Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: با توجه به خشکسالی بی سابقه امسال ۱۵۰ تن علوفه بر اساس شاخص بوم شناختی، شدت خشکسالی و حیات وحش متاثر و میزان حساسیت زیستگاه‌ها تامین و به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان منتقل شد و به‌صورت منظم تا پاییز و گذر از شرایط سخت تابستان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه از این مقدار بیش از ۳۳ تن علوفه از طریق کمک‌های مردمی تامین و توزیع شد، افزود: ۱۱۸ تن علوفه نیز از محل اعتبارات استانی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خریداری و در مناطق تحت مدیریت این سازمان در اصفهان توزیع شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: پیش از این نیز ۳۰ تن علوفه برای وحوش مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان توسط این اداره کل خریداری و توزیع شد.

حشمتی همچنین با اشاره به مرمت و لایروبی آبشخورها، چشمه‌ها و منابع آبی مناطق تحت مدیریت حفاظت شده استان اظهار کرد: عملیات لایروبی و ترمیم، تجهیز چشمه سارها، ساخت آبشخور‌ها و ایجاد مخازن در سطح مناطق محیط زیست استان اصفهان انجام شده و یا در دست اقدامات بازسازی و اجرایی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان همچنین از تجهیز و راه اندازی چاه مدیریت آب در منطقه آب باریک موته برای تامین آب وحوش و بر اساس برنامه و نیاز آبرسانی سیار به هفت منطقه تحت مدیریت و شکار ممنوع خبر داد و افزود: در سایر مناطق نیز این روند آغاز شده و دردست اقدام است.

استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.

مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان اصفهان با استناد به تعاریف مندرج در متن قوانین مربوطه، یک زیست بوم طبیعی فعال است که پشتوانه حفاظت از ذخایر طبیعی کشور محسوب می‌شود و هرگونه برداشت و شکار در آن‌ها ممنوع است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توزیع علوفه محیط زیست حیات وحش حفاظت محیط زیست استان اصفهان مناطق تحت مدیریت حفاظت شده تن علوفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های اخیر به تالاب کجی نمکزار نهبندان جانی دوباره داد و با ۸۰ درصد آبگیری زنده شد.  

تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت ۵۷۷ هکتار محدوده آبگیر که در داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان واقع شده، از سوی حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

این تالاب در فصل زمستان و پاییز همه ساله پذیرای صد‌ها قطعه پرنده مهاجر از نوع آبزی، کنار آبزی و همچنین میزبان برخی پرندگان خشکزی که قسمتی از سال حیاتشان وابسته به شرایط زیستی تالاب است، می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است