Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی «الأخبار» مطلبی را در خصوص تشکیل کابینه جدید لبنان نوشت. این روزنامه در مطلب خود آورده است: آخرین گزارش ها حاکی از آن است که «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف لبنان به پایان کار خود در مرحله تشکیل دولت رسیده است.

بر اساس این گزارش، الأخبار در مطلب خود آورده است: به نظر می رسد که باید در آینده نزدیک شاهد تشکیل دولت جدید لبنان به ریاست «نجیب میقاتی» باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین، نام او در کنار کسانی نخواهد بود که از تشکیل کابینه انصراف دادند.

روزنامه مذکور در ادامه مطلب خود تأکید کرده است: «حسین خلیل» معاون سیاسی دبیرکل حزب الله مسئولیت برقراری ارتباطات و هماهنگی میان حزب‌الله و جنبش امل با «میشل عون» و نجیب میقاتی را از چند روز گذشته بر عهده گرفته است. حزب الله و جنبش امل خواستار تشکیل دولت به هر قیمتی هستند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

الأخبار همچنین می افزاید: حزب الله و جنبش أمل شروط خاصی در دولت آینده ندارند و منتظر توافق نخست وزیر مکلف با رئیس جمهور برای توزیع پست‌های وزارتی هستند. تماس‌های حزب الله و جنبش امل تنها محدود به میشل عون و نجیب میقاتی بوده و دو طرف بر تشکیل دولت در اسرع وقت و عبور از همه موانع تاکید دارند.

«نجیب میقاتی» درحال حاضر از سوی نخست وزیران سابق لبنان به ویژه سعد الحریری تحت فشار است؛ حریری قصد کارشکنی در مسیر تشکیل کابینه را دارد این روزنامه لبنانی در ادامه مطلب خود به کارشکنی ها در مسیر تشکیل کابینه جدید لبنان نیز اشاره کرده و گفته است: منابع آگاه اعلام کردند که در حال حاضر نخست وزیر مکلف تحت فشار شدید از سوی نخست وزیران سابق به ویژه سعد حریری و فواد سنیوره قرار دارد و این دو طرف با سخت‌گیری درباره اسامی وزرا سعی دارند امور را وارد مرحله پیچیده‌تری کنند.

الأخبار تأکید کرده است: به نظر می‌رسد که حریری نمی‌خواهد نجیب میقاتی در مأموریتی که خود در اجرایش شکست خورد، موفق شود. پیشتر نیز گزارش های متعددی در خصوص کارشکنی های سعد الحریری در مسیر تشکیل کابینه جدید لبنان منتشر شده بود.

چندی پیش، روزنامه «الجمهوریه» رایزنی ها برای تشکیل دولت جدید این کشور را مثبت و سازنده ارزیابی کرد. این روزنامه نوشت: احتمال اینکه در اوایل هفته آتی از دولت جدید لبنان رونمایی شود، زیاد است. روزنامه مذکور در مطلب خود آورده است: پست‌های حساس و کلیدی توزیع شده و اسامی آن شخصیت های متصدی آنها به غیر از نام مطرح شده برای وزارت کشور که توافقی خواهد بود، مشخص شده است.

روزنامه الجمهوریه عنوان کرده است: اگر در لحظات آخر اتفاق خاصی رخ ندهد، امکان تشکیل قریب الوقوع دولت لبنان وجود دارد. گفتنی است، طی روزهای گذشته سلسله رایزنی‌های فشرده‌ای میان طرف‌های مختلف لبنانی برای تشکیل دولت جدید این کشور انجام شده است.

در این میان، «نجیب میقاتی» نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه و «میشل عون» رئیس جمهور این کشور طی چند نوبت با یکدیگر دیدار و گفتگو کرده اند. آخرین اخبار حاکی از آن است که روند گفتگوها میان طرف‌های مختلف به ویژه میان میقاتی و عون مثبت و سازنده بوده است.

کد خبر 5286199 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: لبنان سعد الحریری میشل عون نجیب میقاتی افغانستان ایالات متحده امریکا طالبان عراق طالبان افغانستان رژیم صهیونیستی لبنان تحولات افغانستان روسیه آلمان سوریه ایران جو بایدن فرودگاه کابل حزب الله و جنبش تشکیل کابینه نجیب میقاتی جدید لبنان تشکیل دولت نخست وزیر دولت جدید مطلب خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!

به گزارش خبرآنلاین، اعطای دکترای افتخاری در پاکستان به ابراهیم رئیسی با حاشیه های متعددی روبرو شد. منتقدان، شان رئیس جمهور را بالاتر از آن دانستد که که از یک داشگاه نامعتبر مدرک بگیرد و از سویی مدرک را معاون دانشگاه اعطا کند.

در همین راستا، روزنامه ایران نوشت:

اهدای مدرک دکترای افتخاری به رئیس جمهور کشورمان در پاکستان، موجب بروز واکنش‌هایی در میان رسانه‌ها و فضای مجازی شد.

در همین رابطه ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه مدرک دکترای افتخاری، از سوی یک دانشگاه فرعی پاکستان و توسط معاون این دانشگاه به آیت‌الله رئیسی اهدا شده است.

این ادعا درحالی است که اولاً دانشگاه کراچی بزرگترین دانشگاه دولتی در پاکستان است؛ ثانیاً در مراسم اعطای این مدرک افتخاری «حکمران» ایالت سند پاکستان به عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه‌های کراچی حضور داشته است.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900011

دیگر خبرها

  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها