Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر روسیه در افغانستان اعلام کرد، از زمانی که طالبان کنترل کابل و بخش اعظم افغانستان را در دست گرفته هیچ تظاهراتی علیه این گروه وجود ندارد و زندگی به حالت عادی و نرمال برگشته است.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان گفت: هیچ تظاهراتی علیه طالبان وجود ندارد. اوضاع در کابل برای هشتمین روز متوالی خوب و نرمال است به طوری که مغازه‌ها باز شده و طالبان کنترل اجرای نظم و قانون در این شهر را برعهده گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زندگی فقط به حالت عادی برنگشته است. حقیقت امر این است که پیش از طالبان هیچ زندگی نرمالی وجود نداشت چرا که داعش در کابل فعالیت می‌کرد. در حقیقت پیش از طالبان کابل به یک زمین بازی برای تروریست‌های داعش تبدیل شده بود.

دیمیتری ژیرنوف همچنین تاکید کرد: من اوایل روز شنبه با یکی از مقامات عالی‌رتبه طالبان دیدار کردم و این گروه تمایل خود به یک راه‌حل سیاسی و صلح‌آمیز برای بحران کنونی را نشان داد. این نماینده طالبان از دیپلمات‌های روس خواست تا به نیروهای مقاومت در پنجشیر به رهبری امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور افغانستان این پیام را بدهند که طالبان خواستار اجتناب از درگیری و خونریزی است و دوست دارد با آنها به یک توافق سیاسی دست یابد.

طالبان در تاریخ 15 اوت وارد کابل شد و به هفته‌ها حمله و درگیری پایان داد و منجر به سقوط دولت کابل تحت حمایت آمریکا شد. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان از سمت خود استعفا داد و از کشور خارج شد. تسلط طالبان بر افغانستان هزاران افغان را مجبور کرد تا از ترس اقدامات تلافی‌جویانه این شبه‌نظامیان دست به فرار از این کشور بزنند.

در حال حاضر پنجشیر مرکز مقاومت افغانستان علیه طالبان است. صالح و جبهه مقاومت ملی افغانستان نیروهای خود را در این ولایت برای مقاومت در برابر شبه‌نظامیان طالبان متمرکز می‌کنند. نیروهای مقاومت تاکنون منطقه "چاریکار" در ولایت "پروان" واقع در شمال کابل را بازپس گرفته‌اند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • آشنایی با کابل نسوز
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست