Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@10:17:29 GMT

معاون «جوبایدن» به کشورهای جنوب شرق آسیا سفر می کند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۵۵۲۶

معاون «جوبایدن» به کشورهای جنوب شرق آسیا سفر می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «کامالا هریس»، معاون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به جنوب شرق آسیا سفرمی کند.

قرار است کشورهای ویتنام و سنگاپور مقاصد سفر معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر به آسیا باشد.

براساس برنامه اعلام شده، هریس در ابتدا در روز یکشنبه وارد سنگاپور می‌شود و پس از آن در روز سه‌شنبه به‌عنوان نخستین معاون رئیس جمهوری آمریکا به ویتنام سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این سفر، کامالا هریس جنوب شرق آسیا را برای امنیت ملی آمریکا منطقه‌ای مهم ارزیابی کرد که مورد توجه دولت بایدن قرار دارد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که دولت آمریکا به دلیل آشفتگی و صحنه‌های اغلب خشونت آمیز در خارج از فرودگاه پایتخت افغانستان و در جریان خروج بی برنامه از این کشور با انتقادات گسترده در داخل و خارج روبرو است.

در عین حال رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده است که به دلیل پیچیدگی شرایط کابل نمی‌تواند «نتیجه نهایی» عملیات تخلیه افغانستان را تضمین کند.

کد خبر 5286043

منبع: مهر

کلیدواژه: کامالا هریس ایالات متحده امریکا افغانستان سنگاپور ویتنام افغانستان ایالات متحده امریکا طالبان عراق طالبان افغانستان لبنان تحولات افغانستان رژیم صهیونیستی روسیه ایران سوریه آلمان ترکیه جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۵۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه

نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس، روز پنجشنبه و با دستور کار بررسی تحولات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست «علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور پیدا کرده است.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور کشورهای منطقه و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرده است.

در ادامه این نشست،‌ نماینده سازمان ملل متحد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت غزه و بحران انسانی در فلسطین و نیز حملات به کارکنان سازمان ملل پرداخت.

رایزنی باقری و بوگدانوف

بر اساس آنچه که سفارت ایران در روسیه اعلام کرده است، قرار است باقری نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بیگناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت ایران در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفت‌وگو کرد.

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، معاون وزیر امور خارجه را در این نشست همراهی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می‌یابد
  • توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا
  • وزیر صمت: خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می یابد
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند