Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه از اول سال تاکنون ۳۰ مورد حادثه در منابع آبی استان اصفهان داشته‌ایم، گفت: از این تعداد حادثه ۱۷ نفر فوتی و بقیه نجات پیدا کردند. - اخبار استانها -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به اینکه طول رودخانه‌های استان اصفهان 3 هزار کیلومتر است و مطالعات حریم بستر آن انجام شده است، اظهار داشت: تا پایان سال 99، 56 کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی و 80 کیلومتر دیوارسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 600 هکتار از رودخانه‌های استان اصفهان تاکنون آزادسازی  و تیم‌های حفاظت از رودخانه فعال شده‌اند و 226 سازه پر خطر در مسیر رودخانه‎‌های استان شناسایی شده و برای ایمن‌سازی به دستگاه‌های مرتبط اعلام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان علت وقوع سیلاب‌های استان اصفهان در چند سال گذشته، گفت: عوامل اقلیمی، دخل و تصرف غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها، برداشت بی‌رویه مصالح از رودخانه‌ها، تخریب پوشش‌های گیاهی و مراتع، تغییر کاربری اراضی، اجرای غیراصولی سازه‌های متقاطع بر روی پل‌ها بوده است.

داستان تلخ غرق شدگی در پشت سدهای ایلام /تفریحی که بی‌صدا جان می‌گیرداستان فارس رکورددار جان‌باختگان ناشی از غرق شدن؛ پویش پیشگیری از غرق شدگی اجرا می‌شودقیاسی: پیشگیری از غرق شدگی مهمترین کار ماست

وی با اشاره به اینکه مطالعات پهنه‌بندی و خطرپذیری سیل در استان اصفهان انجام شده و ایستگاه‌های هواشناسی توسعه پیدا کرده است، بیان کرد: در سال گذشته 87 طرح آبخیزداری در استان اصفهان اجرا شده است.

شیشه‌فروش ادامه داد:  از اول سال تاکنون 30 مورد حادثه در منابع آبی استان اصفهان داشتیم که از این تعداد حادثه 17 نفر فوتی و بقیه نجات پیدا کردند که از این تعداد 15 مورد در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و باغات و 15 مورد دیگر سدها، کانال‌ها و رودخانه‌ها بوده است.

وی با اشاره به وجود 3 هزار و 500 استخر ذخیره آب کشاورزی در استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به وجود رودخانه‎‌هایی در شهرستان‌هایی سمیرم و فریدونشهر و سدهایی در سطح استان، به آب منطقه‌ای اعلام شده در محل سدها حفاظت کند و مالکان استخرهای ذخیره آب کشاورزی نیز نرده‌گذاری و تابلوی هشدار شنا ممنوع را نصب کنند و طناب‌ نجات در طول و عرض و نردبان فلزی در داخل استخرها نصب شود.

انتهای پیام/173

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رودخانه های استان رودخانه ها استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،میثم معزی امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: از آغاز پدیده گرد و خاک از بامداد تا ساعت ۷ صبح امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) ۸۱۵ نفر و از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳، ۲۵۴ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی افزود: مجموع مراجعان به بیمارستان‌ها یک هزار و ۶۹ نفر بوده ااست که ۸۸ نفر در مراکز درمانی بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مطابق معمول روز‌های گرد و غبار، کلیه بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند و از هم استانی‌ها می‌خواهیم در این شرایط ضمن تردد حداقلی در فضای باز، از کودکان، سالمندان و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی هستند، مراقبت کنند.

دیگر خبرها

  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان