Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@18:55:20 GMT

نگران حملات علیه خبرنگاران هستم

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۵۰۵۴

نگران حملات علیه خبرنگاران هستم

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد اظهار داشت بشدت نگران حملات علیه خبرنگاران در سراسر جهان به ویژه مناطق درگیری و جنگی است.

به گزارش برنا؛ دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: وقتی روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌ای مورد هدف قرار می‌گیرند، جامعه به‌طور کلی هزینه آن را می‌پردازد.
گوترش آزادی مطبوعات را برای صلح، عدالت و حقوق بشر ضروری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طالبان ۲۴ مرداد ماه در پی پیشروی به سوی افغانستان، کنترل کابل (پایتخت) را در اختیار گرفت.
بدنبال ورود طالبان به کابل، وضعیت رسانه‌ ای در این کشور مبهم و خبرهایی از بدرفتاری افراد این گروه در فضای اجتماعی و رسانه‌ها منتشر می شود و این وضعیت در بغلان باعث سقوط سه شهرستان شده است.
امروز شنبه حضور طالبان در کابل وارد هفتمین روز خود شد و فیلم‌ها و شکایت‌هایی از بازرسی منازل و بدرفتاری در مناطق مختلف این کشور ازسوی طالبان منتشر شده و این وضعیت نگرانی‌ها را افزایش داده است.
دبیر کل سازمان ملل پیش از این، ابراز امیدواری کرد برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان راهی وجود داشته باشد چرا که داشتن چنین دولتی که نماینده همه اقوام مختلف در این کشور باشد، ضروری است.
گوترش همچنین اظهار داشت که در جلسه غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل از اعضای این شورا خواسته است  مواضع متحدی در برابر تحولات افغانستان داشته باشند.
وی تصریح کرد برای جامعه بین الملل و همه اعضای شورای امنیت مهم است در مواضعی متحد بتوان از تنها اهرم فشار که همان منافع طالبان در کسب مشروعیت و به رسمیت شناخته شدن جهانی است، استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دبیر کل سازمان ملل جامعه مطبوعات حقوق بشر طالبان سازمان ملل دولت افغانستان شورای امنیت سازمان ملل شورای امنیت سازمان ملل متحد سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، وزرای دفاع کشور عضو سازمان همکاری های های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان ضمن اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه  و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه ،سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی  محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزاری  دفاع سازمان همکاری های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی کردند و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید نمودند.

دیگر خبرها

  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر