Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : کرمانشاه وارد پیک پنجم کرونا شده و آمار‌ها نشان می‌دهد روند بستری‌ها و ابتلا به این ویروس همچنان رو به افزایش است.

او گفت : انتظاری که در شرایط فعلی از عموم مردم می‌رود حذف مهمانی‌ها و دورهمی ها، به حداقل رساندن ترددها، حذف تردد‌های غیرضروری و استفاده از ماسک به صورت مستمر خصوصا در اجتماعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی افزود: هرکسی که هم علائم سرماخوردگی دارد باید بنا بر ابتلا به ویروس کرونا بگذارد و حتما ۱۴ روز خود را قرنطینه و از حضور در اجتماعات پرهیز کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به گرفتن روزانه حدود چهار تا پنج هزار تست کرونا، افزود: این هجم از تست‌ها باعث تاخیر در اعلام نتیجه آن می‌شود و این برای شهر و جامعه خطرناک است.

او ادامه داد: افرادی که علائم مشکوک به سرماخوردگی و کرونا دارند بهتر است از مراجعه برای انجام تست خودداری و هماهنگونه هم که اعلام شد خود را ۱۴ روز قرنطینه کنند.

مرادی ادامه داد: گونه جدید ویروس کرونا دلتا به گونه ایست که احتمال منفی بودن کاذب آن بسیار بالاست به این معنا که ممکن است فردی به این ویروس آلوده شده باشد، اما نتیجه تست وی منفی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: از شهروندانی که مشکوک به ابتلا هستند درخواست می‌شود ضمن قرنطینه خود و حتی الامکان پرهیز از مراجعه برای تست گرفتن، اجازه دهند از گروه‌هایی مانند بیماران بستری در مراکز درمانی، زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال، بیماران خاص و اعضای کادر درمان که به افراد مبتلا در ارتباط هستند تست گرفته شود تا پاسخ آن سریعتر و با حداقل زمان اعلام شود.

او گفت: هیچ منع و محدودیتی برای تست گرفتن از اقشار مختلف مردم در استان کرمانشاه وجود ندارد و هر فردی که مایل باشد می‌تواند نسبت به این کار اقدام کند.

مرادی با اشاره به آغاز کار واکسیناسیون در زندان ها، گفت: هیچ محدودیتی برای تزریق واکسن ضدکرونا به این افراد وجود ندارد، اما متاسفانه برخی از آن‌ها تمایلی به این کار ندارند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، دبیر ستاد اقامه نماز استان گفت: دوره تخصصی نماز ویژه دبیران ستاد اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
حجت الاسلام کریمی هدف از برگزاری این دوره را بیان شیوه‌های دعوت به نماز در دستگاه‌های اجرایی و آموزش ابتدایی معارف نماز در دستگاه‌های اجرایی دانست.
وی گفت: امسال این دوره یک روزه با همکاری اساتید مرکز تخصصی نماز کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • برپایی میز تخصصی ناشران ارتش جمهوری اسلامی