با وجود بمباران های مکرر مناطق مسکونی و حتی چادرهای آوارگان باید به عنوان شاهکارهای دفاع مقدس بازگو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ایلام یادآور شد: مقاومت مردم ایلام در طول جنگ، عملیات آزادسازی میمک، اولین فرمانده ای که در آغاز جنگ شهید شد و اولین استانی که اسیر گرفت تنها بخشی از شاخصه های استان ایلام در طول دفاع مقدس به شمار می رود. 

کریمی تبار حضور و نقش‌ موثر روحانیون در جبهه ها را غیر قابل انکار دانست و اضافه کرد: استان ایلام بالاترین درصد جمعیت جامعه روحانیت حاضر در جبهه ها نسبت به کل جمعیت روحانیون رزمنده را در سطح کشور دارد.

وی تاکید کرد: باید در کنگره به سایر شاخصه های شهدای روحانی از جمله نقش آیت الله حیدری ایلامی در ساماندهی مردم در دفاع مقدس به صورت ویژه پرداخته شود.

فرمانده سپاه استان ایلام نیز گفت: در راستای برگزاری کنگره‌ ملی سه هزار شهید استان ایلام ، ۶ اجلاسیه با موضوعات تخصصی برگزار می شود که اجلاسیه طلبه و روحانی یکی از آنهاست.

سردار جمال شاکرمی افزود: آمار بالای شهدای روحانی در ایلام نسبت به سایر استان ها نشان می‌دهد که روحانیون استان ایلام در دفاع از کشور به خوبی احساس وظیفه کرده اند.

وی با تاکید بر نقش بی بدیل روحانیت در دفاع مقدس اظهار داشت: باید در یک فضای علمی، نقش روحانیت در همه ابعاد به خصوص شخصیت آیت الله حیدری ایلامی برای دانشجویان، دانش آموزان و حتی طلاب تبیین شود.

شاکرمی یادآور شد: امروز اگر جامعه ما از جمله حوزه و روحانیت عزت و آبرویی دارد، از برکت خون پاک شهدا و رشادت و از خودگذشتگی ایثارگران است.

مدیر حوزه های علمیه استان هم گفت: روحانیت ایلام در جنگ تحمیلی در خط مقدم دفاع از کشور بوده و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است و از این حیث رتبه نخست را در سطح کشور دارد.

حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی افزود: آیت الله حیدری ایلامی به عنوان اولین مجتهد لباس رزم پوشید و با حضور در خطوط مقدم جبهه طراح حملات چریکی شد و در کنگره باید در کنار ابعاد شخصیتی علمی و جنگی ایشان معرفی شود.

اولین جلسه اجلاسیه شهدای روحانی ویژه کنگره سه هزار شهید استان ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرمانده و جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع)، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، مدیر حوزه های علمیه استان و جمعی از مسئولان کمیته های ستاد کنگره در دفتر امام جمعه ایلام برگزار شد.

بر اساس زمان بندی انجام شده، اوایل آذر ماه نخستین کنگره ملی سرداران و سه هزار شهید استان ایلام برکزار می شود.

برچسب‌ها ایلام دفاع مقدس الله نور کریمی تبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام دفاع مقدس الله نور کریمی تبار ایلام دفاع مقدس الله نور کریمی تبار سه هزار شهید استان ایلام استان ایلام شهدای روحانی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: بهره‌گیری از زندگینامه شهدای بین‌المللی استان مانند شهید سید رضی موسوی چاشمی نیز ضرورت دارد تا برای کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان مدنظر باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: بهره‌گیری از زندگینامه شهدای بین‌المللی استان مانند شهید سیدرضی موسوی چاشمی نیز ضرورت دارد تا برای کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان مدنظر باشد.

وی افزود: در بحث برگزاری این کنگره، تولید آثار و محتوا، سریال و فیلم سینمایی ویژه شهدا باید از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها با یک دید وسیع استانی استفاده کرد.

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی شهید محمود اخلاقی، شناسنامه جنگ استان سمنان نیز از دیگر موارد ارزشمندی است که جزو آثار و تولیدات کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان خواهد بود.

مطیعی با اشاره به اینکه جریان تیم فوتبال آزادی سمنان در کشور بی‌نظیر است، تصریح کرد: بیش از نیمی از اعضای تیم فوتبال آزادی به شهادت رسیدند، زندگی هرکدام از این شهدا جایگاه وسیعی دارد و در این سریال به آن پرداخته خواهد شد.

کد خبر 748452

دیگر خبرها

  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود