Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نظر می‌رسد مسئولان ارشد ورزش و البته فدراسیون بسکتبال، اراده و تصمیمی برای برخورد با متخلفان و افرادی که اقلام غیرمجاز را وارد کردند، ندارند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، زمان «مقتضی» در فدراسیون بسکتبال و وزارت ورزش هنوز فرا نرسیده است. اوایل تیر ماه بود که تیم ملی بسکتبال ایران از اردوی تدارکاتی ژاپن پیش از آغاز المپیک 2020 توکیو به تهران برگشت و همه را در فرودگاه، شوکه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقلام غیرمجازی همراه ملی‌پوشان بود و این اتفاق حاشیه‌های زیادی را رقم زد.

عکس العمل فدراسیون بسکتبال و وزارت ورزش با توجه به در پیش بودن المپیک به بهانه حفظ آرامش روانی در تیم ملی، قابل پیش بینی بود. رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال، ضمن پذیرش خطای ملی‌پوشان گفته بود:‌ «هیچگونه دفاعی از این تخلف نداشته و نخواهیم داشت. مطمئن باشید فدراسیون بسکتبال پیگیری همه جانبه را در این شرایط خاص در دستور کار خود قرار داده است. لذا با توجه به همگروهی ایران با مدعیان قدرتمند و اصلی بسکتبال جهان‌ در قرعه‌کشی و نیاز مبرم‌ به آمادگی و حفظ روحیه و انسجام‌ تیمی بازیکنان و کادر فنی، اعلام نتیجه کمیته انضباطی را به بعد از بررسی‌های کامل و جامع موکول می‌‌کند. تصمیم مناسب و برخورد جدی با خاطی یا خاطیان این موضوع در زمان مقتضی اتخاذ و‌ اجرایی خواهد شد.»

از این مصاحبه مشخص بود که فدراسیون بسکتبال «فراموشی در گذر زمان» را در دستور کار قرار داده، به این معنا که موضوع را به بهانه حساسیت المپیک به بعد موکول کرد تا زمان بخرند و همه چیز به دست فراموشی سپرده شود.

طباطبایی: هیچگونه دفاعی نداریم/ در زمان مقتضی با خاطی یا خاطیان برخورد جدی صورت می‌گیرد

مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش روز نهم تیر ماه در حاشیه مجمع سالانه فدراسیون کاراته اینگونه گفته بود: «اقلام غیرمجازی همراه با اعضای تیم ملی بسکتبال و برخی ورزشکاران بوده که توقیف شده است. امروز کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال برگزار می‌شود تا با خاطیان برخورد کند. فدراسیون بسکتبال به این موضوعات ورود می‌کند و روز گذشته با رئیس فدراسیون هم صحبت کردم تا با افرادی که در این داستان مقصر هستند، برخورد شود.»

علی‌نژاد: کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال با خاطیان برخورد می‌کند/ اقلام غیرمجاز توقیف شد

«امروز»ی که علی‌نژاد از آن نام برده و «زمان مقتضی» که طباطبایی عنوان کرده بود، بعد از حدود 3 هفته که از پایان کار تیم ملی در المپیک گذشته، هنوز محقق نشده و در بهترین و خوش بینانه‌ترین حالت،‌ هنوز اطلاع رسانی نشده که این نیز خود، محل اشکال است.

از ظواهر امر برمی‌آید که مسئولان ارشد ورزش کشور و به تبع آن، فدراسیون بسکتبال، اراده و تصمیمی برای برخورد با متخلفان قضیه فرودگاه ندارند و امیدوارند که فاجعه کرونا در ایران، بحث داغ معرفی کابینه رئیس جمهور، پایان کار دولت و قضایایی از این دست، خطای بزرگ و البته خودخواسته ملی‌پوشان را به دست فراموشی بسپارد.

با این نوع برخورد، پیام «آزادباش» برای سایر رشته‌های ورزشی و کاروان‌های اعزامی به خارج از کشور صادر خواهد شد که محدودیتی برای واردات اقلام غیرمجاز - چه نوشیدنی و چه غیر نوشیدنی- ندارند و هیچ سازمانی هم برای رسیدگی به تخلف آنها، پا پیش نخواهد گذاشت. همه چشم‌ها را بسته‌اند، گویی که اصلاً اتفاقی رخ نداده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسکتبال بسکتبال فدراسیون بسکتبال اقلام غیرمجاز تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۵۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش خطاب به تاج:اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رییس فدراسیون فوتبال آمده است: «همانطور که مطلعید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور  و همچنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و همچنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متأسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شأن هواداران ایرانی نبوده و متأسفانه رفتار برخی هوادارنماها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم نموده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و همچنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود‌ هستند. بر همین اساس باید تأکید نمایم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش‌ کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همانطور که بارها تأکید نموده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است».

در همین راستا شایسته است با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و همچنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث اینچنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود. 

بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این مأموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمامتر پیگیری خواهد کرد.»

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه چهار بندی سپاهان در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی
  • بیانیه چهار بندی در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی
  • اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد/ ظرف یک هفته گزارش دهید
  • دستور وزیر ورزش به تاج: به کرامت بانوان خدشه وارد شده؛ رسیدگی کنید
  • دستگیری متخلفان چرای غیرمجاز دام در منطقه شیدا
  • اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است
  • اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد