Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:56:07 GMT

کاهش ۴۳ درصدی خودروهای ورودی در جاده‌های زنجان

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۰۱۱۳

کاهش ۴۳ درصدی خودروهای ورودی در جاده‌های زنجان

ایسنا/زنجان مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌های تردد، عبور و مرور خودروها در جاده‌های زنجان ۴۳ درصد کاهش یافته است.

محمد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ۲۵ تا ۳۰ مردادماه امسال و با اعمال محدودیت‌های تردد تعداد خودروهای ورودی محورهای مواصلاتی استان زنجان ۱۵۰ هزار و ۶۴۸ مورد ثبت شده است؛ در حالی که در مدت مشابه سال قبل تردد ۲۴۷ هزار و ۴۹۸ وسیله نقلیه به ثبت رسیده بود که کاهش ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد خودروهای عبوری از خروجی‌های استان در بازه زمانی ۲۵ تا ۳۰ مردادماه را ۱۴۰ هزار و ۸۳۷ وسیله نقلیه برشمرد و گفت: تردد خودروها در خروجی‌های استان نیز حاکی از کاهش ۳۹ درصدی است؛ چراکه در مدت مشابه سال قبل ۲۴۷ هزار و ۶۲۹ خودرو گذر کردند.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان یادآور شد: کل ورودی‌های استان شامل آزادراه زنجان - قزوین، جاده قدیم زنجان - قزوین، آزادراه زنجان - تبریز، جاده قدیم زنجان - تبریز، محور گیلوان - منجیل، زنجان - بیجار، قیدار - همدان، سرچم - اردبیل و زنجان – دندی است.

وی عنوان کرد: در این مدت عبور ۱۰۷ هزار و ۴۷۸ پلاک در محورهای دارای پلاک‌خوان ثبت شده که بیشترین آن با ۳۵ هزار و ۶۵۲ مورد معادل ۳۳ درصد مربوط به استان تهران و کمترین آن متعلق به استان کهکیلویه و بویر حمد است.

محمدی، سهم استان زنجان از پلاک‌های عبوری طی این ۶ روز را ۱۵ هزار و ۲۶۴ خودرو دانست و افزود: این رقم معادل ۱۴ درصد همه پلاک‌های عبوری ثبت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان محدودیت تردد جاده استانی اقتصادی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۰۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرهنگ مشتاق افزود: با اجرای این طرح خودروهای پلاک مخدوش توسط پلیس راهور توقیف و مالکان این خوردوها به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی در ادامه با تاکید برخورد جدی و قاطع با کلیه تخلفات با مالکان این خودروها گفت: اگر مخدوشی و دستکاری در ارقام پلاک صورت بگیرد جرم تلقی شده و ضمن تشکیل پرونده متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد  .

موضوع پلاک مخدوش یکی از عوامل جدی قانون گریزی و اخلال در نظم و انضباط ترافیکی به شمار می رود که پلیس راهور برای برخورد با این تخلف و جرم مشهود سازماندهی جدیدی را کلید زده است تا با نظارت و کنترل بهتر بتواند از آن جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری