Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:43:52 GMT

فاز جدید مرمت مسجد چهل‌ستون زنجان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۶۱۴۳

فاز جدید مرمت مسجد چهل‌ستون زنجان اجرا می‌شود

امیر ارجمند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در فصل جدید مرمت‌ها،  شبستان مردانه به‌صورت کامل مرمت و به نمازگزاران تحویل داده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مرمت سعی بر این است با بهره‌مندی از مناسب‌ترین ترکیبات مصالح و شیوه‌های اجرایی سنتی، عملیات مرمتی در این مسجد با نهایت حساسیت و دقت صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارجمند گفت: سال گذشته ۲ فاز عملیات مرمت در این مسجد تاریخی انجام شد، در فاز یک مرمت موضعی آجرها، بندکشی با دوغاب گچ، مرمت‌های اضطراری طاق و تویزه‌ها و برچیدن اندود فرسوده گچی و سیمانی در  فاز ۲ جمع‌آوری عایق‌کاری فرسوده پشت‌بام به همراه سبک‌سازی خاک انباشته‌شده، سبک‌سازی و اجرای عایق‌کاری مجدد، مرمت ضلع شمالی مسجد، تعویض آجرهای فرسوده و استحکام‌بخشی پایه‌های آجری انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با اشاره به اینکه مسجد چهل‌ستون متعلق به دوره قاجار است و در داخل بازار تاریخی زنجان قرار دارد، تصریح کرد: این مسجد یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین حوزه‌های علمیه ایران در دوره قاجار بوده و توسط یکی از علمای معروف آن زمان بنام ملاعلی قارپوز آبادی ساخته‌شده و شماره ثبت آن در فهرست آثار ملی ۱۴۴۰ است.

گفتنی است مسجد چهل‌ستون در بافت بازار بالای زنجان در ضلع جنوب شرقی مسجد جامع زنجان در راسته معروف به راسته حجت‌الاسلام قرار دارد. طبق کتیبه‌ای که بر روی پیشانی ورودی بنا نصب‌شده این بنای در سال ۱۲۸۴ هجری قمری ساخته‌شده است.

برچسب‌ها مرمت میراث فرهنگی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرمت میراث فرهنگی زنجان مرمت میراث فرهنگی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۶۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران


به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کوچ عشایر قره داغ از قشلاق‌های دشت مغان شروع میشود و به ارتفاعات شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان، سراب وکلیبر ختم می شود و به تعلیف جمعیت دامی خود می‌پردازند. هر ساله پس از ارائه درخواست عشایر، کارشناسان استانی از محل بازدید کرده و در صورتی که تعداد خانوار‌های مستقر در منطقه بیش از ۲۰ خانوار باشند راه قبل از کوچ قشلاقی عشایر، برای عبور وسائط نقلیه برطبق مشخصات استانداراد بهسازی و مرمت می‌شود. 

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
درخواست اصلاح راه عشایران زحمت کش قره داغ اهر ارسباران
با خطر مواجه ایم. خیلی خطرناک‌ است، لطفاً پیگیری کنید.
با تشکر از مسئولین محترم شهروندخبرنگار جمهوری اسلامی ایران
اهر ییلاق روستای کقالق بطرف کمربندی اهر تبریز

دیگر خبرها

  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • نیوزلند در حال بررسی پیوستن به پیمان «آکوس» است
  • بیرانوند ستون پرسپولیس است ولی خلاء او حس نمی‌شود!
  • کارگران ستون فقرات تولید ملی و اقتصاد ایران اسلامی هستند
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • کارگر ستون اقتصاد و امنیت در جامعه است
  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست