Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل گمرک بوشهر از پهلوگیری کشتی تجاری حامل کالای اساسی به ظرفیت ۲۷ هزار تن برنج در بندر بوشهر خبر داد و گفت: اکنون بیش از ۵۰ درصد محموله این کشتی تخلیه شده و در حال انجام فرایند تشریفات گمرکی برای ترخیص است. - اخبار استانها -

بهروز قره‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، از بازگشت رونق اقتصادی و تجاری به بنادر استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: میزان صادرات و واردات کالا در 4 ماه نخست امسال حکایت از روند رو به بهبود تجارت و وضعیت اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان صادرات از گمرکات این استان در 4 ماه نخست امسال را 8 میلیون و 800 هزار تن کالا غیرنفتی دانست و بیان کرد: این میزان صادرات با احتساب میعانات گازی به ارزش بیش از 3 میلیارد دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 12 درصد و ارزش 83 درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر به واردات و ترخیص کالا از گمرکات پرداخت و تصریح کرد: در 4 ماه نخست امسال 102 هزار تن کالا وارداتی به ارزش 300 میلیون دلار از طریق گمرکات این استان ترخیص شده است.

قره‌بیگی جایگاه استان بوشهر در عرصه صادرات غیرنفتی مهم دانست و خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از 22 درصد کالاهای صادراتی غیرنفتی کشور از طریق گمرکات استان بوشهر انجام می‌شود که این مهم نشان از رونق تجارت دریایی در این استان است.

وی با اشاره به پهلوگیری کشتی تجاری حامل کالای اساسی در بندر بوشهر افزود: کشتی غول‌پیکر حامل کالای اساسی برای تخلیه برنج در بندر بوشهر پهلو گرفته است.

مدیرکل گمرک بوشهر ظرفیت محموله کشتی یاد شده را 27 هزار تن برنج دانست و بیان کرد: اکنون بیش از 50 درصد محموله این کشتی تخلیه شده و در حال انجام فرایند تشریفات گمرکی برای ترخیص است.

پهلوگیری 5 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی تا پایان مردادماه در بندر شهید رجایی/ 255 هزار و 800 تن کالا وارد ایران می‌شودپهلوگیری کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر بوشهر/ 6000 تن کالا ترخیص شداختصاصی| تخلیه 3.3میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور/ 15 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی منتظر ورود به بنادرند

قره‌بیگی با بیان اینکه این محموله کالای اساسی به انبارهای اختصاصی شرکت بازرگانی دولتی منتقل می‌شود افزود: تاکنون افزون بر 13 هزار تن برنج تخلیه شده از کشتی یاد شده حسب درخواست شرکت بازرگانی دولتی به انبارهای چغادک و منطقه ویژه اقتصادی 2 بوشهر انتقال یافته است.

وی با بیان اینکه روند تشریفات گمرکی ترخیص این محموله در حال انجام است گفت: گمرکات استان بوشهر شبانه‌روز برای تسریع در روند ترخیص کالاها تجاری در زمینه صادرات و واردات فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/190/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حامل کالای اساسی بندر بوشهر هزار تن برنج استان بوشهر کشتی حامل تن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا غفاریان در آیین آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد، گفت: باتوجه به اهمیت امنیت غذایی و سفره مردم، بازرسان جهاد کشاورزی به عنوان افسران امنیت غذایی تمامی تلاش خود را در حوزه غذایی مردم انجام می‌دهند. 
وی در ادامه افزود: نظارت مستمر بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی با بهره گیری از بازرسان کارآزموده با تمام توان در سطح شهرستان یزد ادامه دارد و با هرگونه رفتار و عملکرد ناصحیح، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

دیگر خبرها

  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها