Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@11:28:17 GMT

اسد: اروپا واقعیت‌های منطقه را درک کند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۰۳۷۷

اسد: اروپا واقعیت‌های منطقه را درک کند

روزنامه الوطن سوریه امروز (یکشنبه) با اشاره به دیدار روز گذشته «بشار اسد» با «تیری ماریانی» عضو پارلمان اروپا و عضو حزب همبستگی ملی فرانسه و هیات همراه به نقل از رئیس جمهوری سوریه اضافه کرد که بازدید هیات‌های پارلمانی و فرهنگی اروپا به کشورهای منطقه از جمله سوریه برای مشاهده واقعیت‌ها بسیار با اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: سفر هیات‌های اروپایی به منطقه موجب می‌شود تا آنچه اروپا در خصوص مسائل پناهندگان، تروریسم و افراط گرایی به خاطر اجرای سیاست‌های غلطش در خاورمیانه از آن رنج می‌برد، آشکار شود و این هیات‌ها می‌توانند واقعیت‌ها را از نزدیک احساس و آن‌ها را با اظهارات سیاسی که درباره منطقه در اروپا گفته می‌شود، مقایسه کنند.         

در این دیدار، تحولات وضعیت سوریه و منطقه مورد بررسی قرار گرفت و بشار اسد رئیس جمهور سوریه به سوالات اعضای هیات همراه نماینده پارلمان اروپا درباره وضعیت میدانی و شرایط سختی که مردم سوریه بر اثر تحریم‌ها و محاصره ظالمانه  با آن مواجه هستند، پاسخ داد. 

بشار اسد با اشاره به اینکه تحریم‌ها و محاصره ظالمانه اعمال شده بر مردم سوریه تأثیرات منفی در همه جنبه‌های زندگی آن‌ها برجای گذاشته است، در عین حال گفت: با این حال،   مردم سوریه آموخته‌اند که چگونه ایده‌ها و راه حل‌های جدیدی را خلق کنند تا از طریق آن‌ها بتوانند بر مشکلات غلبه کنند. 

وی به نقش اندیشه فرقه گرایی در منطقه عرب، هویت و رابطه دین و سیاست و چالش‌های بزرگی که کشورهای جهان به دلیل نفوذ افراط گرایی در بسیاری از جوامع از جمله جوامع اروپایی که به دلیل شکست دولت هایشان برای اتخاذ سیاست‌های صحیح جهت ادغام مهاجران در اروپا با حفظ هویت اصلی آن‌ها با آن مواجه هستند، اشاره کرد.    

در حالی که مردم سوریه به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا و محاصره اقتصادی از شرایط دشواری رنج می‌برند،  شورای اتحادیه اروپا خرداد امسال اقدامات محدود کننده اتحادیه اروپا علیه دولت سوریه را برای یک سال دیگر تا ۱ ژوئن ۲۰۲۲ (۱۱ خرداد ۱۴۰۱) تمدید کرد. 

اتحادیه اروپا همچنین شرکت‌ها و بازرگانان برجسته‌ای را که از روابط با دولت سوریه و اقتصاد جنگ سود می‌برند را هدف قرار داد.  

اقدامات محدود کننده اروپا علیه سوریه همچنین شامل ممنوعیت واردات نفت، محدودیت در برخی سرمایه گذاری‌ها، مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی سوریه در اتحادیه اروپا و محدودیت‌های صادراتی برای تجهیزات و فناوری است که ممکن است برای سرکوب داخلی مورد استفاده قرار گیرد. 

وزارت خارجه سوریه سال گذشته در واکنش به تمدید تحریم‌های اروپا اعلام کرد که اقدامات تحمیلی اتحادیه اروپا علیه دمشق مسئله جدیدی نیست بلکه این اتحادیه بعد از تصمیم آمریکا مبنی بر تمدید تحریم‌های خود علیه سوریه، دست به اقدام مشابه شده و این تصمیم نشان می‌دهد که اروپا فاقد استقلال بوده و در تبعیت خفت‌بار از آمریکا به سر می‌برد. 

وزارت خارجه سوریه افزود این تصمیم اروپا همچنین نشان می‌دهد که بین اتحادیه اروپا و آمریکا در جنگ علیه سوریه شراکت بوده و تأکیدی است بر این که آن‌ها از گروه‌های تروریستی حمایت نامحدود می‌کنند.  

دمشق، اروپا و آمریکا را مسئول خون ریخته شده شهروندان سوریه دانسته است. 

سوریه تمدید تحریم‌های اروپا علیه خود را نقض آشکار ساده‌ترین حقوق بشر و قوانین بین‌المللی و جنایت علیه بشریت می داند.

311311

کد خبر 1547292

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بشار اسد اتحادیه اروپایی اتحادیه اروپا مردم سوریه اروپا علیه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند

به گزارش خبرآنلاین سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900114

دیگر خبرها

  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت