Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رویترز نوشت که این "فرمان هشدارآمیز" روز جمعه صادر شده و شرکت‌های مزبور مطلع شده‌اند که احتمال بهره‌برداری از امکانات آنها وجود داشته ولی هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

بر اساس برنامه دولت بایدن، هواپیماهای غیرنظامی به افغانستان پرواز نخواهند کرد، اما در عوض از پایگاه‌های هوایی خاورمیانه و آلمان، مهاجران را جابجا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال هنک تیلور معاون ستاد مشترک عملیات منطقه‌ای آمریکا با بیان اینکه عملیات خارج کردن افراد از افغانستان ادامه دارد، گفته بود: وضعیت در فرودگاه کابل هر ساعت تغییر می‌کند و عملیات ما در افغانستان تأمین امنیت فرودگاه کابل و فرماندهی عملیات هوایی برای انتقال مردم است.

وی افزود: با سران طالبان به خصوص در کابل ارتباط مدام داریم و دیپلماسی در افغانستان ادامه دارد.

این مقام نظامی آمریکا ادامه داد: از ۱۴ اوت (۲۳ مرداد)، زمان آغاز عملیات خروج از افغانستان، تاکنون حدود ۱۷ هزار نفر از این کشور خارج شده‌اند و پنج هزار و ۸۰۰ نظامی آمریکایی در این کشور وجود داشته و ۲ هزار و ۵۰۰ آمریکایی از افغانستان خارج شده‌اند. در تلاش هستیم روند خروج از افغانستان را به‌صورت ایمن تکمیل کنیم.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد. گروه طالبان روز یکشنبه هفته گذشته (۲۴ مرداد) وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد.

برچسب‌ها افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا خاورمیانه آلمان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا خاورمیانه آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که سفر اخیر دیپلمات‌ها و هیأت‌های خارجی به کابل نشان‌دهنده‌ آن است که این گروه به سطح گسترده پذیرفته‌ شده و منزوی نیست.

مجاهد در پیامی در ایکس نوشته است که در این اواخر کابل شاهد سفر شمار زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیأت‌های خارجی است.

او افزوده است که از این میان، دیدار معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و هیأت همراه‌اش و همچنین دیپلمات‌های کشورهای روسیه، مالزی، قزاقستان، ترکمنستان و اتحادیه اروپا با مقام‌های طالبان قابل توجه است.

سخنگوی طالبان گفته است: «برداشت بعضی‌ها که افغانستان دیگر منزوی و اقتصادش در حال خراب‌شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، این همه نادرست ثابت شد.»

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد