Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@02:27:55 GMT

۵تاثیر شگفت انگیز نوشیدن آب روی مغز!

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۵۳۹۷

۵تاثیر شگفت انگیز نوشیدن آب روی مغز!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، قرار نیست همه ما خودمان را مجبور به نوشیدن آب به میزان ۸ لیوان یا بیشتر کنیم، چون میزان نیاز افراد مختلف به آب متفاوت است.

کافیست مطمئن شوید آنقدر آب نوشیده اید که بدن شما هیدراته است و کم آبی بدن به کلیه ها، کبد و یا حتی قلب تان آسیب نمی‌زند. البته ناگفته نماند که ارتباطی قوی بین نوشیدن آب و حفظ سلامت مغز نیز وجود دارد، چون مغز شما بیشترین نیاز به انرژی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین راه برای هیدراته ماندن، نوشیدن جرعه‌های کوچک آب در هر ساعت است. با این کار شما می‌توانید شاهد ۵ اتفاق شگفت انگیز در بدن باشید:

بهبود عملکرد مغز: توازن دقیق میان آب و عناصر دیگر بدن، برای بهبود عملکرد مغز ضروری است. نکته‌ای که باید به آن آگاهی داشته باشید، نوشیدن آب بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب است، چون در این زمان سلول‌های مغز نیاز به هیدراتاسیون دارند. شما ۷ تا ۹ ساعت را صرف خوابیدن می‌کنید و حتی اگر عرق نکنید، باز هم بدن مقادیری آب از دست می‌دهد. در واقع تنفس در خواب منجر به کاهش رطوبت بدن می‌شود. بعد از بیدار شدن از خواب آب و یا میوه‌های آبدار را برای جلوگیری از کم آبی بدن انتخاب کنید.

افزایش تمرکز: کم آبی شدید بدن، خود را با سرگیجه یا خشکی شدید پوست نشان می‌دهد و البته یک عارضه دیگر هم دارد و آن از دست دادن چابکی حافظه است. در این زمان مغز شما به سرعت به محرک‌ها پاسخ نمی‌دهد. در این زمان نوشیدن قهوه یا چای شاید تا حدی کمک کننده باشد، ولی شما نمی‌توانید تمام روز از این نوشیدنی‌ها استفاده کنید. شما نیاز به نوشیدن جرعه‌های آب در هر ۴۵ دقیقه یکبار دارید تا بتوانید به افزایش تمرکزتان کمک کنید.

بهبود خلق و خو: ممکن است برای شما عجیب باشد که نوشیدن آب کافی با بهبود سلامت روان ارتباط مستقیم دارد. همانطور که شنیدن صدای آب منجر به بهبود خلق وخو می‌شود، نوشیدن آب نیز با کاهش و دفع سموم از بدن و از بین رفتن سلول‌های مرده منجر به سلامت روان می‌شود. نوشیدن آب کافی همچنین باعث تعادل فرایند‌های شیمیایی می‌شود که علت راه اندازی مجدد ذهنی هستند.

بهبود کیفیت خواب: حتی اگر فقط نیم لیوان آب، قبل از رفتن به رختخواب بنوشید، به کیفیت خواب شبانه خود کمک زیادی کرده اید. آب جریان خون به مغز را افزایش می‌دهد و منجر به افزایش اکسیژن رسانی به مغز می‌شود.

بهبود حافظه: کم آبی منجر به عدم تعادل هموستاتیک و به عبارت دیگر شروع یک سری از اختلالات در بدن می‌شود؛ از جمله کاهش حافظه. بنابراین برای فعال نگه داشتن حافظه خود نیاز به نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز دارید. زمانی که بدنتان دچار کمبود آب می‌شود، نمی‌توانید درست فکر کنید ضمن این که دچار سردرد نیز می‌شوید.

پربیننده ترین مهم ترین علامت ابتلا به کرونا چیست؟ واکسن فایزر یا آسترازنکا، کدامیک مقاوم تر است؟ رنگ لب شما خبر از سر درون شما می دهد گامی جدید در درمان کرونا، شناسایی آنتی بادی مقاوم در مقابل انواع کرونا اصلاح واکسن اسپوتنیک وی برای مقابله با سویه دلتا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نوشیدن آب نوشیدن آب کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۵۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معجزه پاکسازی مغز با مصرف خاکشیر (فیلم) انواع چای و خواص آن را بشناسید (فیلم) خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم)

دیگر خبرها

  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • آنچلوتی: این رئال شگفت‌انگیز است
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد